Jump to content

Peanøtt

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  1. Et tips dersom du er ny på styrketrening er å starte med et fullkroppsprogram. Da vil du få trent igjennom alle muskelgruppene flere ganger i uken enn med den splitten, noe som også vil gi deg raskere resultater:)
  2. Dette kunne jeg tenke meg å prøve ut også, så vil gjerne slenge meg med! Har ikke prøvd tidligere, så gøy å se hvordan det fungerer. Trener hovedsaklig styrketrening + calisthenics, er 175 høy og ca. 67 kg. Vært litt sløvere med kostholdet den siste tiden, så tenker å ta en sånn uke som en kickstart på et litt mer ordentlig opplegg. På grunn av calisthenicsen så er det ingen fordel å være for tung.. *edit, noen skriveleifer
  3. Supert, sjekka ut videoen, skal testes ut! Mistenker at jeg mangler en del styrke enda, men er jo bare å begynne å øve:)
  4. Her er min lille klovn, miniatyr bullterrier på 15 mnd:
  5. 200 g CC, en banan og en spiseskje peanøttsmør.. Enkelt og godt:)
  6. Takk for innspill morten90 og MrMurmel! Har tenkt på det med beina, samtidig så synes jeg det er litt "skummelt" å droppe de helt.. Får følge med på det framover og se hvordan det går! Regner med å måtte gjøre noen justeringer i opplegget underveis når jeg får sett hvordan det fungerer:) Moro er det ihvertfall!
  7. Takk for tips! Har kjøpt den ene boka nå, mye bra der:) Tror det blir jeg at jeg legger opp et vanlig program enn så lenge, med mye pullups, dips, pushups og core i tillegg til de andre øvelsene, så får jeg terpe teknikk og øvelser i tillegg fram til jeg blir sterkere:)
  8. Hei! Etter å ha trent tradisjonelle styrkeprogrammer i et par år har jeg nå fått mer og mer sansen for calisthenics/kroppsvektøvelser, og vil prøve å legge opp et program med fokus på å bli bedre på dette. Til nå har jeg kjørt en splitt som ser omtrent sånn ut: Dag 1: Tung overkropp (3 x 3-6 reps) med benkpress, pullups, skulderpress stang, sittende kabelroing Dag 2: Tung bein (3 x 3-6 reps) Sumomark og frontbøy (utgått den siste tiden pga. problemer med ryggen), gående utfall, hipthrust, strakmark. Ofte kjørt litt ekstra mage/core her, og noe aktiviseringsøvelser før økta. Dag 3: Hypertrofi overkropp (3 x 6-9 reps) Benk, pullups, dips, skulderpress med manualer, facepulls, pushups. Dag 4: Hypertrofi bein (3 x 6-9 reps) Gående utfall, hipthrust, frontbøy/gobletsquats, rygghev, strakmark. Aktiviseringsøvelser først, gjerne mage/core i tillegg. Trener mellom 5-7 dager i uka, så blir fort 3 økter i uka på hver muskelgruppe. Når det kommer til kroppsvektsøvelsene har jeg såvidt begynt å prøve meg på dette. Vært en del fokus på pullups, da jeg har et mål om å klare muscleups om ikke alt for lang tid:p Har nå en max på 11 her. Kjørt noe L-sit i det siste, men holder kanskje 10-12 sekunder bare. Håndstående må jeg øve mer på, må bruke veggen. Håndstående push-ups med støtte (noen som støtter opp beina): 4 reps. Ellers har det blitt mye leking og testing av diverse øvelser, i ringer og på stepkasser, men ikke så veldig strukturert føler jeg. Merker at jeg blir litt overengasjert, og helst skulle klart human flag "i går".. Så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan legge opp et program framover? Hva bør jeg fokusere på, er det hensiktsmessig å legge opp et vanlig styrkeprogram, og kjøre kroppsvektsøvelsene i tillegg? Har forresten googlet og lest, men er mye forskjellig å finne så blir nesten mer forvirra.. Blir derfor veldig glad om noen som har erfaringer, eller tips til bra nettsider :-)

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...