Jump to content

Machine

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About Machine

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/10/1996
  1. Når man leser artikkler om på hvilke måter kroppen motarbeider oss når vi gjennomgår en periode med energiunderskudd, så får man vite at kroppen blant annet, blir mer energieffektiv enn den var før, altså at man rett og slett bruker mindre energi på å bevege seg rundt og på trening osv. Rett og slett at tilværelsen krever mindre energi enn tidligere, am i righto_O Uansett, mitt sørsmål er: Til hvor stor grad vil denne tilpassningen være? er det liksom snakk om at man bare bruker halvparten av den energien man brukte på en time på mølla enn det man gjorde før, etter noen måneder på diett? Så hvis man feks brukte 600 kcal på en time på mølla , så når man har vært i underskudd i 3 måneder bruker man feks bare 300 kcal på den samme timen på mølla?(samme fart og stigning, selvfølgelig)
  2. hva mener du med tilsvarenede unøyaktig ?
  3. Når man gjør cardio, hvordan kan man vite eller anslå hvor mange kcal man har forbrent?? man har jo mange forskjellige måter , men jeg lurer på hvordan man kan få et mest mulig nøyaktig anslag , og hva som gir det. Tenker på de forskjellige mulighetene 1. På tredemøller/ ergometersykkler / ellipsemaskiner er det jo en liten skjerm som viser distanse , fart og kcal forbrent... Men hvor nøyaktige er disse, mon tro? VIrker på meg som om de er veldig veldig overestimert, ettersom jeg kan komme over 1000kcal på 1 time hvis jeg tar i ganske mye... Både syklene og ellipse maskinene har i tilegg oppgitt WATT, men jeg vet ikke om dette er Watt per sekund eller Watt per time? Isåfall vil det vel kanskje være en mulighet for å konvertere disse energienhetene slik at man skulle tro energiforbruket skulle bli rimelig nøyaktig 2. Pulsklokker : Disse klokkene vil jo ta utgangspunkt i alle de viktigste faktorene som spiller inn på kcal forbruket som alder, høyde, vekt, maxpuls og VO2 MAX(så sant man kjenner disse , eller estimerer de rimelig nøyaktig) , og den tar jo opp pulsen gjennom hele økta... Skulle tro dette var det mest nøyaktige? 3 Til slutt har man diverse aktivitetskalkulatorer på nett hvor man oppgir aktivitet og antall minutter , men jeg vet ikke hvor disse får "Tallene" sine fra, i og med at mange virker useriøse, både fordi de ikke krever mer enn vekt i kg, og fordi de har så mange teite aktiviteter som ; stryke tøy, dusje, kle på seg, spise, se på TV osv... Har funnet 1 kalkulator som kan virke både seriøs, og nøyaktig , men vet ikke helt likevel:http://helseogsosialfag.cappelendamm.no/flash/popup_vis.html?tid=343393
  4. Broseidon Stig Ingebrigtsen Hva er hensikten bak disse store svingningene i kcal inntak? Er det samme prinsippet som ved carb cycling, at man hele tiden skal la kroppen "gjette" hvor mye den får slik at man holder fettforbrenningen oppe? Broseidon nevnte på recomp, men jeg trodde dette var at man spiste ca like mye som det man forbrente evt lite underskudd, slik at kroppen bare må bruke fettet til å omdanne seg til muskler, og kroppsvekten holder seg noenlunde konstant, men man ser en forbedring i kroppskomposisjon of fett%
  5. Raptorial , tror du at du kunne sent link til denne tråden du snakker om? Hvis du finner den , da...
  6. Holy Moly, det var litt av en "splitt" med tanke på kcal, ja. Lurer litt på samme som ErikRoskifte om hvordan du legger opp treninga i forhold til dette.. 1500 kcal er jo såvidt nok til å gå til gymmet... Men er dette på en måte carb cycling , bare at det blir litt mer kcal cycling? Dietten din blir vel da av typen, intens for noen dager, og så deretter fulgt av en refeed periode.
  7. Er det dette programmet du har gjort hele tiden? Og har du et "eget" mageprogram?? Kjempebra jobbe forresten :-) keep it up bro
  8. Er det vanlig at man mister litt definisjon/markering dagen etter en spisedag/refeed/ eller en stor middag med mye Kcal og salt? Man holder kanskje litt ekstra vann under huden den/de neste dagene også??? Plz hjelp!
  9. Hei. Omtrent hvor mye ligger dere på i kcal når dere skal cutte, gutter? Og hvordan gjøre dere det med cardio treningen deres? Synes det kunne vært greit å ha noen og sammenlikne med...(17, 180 cm, 74 kg) Ligger på 3000 ish , med 1-2 timer cardio daglig og vekter 5 ganger i uka. ALWAYS HUNGRY ANYWAY!
×
×
  • Create New...