Gå til innhold

Zentia

Medlemmer
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zentia

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Zentia

    Nybegynner i jogging. Helt nybegynner

    Tusen takk for et godt svar! Skal ta med meg rådene videre - fikk ikke forsøkt så mye før jeg tok en større operasjon her i februar og må vente litt til før jeg får lov å trene igjen!
  2. Zentia

    Nybegynner i jogging. Helt nybegynner

    Veldig tregt svar. Men kjenner absolutt til å bli hindret av sin egen kropp og man bare viser fingeren til hele opplegget! Men bra du trener! Kjente at jeg også bare måtte begynne en plass - pent og rolig og heller glede meg over det jeg klarte enn å tyne meg for hardt og føle at det ble mislykket! Nå har jeg hatt pause penge pga operasjon og må vel begynne litt på nytt igjen når jeg får lov å trene igjen!
  3. Zentia

    Nybegynner i jogging. Helt nybegynner

    Vel. Har kjørt og prøvd meg på småintervaller. Veldig forsiktig. 2 min løping og 3 min gange x 4. Gikk veldig okay, så blir å pysete bevege meg mot 3 min jogge og 3 min gange. Siste 30 sekund klinte jeg til med høyere tempo =)
  4. Zentia

    Nybegynner i jogging. Helt nybegynner

    Det er å finne en metode som ikke gjør at motivasjonen forsvinner like fort som jeg fikk den. Takk for et godt svar. Blir nok å forholde meg til en program tenker jeg. Et nybegynnervennlig men samtidig rammer å holde seg til. Ellers så kan jeg kanskje ikke pushe meg videre helelr tenker jeg. Takk igjen =)
  5. Zentia

    Nybegynner i jogging. Helt nybegynner

    Takker og neier. Jeg skal undersøke programet og appen du nevnte.
  6. Hei. Jeg har en mistanke om at dette er et spørsmål som har kommet før. Med slankeoperasjon i 2013 og livsstilending med det har jeg gått ned nesten 60 og og holdt meg stabil på vekten. Jeg har treningsmessig holdt meg til styrketrening for å ikke miste så mye muskelmasse når jeg gikk fort ned i vekt og øke min hvileforbrenning. J Hele veien har jeg hatt avsmak på å prøve meg på jogging da jeg minnes så godt de gangene med 60 kg ekstra hvor jævlig hele opplevelsen var. Det ble for tungt på de fleste områdene. Beina, ekkelt med å kjenne tyngden hindre meg, og hjerte og lunger gikk amok etter kort, kort tid. Så har jeg bare ikke turt å prøve meg etter dette heller. Trente i går og varmet opp på mølla. Da har jeg hatt god motbakke og gått fort. Men så prøvde jeg meg på å jobbe bare for å kjenne. 3 minutt gikk jo helt fint og pulsen steg til 160. Og følte ikke som jeg døde litt, haha! Tenker å begynne på boksing så utholdenhet utenom kan være ok? Vet noen om et skikkelig nybegynner, dårlig kondis, elendig form program for de som vil begynne å jogge? Er litt pysete og redd for få den motivasjonsdrepen på meg igjen og tror ikke heelt på at folk sier det går så fort å trene opp kondisen. Takk på forhånd!
  7. Zentia

    Pausene: hva bruker dere dem til?

    Ser olm ut mens jeg egentlig er konsentrert. Vandrer litt da jeg ikke klarer å stå i ro. Kanskje skifte sang, fikser litt på tightsen. Strekker på meg. Sender overdrevne blikk/blinking til typen for å gjøre han flau evnt overdreven flexing i hans retning for enda mer sjenanse for ham.
  8. Zentia

    Er det verdt det?

    Fra august til nå har vekta gått ned "bare" 4 kg - men på bilder ser jeg stor forskjell takket være styrketreningen. Midjen har snurpet seg mer inn, lårene har fått bygget seg og ser trent ut, bicepsene kan jeg faktisk flexe og se at de er markerte, skuldrene er også mer markerte og lignende.. For meg er det verdt det.. Koser meg masse med trening
  9. Man vinner jo på å være i form før en operasjon og trene tiden før. Er en stor påkjenning for kroppen for alt den går gjennom så hvorfor ikke være så god form man bare kan istedenfor å la fersvaren bare gå ut fordi du må vente 2 mnd etter operasjon?
  10. Zentia

    Svai rygg og bøy

    Jeg har stor svai nede på ryggen og er rett og slett enkelte ting jeg må være forsiktig med. Hvis jeg skal ta sit-up skal jeg ikke låse føttene mine noen plass og ikke tvinge nedre del av ryggen ned i gulvet - for da blir det feil stilling for kroppen min. Kropper er nå litt ulik - så hvis jeg tar squats med vekter ser det kanskje ut som jeg gjør meg til - enda jeg gjør ryggen min rett til øvelsen=) Skal svaien bort må jeg krumme ryggen og da blir det feil igjen. Jeg fikk en PT å gå gjennom ulike øvelser for meg og det blir jeg å gjøre når jeg skal få lært meg markløft og slik. Jeg har trent opp rygg og mage godt i et år snart for å ha det stabilt rett og slett, slik at jeg skal tåle å begynne med de tyngre øvelsene=)
  11. Zentia

    Helårskroppen 2015 - hvem er med?

    Jeg er klart med. Har ønsker om endringer såklart, mine mål - men det er mål til hvordan jeg vil ha det hele tiden og klare å holde meg der=) Man kan vel tenke helårskropp enda man har mål for året? Må vel ikke bety at det skal være på stedet hvil =)
  12. Mandagen er her igjen og det er bare å finne vektene!

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her