Jump to content

eldhug

Members
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

About eldhug

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takk for svar. Jeg belastet beinet greit nå, godt over 2 uker etter hendelsen. Men greier ikke stå på tærne, sliter med trapper etc. Så er neppe så ille hos meg.
  2. Hvor lang tid må jeg regne med før det har grodd? Den var opprevet men ikke avrevet...
  3. Jeg tenker mest på rehabiliteringen, om det er noe jeg bør gjøre/ikke gjøre, men takk - skal absolutt la beina hvile
  4. Jeg har fått ruptur (?) i akillesen, samt i leggmuskelen. Hørte et smell under joggetur. Ikke helt avrevet heldigvis, så jeg fikk beskjed om å hvile, og deretter belaste opp mot smertegrensen og etterhvert tøye. Jeg synes ikke de rådene var veldig spesifikke… Noen råd? Jeg er som skrevet sjekket nøye med ultralyd, og senen hang sammen. Hevelsen har gått mye ned, men det er fremdeles vondt å trå på foten, så jeg skal avlaste med krykker ved behov i 3-4 dager til (skjedde for 2 dager siden).
  5. Har de siste dagene hatt veldig vondt på innsiden av foten, nede ved hælen.. Stikkende og brennende, au! Ikke vondt under eller når jeg går, men vondt når jeg går med sko sikkert fordi det trykker. Dunker når jeg sitter i ro. Noen som har vært borti lignende? :/ Fryktelig dårlig bilde, men smertene stråler ut fra den lille blå prikken, er ledig aua å trykke der..
  6. Nei, siden jeg er livredd sprøyter ble det rett og slett for mye for meg da jeg prøvde Har også veldig lavt blodtrykk, så ble syk i etterkant, så har i samråd med legen vurdert at det er best at jeg ikke gir, selv om jeg kan på alle måter ellers.
  7. eldhug

    Bli god på 7k

    Takker for tips! Er ikke kjempegodt trent, så beina kan nok gjerne få litt mer styrke.
  8. eldhug

    Bli god på 7k

    Prøver 3 økter, men har ikke lagt noen slagplan enda. Har prioritert styrketrening nå i vår. Noen gode styrketips for løpere?
  9. Litt sær distanse kanskje, men jeg har et mål om å løpe et løp på 7 km neste år. Jeg jogger nå ca 5 km i strekk (men synes det er krevende og tungt = ikke en veldig god tid). Hvordan bør jeg trene for å maksimere potensialet mitt på 7 km? Noen råd?
  10. eldhug

    Rulleski

    Noen her som går på rulleski? Noen råd til teknikk og innkjøp av utstyr?
  11. Kjøpte en Polar pulsklokke for litt siden, en FT7. Den henger seg veldig lett opp, spesielt når den "leter etter" signal fra pulsbeltet (checking signal), og jeg må da ta ut batteriet og sette klokka opp på ny for at den skal funke... Noen tips? Bør jeg klage på den? Bruker den 1-2 ganger i uka, ca 1 time av gangen. Rengjør sensor etc etter hver økt med en fuktig klut.
  12. eldhug

    Svimmel

    Nå er svimmelheten nesten borte! Tok en måned gitt, men godt være i gang igjen
  13. eldhug

    Svimmel

    Takk for tips! Jeg var svimmel i ca 5 min, snurret som bare f med tungt hode. Nå er jeg imidlertid bedre, og tåler mer trening. Blir litt svimmel mot slutten, men har unngått dette ved å ha korte økter. Blir ikke svimmel i andre settinger nå, i starten var det ved all fysisk aktivitet.
  14. eldhug

    Svimmel

    Mangler ingenting, feiler meg ingenting. Legen skal vurdere om jeg trenger å få sjekket blodtrykket mer inngående, da det var lavt. Får bare ta tiden til hjelp :-)
  15. eldhug

    Svimmel

    Takk igjen for svar. Ja, jeg trakk tanna for, hmmm… 11 dager siden. Ingen smerter (litt "lam" i trynet samme dag, ellers kjente jeg ingenting), ei heller etterpå. Ingen feber eller sykdomsfølelse. Har et lite "hull" der tanna satt selvsagt, men kjenner ingenting når jeg pusser. Renser med tannpirker etter at jeg har spist, tror ikke det er mye dritt nedi der, men man vet jo aldri. Puste i trapper var en god ide Neida, jeg gjør som regel det, men er helt sprøtt at jeg sjangler etter bare noen steg.
×
×
  • Create New...