Gå til innhold

Locardo

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Locardo

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for et godt og utfyllende svar, skal forsøke dette. Men kan det være at jeg har en type for falsk isjasj? Fysioterapeuten vektla at jeg var svak i hoftene. Jeg forsøkte å massere hofta på begge sider igår, og kjenner at de er veldig "ømme". Smertene forsvant litt da jeg masserte dette triggerpunktet. Har også lest at de symptomene jeg har kan være en form for dette.
  2. Hei, Har du utdanning innen feltet? All tips mottas uansett med stor takk! Har markert smertepunkter på vedlagt bilde. Det sprer seg fra låret, og i kneskålen, i tillegg til smerter ved beinhinna. Det hender at smerten flytter seg, en dag kan jeg ha vondt kun i kneet, eller kun langs forsiden av lår. Har ikke kjent noe smerter på baksiden av lår. Dette gjelder begge beina. I det siste har jeg kun hatt smerter ved beinhinna, men kjenner enda at det stråler opp mot låret. Smertene merket jeg etter at forsiden av leggen ikke var helt den samme ved ei intervalløkt, så begynte strålingen
  3. Smertene kommer bare jeg sitter stille. Kjenner de forsvinner litt under trening men de kommet tilbake etterpå. I og med at smertene er så diffuse høres det jo nesten ut som en nerve i klem, men jeg er usikker på det. Har trent jevnlig løping i to år, og løper like mye som tidligere. Overpronerer en del, så det skal kjøpes inn nye sko! Trener for det meste på mølle, asfalt og bane. Er i begge beina, men mer dominant i venstre. Trener styrke omtrent hver dag sett bort fra minimum 2 økter med løping i uka. Kan tilføre at jeg har eksamen i 3000m i juni. Må vel starte med
  4. Hei, Skriver i fortvilelse da jeg ikke finner andre råd. Kan først begynne å beskrive plagene. Kjenner iling fra hofte og ned mot kne. Videre kjenner jeg iling på forside/bakside av leggen. Disse smertene flytter på seg og er på begge føtter. Smertene er ubehagelige. Springer voldsomt mye intervaller. Har vært til fysioterapeut som ikke visste hva dette var.. hatt et opphold med løping på tre uker nå. Er det noen som har hatt samme problem? Høres dette ut som løpekne eller beinhinnebetennelse? Eller kan det være nerver i klem?
  5. Bare vi hadde hatt løplabbet her... Noen andre butikker å anbefale?
  6. Korrekt. Jeg er student ved PHS og påbegynner mitt siste studieår. Vet vel hva jeg skal ha eksamen i, og det foregår i smith-maskin. Dessuten er ikke benkpressen 30% av karakteren for kull påbegynt i 2013, fordelingen er annerledes. Men det er de øvelsene vi skal testes i ja
  7. Godt svart! Ja skal forsøke å løfte mest mulig. Er godt innafor på de andre øvelsene på eksamen, så det er benken jeg virkelig må jobbe med. Veldig enig i det du skriver. Trener hver dag, og klarer ting målrettet i de andre øvelsene. Benken sliter jeg med, og det har jeg bestandig gjort. Har forøvrig ei skulder som ikke er helt samarbeidsvillig, så det ligger nok noe der. Så klart har jeg planer om å bli et bruktbart politi, men det omhandler mye mer enn å bare være sterk i benkpress
  8. Takk for et supert svar! Så du vil tro at jeg løfter i alle fall minstekravet som er 65kg i smith når jeg løfter 80kg i fribenk? Hehe nei ikke sant.. Så lenge jeg består eksamen så skal jeg være strålende fornøyd
  9. Trenger et par nye løpesko! Løper både på asfalt, grus og på bane. I hovedsak på asfalt og bane. Hvilke sko bør jeg velge? Noen som har tips? Trener for det meste intervaller, og det blir en langkjøring i ny og ned. Normalpronasjon.
  10. Hei, Har det å bekymre meg unødig for ting. Om et lite år skal jeg ha eksamen i benkpress ved PHS. Uansett så lurer jeg på hvor mye forskjell overgangen til smithmaskin kan være? Noen erfaringer? Jeg skal testes i 1RM i smithmaskin. Ikke spør hvorfor det er slikt, mange som lurer på det. Med vanlig stang i benkpress tar jeg vel 80kg 1RM, noe som gjør benkpress til min svakeste øvelse på eksamen. Tror dere jeg tar like mye i smithmaskin? Eller klarer jeg MYE mindre? Får ikke testa meg før i august til skolestart.
  11. Edit; jeg sprang 3000m på 11:57 på bane i motsetning til 12:14 på mølla med 1% stigning. Da er jeg nesten 3 minutter innafor bestått eksamen og jeg skal vel sie meg fornøyd? Tightsen ble bare bedre og bedre:)
  12. Som overskriften i tråden viser; Kjøpte meg denne typen tights, og den var mer voldsom enn noen annen tights jeg har hatt.. Den strammet noe djekelsk på baksiden av leggene, normalt? Ellers kjentes den veldig bra ut, uten å ha prøvd denne på trening enda. Et annet spørsmål har jeg i forbindelse med eksamen i 3000m. Løper 3000m på mølla med 1% stigning på 12:14, hvorvidt kan dette gi en pekepinn på hvordan jeg ligger an på bane? Springer 1500m ute på grus på 5:30. Målet er i alle fall å bestå eksamen som er under 14:45;)
  13. Locardo

    1500m

    Takk for gode tips! Har hatt i alle fall en benøkt i uken, men det meste av treninga går på core, rygg, bryst og armer. Forsøkte 1500m på bane. Klokka inn til 06:00 blank med masse motvind.. Detter lover vel godt?
  14. Locardo

    1500m

    Korrekt. Trener styrke 3-4 ganger i uka i tillegg til løpinga.
  15. Locardo

    1500m

    Hei, I uke 34 har jeg 1500m test som må bestås under 7 minutter for menn. Har bestandig holdt meg i grei form styrkemessig, men kondisjonen er det værre med. Har løpt ca. 1-2, 4*4 intervaller i uka i ca 12-14mnd. I tillegg kjører jeg en langkjøring i ny og ned. Spørsmålet er om noen har tips til meg frem mot testen? Følger nå et treningsprogram laget for oppkjøring mot 3000m, som ser slik ut: -Er bare kommet til andre uka i programmet.. Tror dere jeg vil ha særlig nytte av dette programmet mot oppkjøringa til 1500m? Tok forresten denne 1500m testen etter onsdagens økt i Uke 1 på møll
×
×
  • Opprett ny...