Gå til innhold

MakingEachDayCount

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av MakingEachDayCount

  1. Hei! Flott at du tenker å endre kroppssammensetning - kontra det å fokusere på å "slanke deg". For med din 169 cm, så er 60kg godt innafor normalsjiktet. Spis variert! Fyll tallerken med grønnsaker, litt ris/poteter og en ren og fin proteinkilde (kjøtt/fisk/kylling). Kutt ut ting som du egentlig ikke merker at er der. Ikke fyll panna med smør/olje før du steker, ikke pøs på med oljer og marinader på alt mulig, pensle heller litt olje på kjøttet og peis på med deilig krydder. Har du ei god stekepanne trenger du ofte ikke å ha noe i panna før steking. Funker også godt med vann! Spis
  2. Hei kjære du, har du ikke noen nær deg som du kan åpne deg til angående dette? Det tar på å gå rundt med slike tanker, og oppi det hele med endometriose og jobbsøking. Ofte er det mye som løsner om man bare får snakket litt ut om det. Angående motivasjonen, så er det kjempevanskelig - og jeg har slitt med det selv etter en vektoppgang på over 20 kg under sist svangerskap. Ilsint på megselv for at jeg lot det skje, og det tok et helt år før jeg greide å ta ordentlig tak og få rutiner i treninga igjen. Det er jo ofte en rimelig kostbar affære dette med PT, men om du virkelig sliter -
  3. Hei! I stedet for å ha eget program for mage hadde jeg villet lagt inn et par mageøvelser på slutten av 2-3 økter i uka. Funker kjempebra for meg. Det finnes mange gode mageøvelser, men noen av de jeg synes tar best er cable crunch, beinhev, windshield wiper, russian twist og hmmm... usikker på hva denne heter, men du står i "plankeposisjon" bare med strake armer og beina oppå en pilatesball - så trekker du beina/ruller du pilatesballen mot henda (du klapper liksom sammen og blir stående som en opp-ned "V" (herregud, mine forklaringsevner - eller mangel på, sådan)). Husk at også de
  4. First off: Jeg har ikke utdannelse innenfor ernæring, og vil anbefale deg å snakke med lege eller ernæringsfysiolog om dette. Men trives du med lavkarbolivsstilen din, sånn som den er nå? Husk at man ikke nødvendigvis MÅ gå ned i vekt når man går på lavkarbo, og at det in the end vil være kaloriregnskapet som utgjør om du går ned eller ikke. Spiser du variert med masse grønnsaker, kjøtt, fisk, fugl, nøtter, bær, frø - så vil du kunne opprettholde vekten. Det handler om å velge hva man spiser seg mett på. Du kan jo prøve å legge deg på et litt mer moderat nivå på karbohydrater, og se
  5. ...vil ikke en håndholdt mikser også måtte vaskes? Da har du i tillegg plutselig to ting som må vaskes. Du må jo ikke gnikke og gnu med oppvaskkost og zalo hver gang. Dersom du inntar flere shaker pr. dag, så holder det som regel å fylle shakeren med vann, riste godt, tømme ut - og gjenta dette et par ganger så er den good to go igjen til neste måltid (kaldt vann første gang, så varmt). Tar maks 1 min.. Vask den i maskin en gang pr. dag - jeg hiver den i oppvaskmaskina på kveldstid når jeg uansett skal sette den på, også er shakeren squeaky clean til neste dag. Oppvask blir d
×
×
  • Opprett ny...