Gå til innhold

Falk

Medlemmer
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Falk

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 17. nov. 1971

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Falk

    Fitness light

    Javel..her var det liv ja. Tar helt av denne tråden her :P hehe.. Jipii...
  2. Falk

    Fitness light

    Hmm.. ikke mye interesse rundt dette temaet dessverre 🤔 hmm.. Kanskje jeg formulerte meg feil? Jaja.. god jul alle sammen 🎅🎄🎁
  3. Falk

    Fitness light

    Hei alle der ute 🙂 Jeg har forsøkt å lete litt rundt for å finne en slags treningsgruppe for folk som ønsker å gjerne konkurrere/utfordre/engasjere etc hverandre uten å delta på dyre gruppetimer på et helsestudio. Da tenker jeg på noe i retning av sirkeltrening/bootcamp/crosstraining. Man setter opp en trening med forskjellige øvelser som man kan enten gjøre hjemme eller på et helsestudio. Jeg for min del går på helsestudio, og kan benytte meg av det utstyret som er der. Så blir det da vel å konkurrere på tid man bruker på å fullføre er sånt program. Dette er bare et prøvepros
  4. Falk

    Knebøy teknikk

    Takk for tilbakemelding ☺️ Går faktisk helt greit i bøy for tiden. Verre med benken, men det får jeg ta opp en annen gang 👅 👍👍
  5. Falk

    Knebøy teknikk

    Hei kjære forum lesere ☺️ Jeg har lagt ved en video der jeg tar knebøy. Sikkert ikke mye å lære bort hehe 😋. Men jeg lurer da på om noen der ute kan bedømme teknikken i løftet. Er løftet dypt nok, lener jeg meg til en av sidene etc. Mye flinke treningsfolk og ekspertise som leser innlegg her, så jeg håper på gode og korrekte tilbakemeldinger. Mvh Inge ☺️ VID_20170707_185207700.mp4
  6. Takk. Tusen takk. Tror kanskje du har reddet min tilstedeværelse på treningsstudio. Har som skrevet vært en del plaget med korsryggen etter jeg startet med tung belastning i markløft og knebøy. Har aldri tenkt på akkurat dette med holdning (naturlig) i korsryggen. Dette skal jeg herved implementere i treningen. Takk igjen
  7. Ok. Ser at du har en forestilling om hva det kan være. Hva kan jeg gjøre nå? Egentrenig, tøying, oppsøke terapaut?
  8. Midt på kjennes det ut som. Er nok muskulært slik som forige gang.
  9. Hei alle sammen Og godt nytt år. Treningsår. Jeg tok en økt på nyttårsaften (nå på lørdag formiddag). Startet med frontbøy, deretter litt benkpress også skulle jeg da ta markløft. Skulle ha en maks treningsvekt på 157,5 kg. Dette er ikke så mye, da jeg har løftet 197,5 kg tidligere (ca 1,5 uker siden). Begynte med stang, så 70 kg, før første rep på 5x120 kg. Men da jeg kom opp i 140 kg, så fikk jeg kjenne på det etter siste reppen. Det satt seg da i korsryggen. Har hatt noen problemer her tidligere og bla vært til behandling hos kiropraktor for plagene. Da skjedde skaden etter knebøy
  10. Falk

    Knebøy nakke

    Frontbøy høres fint ut (se også mitt andre svar her inne ) Har trent øvelser som knebøy, mark og benk noen år ja. Men aldri knebøy nakke. Har egentlig slitt med å få teknikken til å sitte i "vanlig" knebøy noen år. Så nå endelig føler jeg at den begynner å sitte sånn noenlunde riktig. PS! Med vanlig knebøy, så mener jeg styrkeløfterknebøy. Så jeg er ikke fan av å ekperimentere for mye med stangplassering oppe i nakkeområdet kan du si
  11. Falk

    Knebøy nakke

    Supert gutter (regner med ut i fra navnene på profilene at det var kjønn av den maskuline sort som var ivrigst i besvarelsene) Takker og bukker for alle svar. Synes frontbøy var et godt tips her. Den har jeg kjørt før uten problemer. Satser på at ikke hele programmet blir fucket selvom jeg kjører det istedenfor knebøy nakke. Igjen så vil jeg få takke for svar. Veldig viktig og superflott at det er noen der ute som gidder å svare sånne amatører som meg. Ikke alltid den kompetansen finnes ute på treningssentrene i landet. Også gratis atpåtil hehe Stå på folkens
  12. Falk

    Knebøy nakke

    Hei alle sammen 😊 Eller kanskje jeg skal startemed en 😯 litt surere/oppgitt smiley hehe. Saken er nemlig den at jeg nylig startet på Dietmar Wolf sitt styrkeløft program for nybegynnere. Gikk greit første uka, men siste dagen (fredag ) i uke 2, så dro jeg på meg en liten skade gitt. Kjente et lite stikk/smerte bak skulderbladene under markløft fra kasse (jeg på gulv, vektstang på kasse ). Jeg har trent store øvelser som knebøy, markløft og benkpress noen år, så disse er ikke nye for meg. Når en skader seg, så ønsker en selvsagt å finne ut hva som forårsaket det for å forebygge fremtidig
  13. Rollout på dag 1? Dag 1 har vel strengt tatt 7 øvelser + wood-choppers (dersom det er en ren mage øvelse) Dag 2 har 8 øvelser. Dag 3 har 7 + wood-choppers. Se link: http://fitnessbloggen.no/pro-gram/
  14. Hei hopp alle, Ønsker å vite om det er noen her inne med erfaringer å bruke treningsprogrammet Pro-gram. Dette programmet fant jeg her inne på fitnessbloggen sine sider. Jeg har nettopp startet å bruke det, og min erfaring så lang er at det er særdeles mye med 8 forskjellige øvelser på samme dag. For min del så hadde det vært nok med 4-5 øvelser. Max 6. I tillegg så kommer oppvarming og mage tilslutt. Dersom man skal gjøre alle 8 øvelsene + oppvarming + mage på treningsdagene, så vil en jo sikkert bruke minst 1,5-2 timer. Og det syns jeg er vel lenge. Noen synspunkter på dette?
  15. Falk

    Knebøy

    Hei folkens. Beklager sent svar er inne. Har nå skiftet program til noe som heter noe så originalt som pro-gram hehe. Og som jeg fant her inne på fitnessbloggen sine sider. ro-Gram – Dag 1 Knebøy 3 × 3-5, RPE 9, 2-3min pause mellom sett. Frontbøy/goblet squat 2 x 6-8RM, 1-1,5 min pause mellom sett. Chins/pull-ups 3×3-5,RPE 9, 2 min pause mellom sett. Benkpress 3×3-5, RPE 9, 2 min pause mellom sett. Sittende roing smalt grep i maskin 3×8-10RM, 1-1,5 min pause mellom sett. Millitærpress 3×6-8, RPE 9, 1-1,5 min pause mellom sett. Facepull med tau 2×15-20, 45 sek – 1 min pause mellom sett
×
×
  • Opprett ny...