Gå til innhold

Løvinne89

Medlemmer
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tja. Er overhodet ingen 'ekspert' her, men kan gi råd ut ifra hva som funker for meg. Jeg overpronerer selv ganske kraftig og bruker derfor sko med god demping og støtte når jeg løper - noe som funker veldig bra. Når det gjelder styrketrening derimot, så synes jeg personlig at det som funker best er sko som gir skikkelig kontakt med underlaget. Jeg bruker derfor converse sko når jeg trener styrke - som for meg består av baseøvelser som bøy, mark og benk etc. Kjenner meg absolutt igjen i det du skriver om balanse - den er for min del helt elendig noe jeg tror stammer fra overproneringen/pla
  2. Det er absolutt sant det du sier om at restitusjon er viktig og at det er da muskelvekst etc skjer i kroppen. Ideelt sett så skulle jeg sett at jeg fikk dette til, men det er ikke alltid like lett å få inn alt en vil i løpet av uken :-) Tenkte bare at det var bedre å faktisk få inn tre styrkeøkter i uken - selv om da to blir med kun 24 timer i mellom - enn å bare få til to. Nå skal det nevnes at jeg ikke har noe mål om å stille i fitness konkurranse e.l. har så vidt kommet igang, så hovedfokus er å etablere gode treningsrutiner samt kostholdsendring. Jeg vil bare ha en sterk og sunn kropp
  3. Tusen takk for svar! Ja det er kun snakk om natt til mandag at det blir så knapt med søvn. Søvn er ellers noe jeg prioriterer så godt det lar seg gjøre. Tenker jeg prøver meg på tirsdag, onsdag og fredag, og ser an hvordan det går. Det er kjipt når det utgår en økt bare fordi jeg ikke kommer meg opp av senga. Man endrer jo døgnrytmen litt i helgen, men ikke så mye for min del, så det er mer det at jeg ikke får skrudd av hjernen skikkelig. Er nok lurt slik dere sier her å variere mellom høy - og lavrep økter på de tyngste øvelsene. Undret meg bare over den øyensynlig svært så bastante
  4. Har nylig startet opp med 'ordentlig' styrketrening. Jeg kjører for tiden et fullskroppsprogram med fokus på baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress tre ganger i uken. I tillegg kjører jeg 1-2 kondisjonsøkter da jeg er veldig glad i å løpe, samt at jeg trenger å kvitte meg med litt fett. På grunn av diverse praktiske variabler slik som jobb, hjem og andre forpliktelser, så passer det best for meg å trene om morgenen før jobb. Vi snakker da at jeg står opp 4:30 og er igang på gymmet 5:30. Planen er å trene styrke mandag, onsdag og fredag. Mitt problem er at jeg alltid (spør meg ikke hvo
  5. Haha uff, ja da skal jeg holde meg laaaangt unna i så fall!
  6. Sant, sant. Merkelig hvor "skummelt" sånne gutte-greier kan være
  7. Da tenker jeg at jeg kjører på :-) Takker for svar!
  8. Kanskje litt rart at dette blir første posten på forumet, men lover mer trenings-relatert stoff senere. Jeg vil gjerne ha folks meninger/råd angående følgende situasjon: forrige helg traff jeg en type jeg fikk god kontakt med. Det var en sosial anledning med flere mennesker, men han og jeg fikk pratet litt for oss selv uten at det skjedde noe mer enn det. Senere den kvelden traff jeg en venninne av meg som jobber sammen med han jeg hadde truffet. Hun sa at han syntes jeg var søt og at han gjerne ville ha nummeret mitt. Jeg sa at det måtte hun bare gi ham. Så noen dager senere da hun skulle
×
×
  • Opprett ny...