Jump to content

cathrinedaa

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About cathrinedaa

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/04/1996

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, tror jeg kan si meg enig håper jeg. At jeg bare må begynne å være mer bevisst. "Heldigvis" er det ingen som kom med at jeg spiste for lite iallefall, fordi det viser at jeg har kommet lengre med å vite bedre at jeg må få i meg mat for å forvente progresjon!! haha djiiz ble gla btw hadde ingen andre plasser å spørre. Føler ikke jeg har funnet de rette folkene om de hadde tips siden jeg er litt sjenert for å gå rett til de som ser ut som har best erfaring om trening og kosthold. Og er ikke før nå idag at jeg valgte å faktisk regne ut hvor mye det er jeg faktisk spiser, fordi jeg ville se om det kunne være på grunn av matmangel at det skjedde. Men satte pris på svaret!
  2. Vil ikke direkte kalle meg for en vegetarianer, men velger å kutte ned på inntaket av kjøtt. Men er nøye med å spise andre typer proteiner til hvert måltid. Fettkilder får jeg i meg gjennom frokosten pga eggeplommen og olje til steking. Og makrell i tomat inneholder fett. Kanskje det eneste måltidet jeg ikke får i meg fett er til middag. Men jeg varierer som regel middagen ofte, var bare for å ha et utgangspunkt for hvor jeg ligger an med kcal-inntak. Så det ser greit ut sånn ellers? At jeg bare må "bli sterkere" til å ikke bare spise det som faller meg?
  3. Jeg regna ut mitt daglige inntak av det jeg som regel spiser. er rutinemenneske++ så med tanke på at kroppen til nå skulle vent seg med at den faktisk får mat...? kan ta screenshot, bare vent litt
  4. Men jeg legger ikke på meg av det, selv om 2400 hørtes høyt ut for deg. Er ikke interessert i å være "ei svekla" som spiser 2 knekkebrød med 2 skiver lettere hvitost til morgen lunsj og kvelds. Poenget mitt var om det bare er det psykiske som gjør at jeg vil ha mer mat, eller om det faktisk er fordi kroppen trenger det
  5. Hallo! Har regna ut på kostholdsplanleggeren.no og funnet ut at jeg daglig har et inntak av mat på ca 2400 kcal. Er rimelig aktiv, sykler nesten hver dag i en halvtime til en time. Trener styrke mandager, torsdag og fredag med fokus på å bygge muskler, samtidig som jeg forsøker å stramme opp litt her og der. Driver med klatring (eller padling) på tirsdager i skoletiden, og er med på fotball enkelte tirsdager på kveldstid. Ellers sykler jeg eller går fjellturer i helgene. Veier ca 70 kg, jente (ofc), 170 cm høy. Det jeg ser på som problemet mitt, er at jeg sprekker 2-3 ganger i uken. En gang midt i uken, så fredag og gjerne på lørdager og. Det jeg kaller for en sprekk, er at jeg spiser alt jeg kommer over til magen er så full at det føles som om den skal sprekke. Har jeg et brød liggende, spiser jeg opp hele det på en gang. Gjerne etter jeg har spist middagen. Jeg har ikke søtsug i løpet av dagen, og jeg føler ikke at hele verden raser sammen og "gir opp alt" når det skjer.. Elsker mat for alt i verden, men det gjør så vondt i magen etter et så stort måltid, og føler det er veldig slitsomt. Noen som har tips til hvordan jeg kommer meg ut av denne "sirkelen"? Har tidligere trodd jeg hadde kommet ut av det, men etter max en måned begynner det på nytt igjen med disse sprekkene. Veldig likt de sprekkene jeg hadde da jeg spiste utrolig lite, fordi det føles fortsatt som om hjernen kobler ut. Har slitt i ganske mange år nå, så er veldig lei da det går ut over både det sosiale og bankkontoen. Takker for svar!
  6. Det må jeg vente med å få gjort til jeg kommer tilbake til der hvor jeg vanligvis bor, har ikke tilgang til treningsutstyr hjemme på julebesøk hos familien min
  7. Men burde jeg kutte ut å jogge på mølla som oppvarming før styrkeøkta, og heller fokusere på oppvarming som direkte går på muskelgruppen jeg skal trene? Om jeg ikke tar helt feil så forbrenner jogging ganske mye energi som kroppen heller kunne brukt på å bygge seg opp. Men har liksom bare gjort det av vane, men hvis det er med på å føre til at beina ikke vokser, blir jeg å kutte det ut
  8. Har vanligvis gjort 12*3, men tror jeg skal gå ned i antall rep og øke mer på vektene i stedet. Høres det bedre ut med tanke på å bli større? Føler jeg bare får til å bli sterkere, men øker absolutt ingenting i volum. Eneste plassen jeg får til å øke i volum er armene..
  9. Hehe, jaa får bare kjøre på på nyåret, og få inn litt mer kaloririk mat og se om jeg får til å få kraftigere bein. Takk for svar
  10. Har naturlig kjempetynne bein, ser rart ut i forhold til resten av kroppen! Uansett hva jeg gjør får jeg ikke til å få større legger og rumpe. Føler meg ekkel, og det ser bare dumt ut i forhold til resten av kroppen. Tok bilde i stad, har normal overkropp, men underkroppen er bare spinkel. Trener styrke på bein 2 ganger i uken, og spiller fotball 1 gang i uken. Har oppnådd å få til 12*2 med 70 kg i knebøy, brukte laaang tid å få til så mange kg i knebøy. Veier 59 kg, er 170 høy. Spiser 5 måltid for dag, og det ene er et mellommåltid. Hva kan jeg gjøre som funker?
×
×
  • Create New...