Jump to content

Åsmund!

Members
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

About Åsmund!

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kropp er kropp, og jeg håper for barna sin skyld at de med pappakropp holder seg med de med mammakropp
  2. Har hatt noen tøffe uker med forkjølelse, tidspress, manko på søvn, for mye mat og for lite trening. Satser på et nytt og bedre liv fra mandag. Går fremdeles for å ha en best mulig kropp hele året
  3. Det samme som Espen-H, EskilH og graham skriver. Du må venne deg til å bære vekten du skal bære og beste måte å gjøre dette på er å gå lange bratte turer med sekk. Det er ikke dumt å trene opp kroppen generelt ved styrketrening, det er veldig få muskler du ikke kommer til å bruke.
  4. Som Aurelius sier så er det umulig å gi gode råd uten fler detaljer. Holder selv på og rehabiliter et kne og ble i en lang periode tvunget til å legge til side all annen trening enn bein. Utfordringene gikk på tidsmangel og en skrall almentilstand som gjorde at jeg rett og slett ikke hadde energi til å trene mer. Utfallet av at jeg ikke trente overkropp var at styrke ble sterkt redusert, men for min del så var prioritet og igjen få en fungerende kropp (styrken i overkropp kommer tilbake). Dersom du må velge mellom å trene opp skadd bein og armer så vil jeg si bein, men har du mulighet til å kombinere det så er det definitivt det beste alternativet. For min del så var det ikke noe alternativ å trene bein kun 2 ganger pr. uke (en trenger ikke å trene hardt hver gang).
  5. Elsker den! En ustabil bøy uten farlig mye vekt, perfekt!
  6. hehe, liker den fitness-ske versjonen Det verste med BMI er at det misbrukes av forsikringsselskaper ved personforsikringer. Regner med at default svar for mange her er: "Sorry tjukken, vi kan ikke forsikre den kroppen der".
  7. Har slitt med fedme og overvekt i hele mitt voksne liv... Elsker BMI
  8. Har kun erfaring med Tough Mudder, et lengre løp som tidvis utføres av folk i rullestol... Mye kan gjøres på et halvt år og mest sannsynlig kunne du gjennomført begge løpene sånn du er i dag. Legg opp hastigheten etter form og nyt løpet
  9. Hva med å invitere henne med på en halvambisiøs tur eller arrangement til sommeren? Og presentere det som noe du har lyst til å gjennomføre og trene frem mot?
  10. Har vært borte fra den vanlige treningen en stund på grunn av skade, og første mål blir å komme i ok form igjen. Kommer til å ha fokus på egenvektstrening, utholdenhet og passe på å holde fettprosent på et fornuftig nivå. Det eneste konkrete målet mitt er å trene mer enn 10 timer pr. uke.
  11. Ville ikke ha droppa beina helt, bare passet på at du ikke ender opp med bein som en alpinist
  12. Det er det sikkert, men denne mosjonisten har som intensjon om å holde seg på et akseptabelt nivå hele året (så langt kroppen tillater det).
  13. Dette vil jeg være med på, som mosjonist så ser jeg ingen grunn til å periodisere hverken trening eller inntak. Det er et stykke frem til mine uskrevne mål, men regner med å nærme meg en del av dem i løpet av 2015
  14. Tror jeg hadde hatt fokus på: chins med varierte grep, dips, core og ikke minst håndstående øvelser. For tunge bein vil bite deg i baken
  15. Øynene mine forteller at det er dette jeg trenger... Er de til å stole på?
×
×
  • Create New...