Jump to content

Lindaalarsenn

Members
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Lindaalarsenn reacted to Drlegendary in Kyssesyken   
    Helt avhengig av hvor alvorlig den er. Den kan være såpass mild at du nesten ikke er klar over at du har den, mens andre blir innlagt på sykehus, også har du selvsagt gjengen som er i mellom der.

    Selv har jeg hatt kyssesyken, min søster har hatt det og flere andre jeg kjenner har hatt det. Jeg var relativt syk med ca 1,5 mnd i sengen og mye høy feber, søstern ble innalgt. Jeg vil anbefale at du kontakter legen din, som kan gi deg en litt mer konkret svar, men det du skal være obs på er milten din, og leveren. Dersom den er sterkt forstørret og du overbelaster kroppen din eller utsetter den for risiko for støt/slag/spark, KAN den sprekke, hvilket kan være fatalt. Noen kan også få hjernehinnebetennelse (meningitt) eller hjernebetennelse (encefalitt). Det er også mange som får senkomplikasjoner fordi de har følt seg friske, men har startet med for mye aktivitet, for tidlig.

    Jeg anbefaler deg å ta det med ro, ta oppfølging hos din fastlege med blodprøver, og spør du meg høres 2 mnd noget kort ut, og lite realistisk, og god formen til da, det kan bli vrient. Kyssesyken høres pinglete ut, men bør tas alvorlig, selv om den i de fleste tilfeller er fredelig.

    Husk at du også er smittefarlig en god stund, inntil 2-4 uker, men kan også være lenger.
  2. Like
    Lindaalarsenn reacted to FrkDiaz in Crossfit i Drammen?   
    http://www.crossfitdrammen.no/

    Here you go
  3. Like
    Lindaalarsenn reacted to Filand in Lunsj på skolen?   
    Hei

    Jeg har et godt tips til deg (og alle andre). Tipset er små innbakte pizzaer. Jeg lager ca 20 stk av dem en gang i måneden. Fem av hver variant. Jeg fryser de ned og tar de ut på morgenen dagen før jeg skal spise dem. Ingen av oppskriftene er skrevet i stein, pleier alltid å legge til noe nytt og glemme noe annet.

    Kom gjerne med feedback ^^

    1. Taco:
    - Salsa
    - Bønner
    - Paprika
    - Kylling
    - Løk

    2. Torsk:
    - Blomkål og gullerot purre
    - Torsk
    - Potet biter
    - Spinat

    3. Indian
    - Bulgur
    - Nøttemix
    - Kylling
    - Curry
    - Paprika

    4. Laks
    - Laks
    - Hollander saus
    - Brokkoli
    - Potet biter
    - Blomkål
  4. Like
    Lindaalarsenn reacted to Forsvarsdama5.0 in FYSESJUK!!!   
    Sukker, spesielt i kombinasjon med fett, er veldig avhengighetsskapende. Visstnok verre enn nikotin og sånt, altså røyk og snus. (Lest forskning på det, men har det ikke akkurat nå).
    Og så er det noe med at når det er både sukker og fett kan det minne om morsmelk, som man er født til å like..
  5. Like
    Lindaalarsenn reacted to Isa24 in FYSESJUK!!!   
    Du kan bytte det ut med omelett, eller bare hive på med proteinrikt pålegg på knekkebrødene. Gjerne egg!
    Salat med kylling/kjøtt/fisk i lag med avokado/nøtter/olje

  6. Like
    Lindaalarsenn reacted to Aurelius in FYSESJUK!!!   
    Høyde? Vekt? Kan det tenkes at hvis du går rundt og er sulten fordi du spiser litt i minste laget, så blir det lettere at du gir etter for sulten og fyller på med noe kaloririkt noe?
  7. Like
    Lindaalarsenn reacted to Don Patrick (Online Coach) in FYSESJUK!!!   
    Tror folk også må se på dette fra ett ikke-fysiologisk perspektiv. Hva gjør du om dagene? Å sitte i ro å se på tv, fikle med pcn osv er ofte ting som trigger lysten på noe å bite i, gjerne noe litt usunt og raskt fra skapet. Det er rett og slett slik kulturen i Norge er, og har vært i maaange år. Man forbinder stillesitting og tv f.eks med snacks. UTEN at man er klar over det selv !

    Ett tips, vær aktiv om dagene. Gjerne sammen med andre. Da blir det mindre tid til å tenke på mat og tiden går fortere. Når man sitter i ro er det fort gjort å tenke på neste måltid og mat osv og da blir man sulten når man begynner å tenke på det.

    Så er det også en ganske dårlig unnskyldning å skeie ut hele tiden bare fordi man har lyst på noe godt. Da har du rett og slett dårlig disiplin og selvkontroll. Kanskje den som må jobbes med mer en kostholdet. Anbefaler uansett litt mer fett og proteiner i måltidene dine. Karbohydrater gjør deg ofte fort sulten igjen.
  8. Like
    Lindaalarsenn reacted to Ojive in FYSESJUK!!!   
    Dette.

    Jeg vet iaff at om jeg spiser junk i helgen, så er jeg "fysen" på det samme i ukedagene. Jo mer, jo verre.

    Sikkert en mer vitenskapelig forklaring på dette enn "sånn føler jeg det også".
  9. Like
    Lindaalarsenn reacted to Tonje_86 in FYSESJUK!!!   
    For ei uke siden hadde jeg det slik at jeg var fysen på alt og ingenting uansett hva, men denne uken slapp det og jeg er mindre sulten, har ikke cravings lenger og det kan ikke beskrives hvor deilig det er!
    Jeg har levd relativt sunt i en fem uker nå og vet ikke helt hva som har kicket inn siden fysesyken har sunket drastisk. Kanskje det bare tok såpass med tid og at magesekken har krympet litt?

    Det ser også ut som du spiser en god del karbohydrater gjennom hele dagen. Kan det hende at det hadde hjulpet å bytte ut litt karbo med mer proteiner og sunt fett?

    Og ja, som Ojive sier så er det en gjenganger at jo mer sukkersaker man spiser, jo mer får an lyst på det.
  10. Like
    Lindaalarsenn reacted to Sola73 in -   
    Jeg er nybegynner i frivektrommet, og har holdt på et par måneder. Startet med 25 kg i benkpress, og er fremdeles ikke kommet lengre enn til 3 rep med 6 x 30kg. Dritvanskelig å få noe særlig progresjon i benk for min del.

    Men, jeg gjør det likevel, og der jeg trener så er det stort sett bare jeg og muskelguttene inne på det lille frivektrommet. Litt flaut innimellom, men drit i det. Tror ikke noen ser på deg og følger med hvor lite/mye du løfter, så kjør på
  11. Like
    Lindaalarsenn reacted to moyes in -   
    De siste årene har jeg droppet å dra på treningssenteret når bryst står på planen, eller ungått alt for å trene gruppen. Jeg vet ikke hvorfor jeg har sperre mot benkpress, men jeg tør absolutt, absolutt ikke, med mindre det KUN er meg i lokalet(...).

    Jeg har siste tiden kjørt cable cross og benkpress med hantler som en erstatning, og i et håp om å bli sterkere. Benkpress med hantler begynner jeg forresten å slite rundt 10kgs..

    Går det an å erstatte benkpress for en liten stund med andre øvelser..? Det ender faktisk opp, til syvende og sist, med null trening.. Har virkelig prøvd å trosse meg selv, men stikker like fælt hver gang..
  12. Like
    Lindaalarsenn reacted to LeanMachine in Vanlig BH under sportsBH?   
    Har igrunn ikke noe å si for meg hva jeg bruker, har ikke noe å pakke inn uansett haha
  13. Like
    Lindaalarsenn reacted to Astriiiixxx in Vanlig BH under sportsBH?   
    Hadde nok død av overopphetede bryst om jeg hadde hadt vanlig bh under sportsbhen, jeg blir ofte litt for varm.. Dessuten så blir det bare ubehag for min del med en vanlig bh på trening, stropper som beveger seg der jeg ikke vil ha dem, bhstenger som ligger feil, bare i veien for meg.
    Hvordan puppene mine ser ut under trening gir jeg rett og slett faen i, men så pleier jeg ofte å dra på trening med gårdagens sminke gnidd ut i trynet og hår som står ut til alle kanter, så man kan vel si at jeg egentlig gir en stor F i alt av utsenede på trening

    De få gangene i året som mams og paps får meg ut på skitur kan det hende at jeg kjører dobbelt opp med sportsbh, og da en ullbh innerst, og så en vanlig over, fordi ullbhene mine er blitt for store, så puppene detter ut av dem
  14. Like
    Lindaalarsenn reacted to Olaf G. in Cheatmeal!   
    Pepperkakedeig. Come at me palmeolje.
  15. Like
    Lindaalarsenn reacted to Plingrii in Cheatmeal!   
    SPISER IKKE FOLK IS LENGER. Rystet.

    Veldig fitness: Kokos-sorbet fra Kulinaris.
    Ganske fitness: Dream-is, spesielt vanilje. Kjøp frosne bringebær som du varmer i en kjele og heller over.
    Mindre fitness: Ben and Jerrys, all those fåkking flavors:love:
  16. Like
    Lindaalarsenn reacted to AuroraMarie in Cheatmeal!   
    Lag sjokoladekake-røre, og spis den! (Røra, ikke kaka).
  17. Like
    Lindaalarsenn reacted to Danisan in Cheatmeal!   
    *Legger inn en post for å oppsummere kvelden igår* --> LOTR two towers extended edition ; to pizzaer, 1,3 kg godis, et brett med sjokoladekake og Pringles - alt fortært. Nå er jeg kvalm, problemer med magen men du verden å evig verdt det!
  18. Like
    Lindaalarsenn reacted to Thess in Trening og forkjølelse   
    Grei regel som Ojive gir deg. Lett trening er ok om du er feberfri og har symptomer fra "over halsen". Litt hoste er ikke så farlig, sånn sett bort ifra at du sprer greit med mikrober:sick: Husk på å være nøye med hygiene, spesielt om du trener på senter.
    Ellers, føler du deg slapp og uggen og må ta Paracet, Ibux etc. for å komme deg på trening så dropp treningen. Restitusjonen vil nok være noe lenger enn vanlig, noe som er greit å ta hensyn til mht intensitet.
  19. Like
    Lindaalarsenn reacted to Ojive in Trening og forkjølelse   
    så vidt jeg vet så er det "lov" å trene så lenge du ikke har feber (< 38) og symptomene er over brystet. Hals, nese = ok. Hoster du = ikke ok.

    Thess ?
  20. Like
    Lindaalarsenn reacted to AuroraMarie in Trening og forkjølelse   
    Kommer an på hvor dårlig du føler deg. Om du har feber er det nok ikke så lurt. Om du føler deg bare litt snufsen og ikke alt for dårlig kan det nok gå fint med styrketrening/lett cardio.

    Det er nok lurt å ta det roligere enn ellers uansett.
  21. Like
    Lindaalarsenn reacted to Frøken Larsen in Litt sunnere kaker, desserter og annet snadder   
    Jeg har ingen egen oppskrift på gulrotmuffins, men idag så ser jeg at Linda Marie Stuhaug har publisert en oppskift på sukkerfri og saftig gulrotkake som ser helt fantastisk ut:

    http://fitnessbloggen.no/oppskrift-pa-sukkerfri-og-saftig-gulrotkake/

    Og hun har mange flotte oppskrifter! så det er gjerne noe å prøve ut, det er nok også helt mulig å fylle røren i muffinsformer, men pass på at steketiden må nok reduseres noe da











    Sukkerfri og saftig gulrotkake



    ♦ 2 egg



    ♦ 50 g sukrin



    ♦ 30 g sukrinmelis (m/stevia)



    ♦ 30 g sukrin gold



    ♦ 50 g havremel + 30 g kokosmel



    ♦ 120 g kesam



    ♦ 1 ts bakepulver



    ♦ 1,5 ts kanel + 1 ts kardemomme



    ♦ 1 ts ekte vaniljepulver, evt. frø fra 1 vaniljestang og noken dråper vaniljeessens/stevia vanilje♦ 0,5 dl vatn, om det er nødvendig



    ♦ 1 gulrot på ca. 120 g











    *Det er ikkje ofte dere ser eg bruker vanlig sukrin i oppskriftene mine, men for å piske eggedosis er det nødvendig. Du kan bruke anna søtning enn dei som nevnt ovenfor, men uten sukrin vil ikkje eggedosisen og kaka bli like luftig. Derfor er sukrinmelis m/stevia og sukrin gold brukt for å unngå en kjølande ettersmak som sukrin aleine kan gi.















    Framgangsmetode



    1. Sett ovnen på 175 grader. Pisk egg, sukrin, sukrin gold og sukrinmelis til eggedosis med miksmaster. Dette kan ta litt tid.



    2. Veg opp tørrvarene og bland godt. Vend kesam forsiktig inn i eggedosisen med slikkepott, deretter tørrvarene. Når røra er jevn og klumpfri vender du inn revet gulrot. Juster med litt vatn om det er nødvendig.



    3. Hell røra i ønska form med bakepapir. Enkel oppskrift passer til rund form på 20-22 cm i diameter og firkanat form på 14×18 cm.



    4. Steik midt i ovnen i 15-20 minutter, eller til kaka akkurat er gjennomstekt. Avkjøl.















    Glasur



    ♦ 1 pk, 200 g philadelphia



    ♦ 100-150 g sukrinmelis (m/stevia)



    ♦ 1 ts ekte vaniljepulver, evt. frø fra 1 vaniljestang eller steviadråper vanilje



    Miks sammen til en jevn og klumpfri glasur, og smak til med sukrinmelis og vaniljesmak etter kor søt du ønsker den. Du kan bruke både vanlig eller lett-varianten av Philadelphia. Bre over den avkjølte kaka og oppbevar i kjøleskap, den holder seg saftig i fleire dager.















    Nyt med den beste samvittighet!

  22. Like
    Lindaalarsenn reacted to 02-snapper in Bra eller dårlig økt?   
    hvis poenget er å forbedre kondisjonen - hvordan da tenker du? Vil du kunne løpe lenge og langt, eller fort over kortere distanse?

    De fleste vil ha utbytte av å variere treningen - altså kombinasjon av langkjøring OG intervaller. Hvis du f.eks trene løping 2-3 ganger i uka, bør ikke øktene være kliss like hver gang. En økt med langkjøring (hurtig: 45 - 60 min, eller rolig 90min +), en med intervaller (4x4min, 10 x 2 min, 4 x 6 min osv... uendelige muligheter), og evt. en tredje med fartslek eller progressiv løping (at du starter rolig, og økter tempo jevnt under hele økta slik at du avslutter mye harderer enn du slutter, ingen pause underveis).

    Poenget mitt er at du vil få mer ut av løpetreningen hvis du varierer litt. Unngå å låse deg fast i én slags økt.
  23. Like
    Lindaalarsenn got a reaction from Kari in Deprimert og vil bare gi opp alt!   
    Er viktig å ikke bare tenke på vekten! Det kan godt hende du har akkuratt samme vekt, men mindre fett og mere muskler!
  24. Like
    Lindaalarsenn reacted to ErikMM in Når dere oppgir vekt..teller dere med stanga?   
    Tror det samme spørsmålet ble stilt her tidligere i år, og at en cheeky bastard svarte ved å spørre om vedkommende regnet med vekten på skjelettet sitt når hun veide seg. Kg er kg!
  25. Like
    Lindaalarsenn reacted to Indiska in Pizza, lasagne eller bolonese?   
    Basically samme greia alle tre. Hvetemel, kjøttdeig, tomatsaus og ost.
×
×
  • Create New...