Jump to content

Mobius80

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About Mobius80

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 03/13/1980
  1. Takk for gode tilbakemeldinger :-) Når det gjelder "kostholdsplanen" jeg har fulgt så er det verdier som er basert ut fra "myfitness pal" applikasjonen. Jeg har brukt den siden den logger kostholdsplan mot Polar klokken min som gir meg en grei oversikt over hvordan jeg ligger ann..Makroverdiene har blitt beregnet ut i fra målvekten som jeg satt til 82 kg og 1650 kcal pr dag når jeg først begynte (som har gitt ca 0,5kg vektnedgang pr uke). Karbohydrater 187g (50%), Protein 74g (20%) og Fett 50g (30%). Disse verdiene justeres ut i fra aktivitetsnivået mitt så hvis jeg har hatt en tung trening så økes disse automatisk. Jeg ligger nå på 85kg og føler meg komfortabel med den vekten så jeg blir nok liggende på 85-87kg slik at jeg ikke stagnerer helt. Jeg følger derfor rådene deres med å gå opp til 3000kcal pr dag :-)
  2. Hei OnlinePT, Kom med et litt mer utfyllende svar på spørsmålet ovenfor fra Gøns. Målet var i utgangspunktet å få en mer definert fysikk, men har merket at kroppen trenger litt mer mat :-p Ønsker å holde vekten på 85 kg så er litt redd for å spise for mye, men som nevnt i svaret mitt til Gøns så må jeg vel kanskje spise meg til et bedre resultat. Har forresten fått en del fremgang etter at jeg begynte med x-size :-)
  3. Hei, Har ligget på 1650 opp til 3000 kcals for å gått ned litt i vekt (gikk ned fra 89-85 kg i forkant av da jeg opprettet tråden her). Målet har i utgangspunktet vært å fått litt mer definert kropp, men har merket at kroppen trenger litt mer føde siden jeg startet på 2 splitt og 4 økter pr uken, så jeg har økt det til 2500 kcal pr dag. Ønsker å holde meg på samme vekt (85kg) så jeg er litt redd for å spise for mye, men det er vel noe som heter å spise seg slank så jeg får kanskje opp justere litt til?
  4. Har aldri tatt noen mål av fettprosent, men ut i fra http://www.fettprosent.no/ så har jeg 15%, men slike tester er nok veldig generell og upresise.
  5. Hei AK87, Blir nok 4 dager i uken fremover. Har vært innom tanken å kanskje kjøre X-Press 4 ganger i uken (feks man, tirs, tors og fre/lør), men lurer på om det kanskje blir litt kort restitusjonstid mellom øktene siden det er fullkropp hver dag? Kjørte første dag med X-Size i går og følte at det var noe som manglet siden det ikke var så mange baseøvelser som i X-press, men er nok bare en vanesak :-p Ut i fra andre forumtråder så har jeg fått inntrykk av at X-Size fungerer bra, så jeg tror jeg gir det en sjanse og prøver i 6-8 uker. :-)
  6. Takk for forslaget Stilken Da har jeg hatt første økt av x-size :-) så det blir spennende og se resultatet fremover.
  7. Hei :-) Jeg spør nok om det mest diskuterte emnet på forumet " Velge helkroppsprogram eller splitt?". Litt bakgrunnsinfo om meg selv: 35 år gammel, 176 høg og 85 kg. Jeg har trent styrke regelmessig i 2 år nå og har i utgangspunktet holdt meg til 3 dagers helkroppsprogram som x-press til Fjeldberg eller tilsvarende der det går i baseøvelser med enkelte støtteøvelser. Har også lagt inn en og annen kardio økt på en av hviledagene i form av terrengsykling eller løping i marka. Jeg føler at progresjonen har stagnert litt og at jeg hverken øker i muskelmasse eller at jeg har blitt noe mer definert. Jeg har derfor vært inne på tanken om å bytte til en form for splitt (feks 2 splitt som x-size). X-size har dei fleste av baseøvelsene, men fordeler disse på hver sine dager (feks 1 dag tung overkropp og en dag tung bein / kjerne), mens helkroppsprogram (x-press) blander baseøvelser for overkropp og bein/kjerne i samme økten. Ønsket er å holde vekten på 84-86 kg og få mer definert fysikk. Ut i fra det så har jeg ligget på et kaloriunderskudd på ca 4-500 kcal pr dag i uken (basert på 1650 kcal) pr dag, men med en "spisedag" der jeg tillater meg litt snacks :-) men som aldri overskrider 3000 kcal. Så omsider kommer jeg til spørsmålet mitt: Hvilke type treningsprogram vil dere anbefale når målet er en mer definert fysikk? Vil det være mer fornuftig å benytte et splittprogram som en kan fokusere mer på spesifikke muskler? eller at jeg fortsetter på helkroppsprogram og kanskje justerer kostholdet? men nå må jeg på trening ;-) Takker på forhånd for alle svar! Ha en fin dag:-)
×
×
  • Create New...