Gå til innhold

Andre Rio

Medlemmer
  • Innholdsteller

    240
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Innlegg skrevet av Andre Rio

  1. Liten oppdatering:

    Det siste året har jeg kun fokusert på kampsport og konkurranser. Det er noe jeg absolutt ikke angrer på, fordi jeg har hatt enorm progresjon.

    Jeg begynte å løfte vekter igjen for ca. 1 mnd siden etter over 1 år uten å løfte. Siden sist jeg skrev her har jeg prestert å rifte menisken 2 ganger hvert kne, operert en gang, riftet på nytt. Røket albuer, brukket armer, fingre, tær, ribbein, og tenner. Til tross for alt det er jeg stolt over å kunne si at jeg klarte å løfte:

    Markløft 140x5x5

    Knebøy 125x5x5

    Benkpress 100x5x5

    Har blitt smittet på nytt av vektløfte influensaen og skal prøve å få inn 2-3 styrkeøkter i uka (kampsport er første prioritet)

    Målet fremover er å holde seg mest mulig skadefri frem til EM. Legger ved bilde av den siste konkurransen (Swedish Open) jeg var med i. Middels fornøyd med resultatet. Brakk armen i første kampen, men klarte komme meg til finalen, der jeg tapte det siste minuttet...Surt!

    post-3345-14440965080197_thumb.jpg

    post-3345-14440965080761_thumb.jpg

    post-3345-14440965081357_thumb.jpg

    post-3345-1444096508193_thumb.jpg

  2. Og hvordan gjorde du det med overgang til ett mer "normalt" kosthold etterpå? Med karbohydrater? Har hørt så mange skrekkhistorier om folk som legger på seg dobbelt så mye som de gikk ned og diverse, så noen tips? :)

    Utfordringen med å holde vekten i sjakk er å finne et kosthold som passer for deg, som du trives med og du kan ha lenge. Du skal jo helst finne en livsstil som fungerer, og ikke bare være på diett i ny og ne.

    Jeg anbefaler å fortsette med alt av "erstatnings mat", slik som karbonadedeig isteden og kjøttdeig, kesam isteden for rømme etc.

    Spis heller litt ekstra proteiner til maten isteden for sauser, potet, ris og pasta.

    Tell kalorier så ofte du kan, så du har en god oversikt, skriv det ned. Hvis du over en periode har lagt på deg litt, er det lett å gå tilbake og endre litt på inntak slik at du kan gå ned igjen før det er for sent.

  3. Så du hadde skrevet noe om at dette var forskjellig fra Dukan-dietten tidligere her. Kan du utdype hvorfor? Er på Dukan-dietten selv for tiden :) Noen tips til hvordan man kan gå over til karbohydrater og fett etterpå?

    Har i ettertid sett at min diett og Dukan dietten ikke var så annerledes. Hovedforskjellen var vel at jeg var en del mer "hardcore" på inntak av carbs og fett. Jeg gikk aldri over 6% per 100 gram osv, mens dukan tillater en del inntak av ting jeg ikke gjorde :)

  4. Du ser bra ut, veldig utrolig bra ut! Jeg er vanvittig imponert over hva du har klart, og det er en utrolig inspirasjon å se at alt er mulig bare man har motivasjon og viljestyrke nok til å gjennomføre det. Fantastisk, rett og slett. :D

    Jeg har akkurat (for 2 uker siden) startet med PSMF som et ledd i å miste vekta (er 110kg) og håper at jeg en dag kan se like bra ut som deg!

    Hilsen fra en såkalt FFF-mann: Feit, ferdig og førti. Det er feil, jeg har minst førti år igjen å leve, jeg er ikke ferdig, og jeg skal ikke være feit lenger. Så det så!

    Tusen takk! Elsker innstillingen, fortsett sånn så er det ingenting som stopper deg! :)

  5. Kjempe bra jobbet med vektreduksjonen mister! Få som har den viljestyrken!

    Men en ting jeg stusset over er tallene du har satt opp i styrkeløftene dine, sikker på at de er riktig?

    Din vekt er +/- 80 kg? At du tar 165kg i knebøy tilsier at du klassifiseres som en advanced lifter innen knebøy for styrkeløft..

    Tallene du viser til i benkpress ligger på nivået intermediate(10 kg under advanced), og ut i fra tallene du viser til i chins og knebøy antar jeg at du tar ca 170 i markløft. dvs at du ligger på nivået advanced der også.

    Tallene er hentet fra en helt standard målsettingsliste innen styrkeløft.

    Derfor spør jeg, hvordan har du klart og oppnå disse nivåene etter 4 måneder med styrketrening over en periode med et så stort kcal underskudd?

    Her er definesjonen på de forskjellige klassene:

    Intermediate

    A person who has engaged in regular training for up to two years. The intermediate level indicates some degree of specialization in the exercises and a high level of performance at the recreational level.

    Advanced

    An individual with multi-year training experience with definite goals in the higher levels of competitive athletics

    De tallene som står der er tidlige rekorder fra da jeg var ganske seriøs innenfor styrkeløfting. Jeg er nok ikke i nærheten av å løfte det nå :) Ligger på rundt 150 i mark, 130 i bøy og ca. 100 i benk nå. Men jeg veide nok ikke 80kg når de rekordene ble satt. Kult å se at jeg nesten ble klassifisert som advanced :)

    Veier forresten rundt 86kg nå med 7-10% fett.

  6. Andre, trener du fortsatt på bislett? Fordi jeg gikk til en kar en gang og spørte hva han het for noe... men så kom jeg på jeg glemte ditt! Han ligner såfall utrolig mye på deg haha. Men utrolig rått, jeg som trodde jeg aldri kunne blitt mer motivert, så ser man hva du greide på så kort tid! epic!

    Hei John! Det hender jeg trener der en gang iblant, men det har blitt ganske sjeldent nå. Driver for det meste med kampsport for øyeblikket. Har i tillegg pusset opp kjelleren slik at jeg har Markløft, knebøy og benkpress lett tilgjengelig, så når jeg brenner etter en god styrke økt har jeg det litt nærmere ;) Tusen takk for hyggelige ord! Hvis jeg kan motivere en person så er hele slankingen verdt enda mer!

  7. Den første historien min er fra da jeg var ca. 9 år. Jeg var på Platekompaniet med min mor og vi skulle kjøpe noen filmer. Jeg fikk lov til å velge en film og hun skulle velge en film. Jeg gikk selvsagt bort til den mest fargerike filmen jeg kunne finne. Og det var Austin Powers - Spionen som Spermet meg. Min mor leste ikke hva slags film det var fordi hun regnet med at det var en barnefilm. Da vi kom bort til kassen ble jeg selvsagt veldig nysgjerrig på hva spermet betyr, noe jeg ikke var flau over å spørre om høyt i køen. Min mor prøvde å forklare det vekk med, "André, ikke nå" og "Vent litt". Men som den nysgjerrige 9 åringen jeg var, insisterte jeg på å få vite svaret. - Det ble lenge til jeg fikk bli med på platekompaniet igjen.

    En annen awkward hendelse var etter jeg hadde sett South Park - The Movie.

    Jeg var veldig glad i tegneserier, men ikke så veldig god i Engelsk. Jeg var vel rundt 8-9 år denne gangen også. Men nå var det på skolen, i klassens time. Når læreren spør, er det noen som lurer på noe, rekker jeg opp hånda og spør høyt og tydelig, "Cathrine, hva er en klitoris?" Og selvsagt insisterer jeg på at hun skal svare.

    Til slutt kan jeg fortelle om en litt "nyere" historie. Jeg var på en fin restaurant med en dame jeg holdt på med. Nå snakker vi dress, slips, reservasjon og en dyr meny. Det var live klassisk musikk som ble spilt for stemningens skyld. Alle gjestene var meget begeistret over den flotte musikken, og det var helt muse stille når de spilte. Jeg måtte dessverre veldig på toalettet og skyndte meg ut mellom en av sangene. Problemet var at for å komme til toalettet måtte jeg forbi en veldig ren glassdør, som jeg selvsagt ikke så. Akkurat når det var på det mest stille i hele restauranten, små-jogger jeg rett inn i glasset så det smeller høyt og tydelig i hele restauranten, og ikke nok med det, selvsagt begynner jeg å blø neseblod i tillegg.

    Jeg tok meg god tid på badet, i håp om at det var glemt da jeg kom tilbake, men etter blikkene å dømme var det nok ikke det.

  8. Helt utrolig! Hvordan holder du dette? Du må jo nesten en eller annen gang begynne å spise litt brød og slikt igjen? Etter å ha lest dette så får jeg kjempelyst til å kanskje prøve dette selv, for du har lagt det opp på en måte som ser kjempebra ut :) Og det kan man jo også se på deg at det har funket! Anbefaler du dietten? Jeg er en jente på 20 år og som veier 90 kg :/ Vil ned til 75 helst ..

    Hei Silje! Tusen takk:)

    Jeg holder ikke på med diett til samme grad som jeg gjorde for 1 år siden. Jeg har trappet opp med både kalorier, fett og karbohydrater. Jeg kan nå med god samvittighet (og hyppig fett% måling) unne meg ris, poteter, saus og til og med litt dessert i helgene.

    Trikset for all suksess er moderasjon. Du må finne ut hvor mye du kan spise uten å legge på deg. Et råd jeg kan gi for dette er ganske enkelt å kjøpe en fett kaliper og måle degselv 1 gang i uka. Hvis du i slutten av uka har gått opp litt i vekt så trapper du ned neste uke.

    Dette er absolutt en diett jeg kan anbefale videre. Men råder deg til å moderere den litt, du trenger ikke gå like ekstremt fort ned i vekt slik som jeg gjorde. Leger og eksperter anbefaler maksimalt 1kg vektnedgang i uka. Du må nesten selv finne ut hvor fort du vil ned uten at du blir syk. Men som jeg kan skriver under på, følger du dietten, fungerer den :)

    Lykke til! Ikke nøl med å spørre dersom du lurer på noe.

  9. Du er helt rå Andre :) virkelig, jeg kan aldri huske deg som så stor men du var vel kanskje flink til å skjule det :)

    Tusen takk! Godt og høre jeg har skjult det litt da :) Har aldri føltes sånn for min del, men men. Nå er jeg veldig nysgjerrig på hvem du er, siden du sier du kjenner meg? Fant ingen navn etc på Profilen din, hehe:)

  10. Da du begynte lavkarbo og som du skriver spiste skinke, var det kun en pakk skinke og ikke noe annet til? _) sorry om jeg spørr dumt :) jeg er bare nykjerrig for jeg har lyst å prøve det du gjorde :)

    Stemmer det, spiste ca. 6-8 skiver kokt skinke, uten brød til frokost og omtrent hver 1,5 time resten av dagen :) Bortsett fra middag. Kan selvfølgelig erstattes med egg, tunfisk, andre kjøttprodukter etc.

  11. Andre Rio...dette er virkelig imponerende! Jeg har selv vært en rund hele livet, prøvd uttallige dietter og måter å slanke meg på, men det hjelper ikke, ingen av de gir respons. Etter en svangerskap, er ikke kroppen til å kontrollere i det hele tatt.

    Jeg er virkleig imponert over å lese om deg. Motivasjon og disiplin har alltid vært min svakhet, men etter å ha lest din logg føler jeg meg virkelig klar. Jeg ser du har klart å finne en metode som passer for din kropp. Har du noen tips, forslag til hvordan man skal komme frem til en metode som passer for en? Hvor finner du litteratur? Hvordan vet du at dette passer deg? Kan man prøve din diett og oppnå likedan resultat?

    Hei Manno! Tusen takk for de fine ordene :)

    Er veldig enig med deg i det du sier at alle dietter passer ikke for alle. Det er virkelig et lurt triks å finne en diett som passer for seg. Grunnen til at denne dietten passet så godt til meg, er fordi jeg er veldig glad i kjøtt og fisk. Noe som er hovedingrediensene her. Har aldri vært særlig stor tilhenger av brød og poteter etc. Den store utfordringen for meg derimot var å klare stå imot fast-food, som er (fremdeles) min store svakhet. Det beste rådet jeg kan gi deg er å rett og slett prøve dietten 1 mnd, hvor du V-i-r-k-e-l-i-g prøver. Dvs at du ikke skeier ut, ikke noe lørdagsgodt etc. (Husk at det er bare du som kan gjøre dette, så det er ikke noe vits å lure deg selv) Etter den måneden skal du nok se at resultatene i seg selv er motivasjon nok til å fortsette.

    Til slutt vil jeg anbefale deg, slik som PlastBox sa, loggfør all treningen din. Bruk Kalorier-i.no - Vit hva du spiser. Sjekk kaloriinnholdet her: og prøv å hold deg på 1500kcal hver dag. Enkelte dager lå jeg på faktisk 600 kcal, men jeg anbefaler deg ikke gå så lavt.

  12. Vil takke for svar sist jeg stilte spørsmål, men kom også på noen flere ting jeg lurte på. :p

    Hvilken krem pleide du å smøre strekkmerkene dine med? De synes ikke noe på bilde, men ser du de i virkeligheten, eller forsvant de helt?

    Må bare si jeg beundrer det du har klart som mange andre bare drømmer om! :)

    Hei Halvor! Spørsmål tas alltid vel imot.

    Jeg smører fremdeles huden med krem, men ikke pga. strekk merkene. De er der fremdeles, og såvidt jeg har erfart / lest så er det ingen såkalt vidunderkrem som finnes. Det er hovedsaklig opp til genetikken din. Jeg var heldig at mine ble mindre tydelige, men de er ikke borte. De synes fremdeles. Det hjelper derimot å sole seg, slik at de endrer litt farge.

    Jeg har brukt mye fuktighets krem, for det meste kremer som inneholder aloevera. I tillegg til dette passer jeg på at jeg får i meg nok av alle vitaminer og mineraler. Anbefaler multivitamin tilskudd.

  13. Ja jeg må gjøre det og gi deg klapp på skulderen! Fyy så sykt bra du gjorde det på kort tid! Når pleier du å trene da? :) må ses selvsagt og få til en økt sammen en dag :)! koselig å bli kjent med nye mennesker! Kan hende jeg har snakket med deg før uten å ha husket det... haha

    Varierer egentlig litt når jeg trener der. Spørs litt på når jeg trener kampsport. Men pleier være der etter 18:00 :)

  14. Theea:

    Tok du under bryst muskelen? Såvidt jeg vet er det litt vondere og tar litt lenger tid å bli bra igjen fra. X-en min trengte også hjelp opp av sengen de første 2-3 dagene. Men etter 2 uker fartet hun frem og tilbake som om ingenting hadde skjedd. Men hun beskrev det som en "ekstrem stølhetsfølelse" i en stund.

×
×
  • Opprett ny...