Gå til innhold

streber

Medlemmer
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    streber ga poeng til vesen i Styrketrening og vektoppgang   
    Jeg har gått opp 10-12kg i løpet av to år med målretta styrketrening og moderat kalorioverskudd. I løpet av denne tiden har jeg bare blitt mer og mer fornøyd med kroppen. Mer muskler -> laver fettprosent -> strammere kropp! Du må endre tankegangen din, legge bort badevekta en stund - og begynne og stole på det du ser i speilet :-) vektoppgang er ikke "feil", med din høyde/vekt er dette heller ett tegn på at du gjør noe riktig :-)
  2. Like
    streber fikk poeng fra vesen i Styrketrening og vektoppgang   
    :-) det er helt sant. Jeg VET jo at jeg har mer muskelmasse! å ingen klær har blitt for små så da er bare en ting å gjøre; kaste veka bort, å bli lykkelig
  3. Like
    streber fikk poeng fra Tutogkjør i Styrketrening og vektoppgang   
    :-) det er helt sant. Jeg VET jo at jeg har mer muskelmasse! å ingen klær har blitt for små så da er bare en ting å gjøre; kaste veka bort, å bli lykkelig
  4. Like
    streber fikk poeng fra Aurelius i Styrketrening og vektoppgang   
    Jeg har vel egentlig ikke noe godt svar på hvorfor jeg fokuserer på den.. Tenker at det er "det som står på vekta som stemmer". Bør kanskje legge den tanken fra meg
  5. Like
    streber ga poeng til miaheart i Styrketrening og vektoppgang   
    Legg den fra deg! Vekt er bare tull for de som trener styrke. Jeg veier selv 57 kg fordelt på 161 cm. Jeg er på ingen måte stor.
  6. Like
    streber ga poeng til miaheart i Styrketrening og vektoppgang   
    Helt enig!

    streber Hvorfor fokusere på vekten når den bare gjør deg deppa? Tallet på vekten viser ikke din verdi som et menneske, sant den viser ikke forholdet fett - muskelmasse. Hvis du føler deg sterk, stram og flott i kroppen så er det der fokuset fortsatt bør ligge. Muskelmasse veier mer enn fettmasse, så jeg vil anta at du har økt muskelmassen og endret litt på kroppssammensetningen. Styrketrening gir bivirkninger, svært positive bivirkninger!
  7. Like
    streber ga poeng til Aslak i Alternativ til godteri o.l.   
    Når søtsuget melder seg spiser jeg melkesjokolade med daim, spiser potetgull, og drikker cola.

    Det utgjør uansett ikke hoveddelen av kostholdet mitt.
  8. Like
    streber ga poeng til Jaffa86 i Alternativ til godteri o.l.   
    det kjipe svare er : mer protein og fett i maten, så blir søtsug et ikke-tema ,)

    svar på det du spør om kan være: kesam, gresk yoghurt, cc, yoghurt med topping av eks bær, frukt, nøtter, proteinpulver osv osv....

    . på kriweb.no er det mange gode tips =)
  9. Like
    streber ga poeng til Don Patrick (Online Coach) i Alternativ til godteri o.l.   
    Ingenting. Selvkontroll og disiplin all the way . Ingen som dør ved å gå med litt søt sug vell !
  10. Like
    streber ga poeng til Darach_Ùr i Alternativ til godteri o.l.   
    Gresk yoghurt med frosne bær, mandler og evnt litt tørket frukt er en gjenganger som mellommåltid her i gården. Funker fint:) Ellers er lackerol og andre sukkerfrie pastiller også et alternativ. Questbar kan erstatte søtsug dersom man vil ha en litt mer snopfølelse:) Ellers som andre skriver er selvdisiplin veldig undervurdert:)
  11. Like
    streber ga poeng til ErikMM i Alternativ til godteri o.l.   
    Pink Lady eple. Skikkelig gay navn, men vannvittig gode hehe. Når man ikke drikker brus eller spiser andre søtsaker, smaker disse som saftige sukkerbomber til tross for at de jo er relativt sunne.


  12. Like
    streber fikk poeng fra megselv i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    Jeg er ikke noe ekspert, men jeg spiste jo og lite og hadde ingen effekt av treningen min. Etter at jeg økte inntaket med ca 100 kcal i uka til jeg nådde 1700-2000 har jeg blitt mye mer markert og treningen for virkelig effekt. Samlet litt vann i kroppen (føltes det som iallefall) de flate ukene. Men når det ga seg ble jeg flottere i kroppen enn når jeg bare spiste 1000 kcal ca. Spiser nå godt og drikker masse vann. Trener cardio 2 ganger i uka og ca 3 styrkeøkter! Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å se stram og flott ut med å spise dobbelt så mye. Men det sier jo bare litt om hvor forskrudd syn jeg hadde! Vet ikke om dette er til hjelp for deg. Men funket for meg:)
  13. Like
    streber fikk poeng fra Aurelius i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    hehe, å forklare er ikke min sterkeste side heller, men skjønte hva du mente:D nå skal det blir forandringer her i gården altså!!!
  14. Like
    streber fikk poeng fra Aurelius i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    Du må bare tenke at det er det som skal til for at du skal komme deg dit du ønsker:) spis mye protein som egg, rent kjøtt, kylling og fisk. Grove kornprodukter. Knekkebrød, grovt brød ol. I begynnelsen måtte jeg spise selv om jeg ikke var sulten, bare for å komme opp i nok kcal. Nå blir jeg sulten mye fortere enn før, å det er jo bare fordi kroppen min må trenger mer for å fungere:D den beste følelsen jeg vet om nå er å våktne og være sulten og lage med en kjempestor og god frokost. Før var målet mitt å ikke spise mer enn ett knekkebrød! Nå er det utenkelig! Når det kommer til styrketrening er jeg absolutt ikke sterk, men målet mitt er alltid å trene så tungt jeg klarer! Elsker å kjenne at det svir i musklene hehe. Vet ikke om dette er til hjelp. Men du ser kanskje litt hvor mye mere mat har gjort for meg! Kan ikke huske sist jeg hadde så lite fett på magen feks!
  15. Like
    streber fikk poeng fra Krifor i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    Jeg er ikke noe ekspert, men jeg spiste jo og lite og hadde ingen effekt av treningen min. Etter at jeg økte inntaket med ca 100 kcal i uka til jeg nådde 1700-2000 har jeg blitt mye mer markert og treningen for virkelig effekt. Samlet litt vann i kroppen (føltes det som iallefall) de flate ukene. Men når det ga seg ble jeg flottere i kroppen enn når jeg bare spiste 1000 kcal ca. Spiser nå godt og drikker masse vann. Trener cardio 2 ganger i uka og ca 3 styrkeøkter! Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å se stram og flott ut med å spise dobbelt så mye. Men det sier jo bare litt om hvor forskrudd syn jeg hadde! Vet ikke om dette er til hjelp for deg. Men funket for meg:)
  16. Like
    streber ga poeng til Tuon i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    Denne omtaler nettopp problemet med å ha ligget (for) lavt på kcal-inntak over tid. Anbefales!


  17. Like
    streber fikk poeng fra MA1 i 0 vektnedgang av for lite mat?   
    Jeg er ikke noe ekspert, men jeg spiste jo og lite og hadde ingen effekt av treningen min. Etter at jeg økte inntaket med ca 100 kcal i uka til jeg nådde 1700-2000 har jeg blitt mye mer markert og treningen for virkelig effekt. Samlet litt vann i kroppen (føltes det som iallefall) de flate ukene. Men når det ga seg ble jeg flottere i kroppen enn når jeg bare spiste 1000 kcal ca. Spiser nå godt og drikker masse vann. Trener cardio 2 ganger i uka og ca 3 styrkeøkter! Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å se stram og flott ut med å spise dobbelt så mye. Men det sier jo bare litt om hvor forskrudd syn jeg hadde! Vet ikke om dette er til hjelp for deg. Men funket for meg:)
  18. Like
    streber fikk poeng fra FitFish i Øke forbrenning/metbolismen   
    Vil ikke si at jeg har hatt noe særlig problem med mat/trening egentlig. Har bare brukt helt feil måte på å bli kvitt de siste kg./siste rest av uansket fett (mage/lår) Altså ved å spise for lite. Undervektig er jeg absolutt ikke. 57-59 kg på 167 er vel helt normalt. Vet at jeg må spise mer. Men vet ikke helt hva mye nok er, slik at forbrenningen min øker litt igjenn. Sånn at jeg kan fortsette veien videre til den stramme kroppen jeg drømmer om:D haha
  19. Like
    streber fikk poeng fra FitFish i Øke forbrenning/metbolismen   
    Jeg ser den:) jeg har masse energi. Har alltid vært en frostpinne;p då fryser ikke mer nå enn heg gjorde for 10 år siden! Kanskje jeg må gjøre det ja! tusen takk!!
  20. Like
    streber fikk poeng fra Lena Ludvigsen i Øke forbrenning/metbolismen   
    Jeg ser den:) jeg har masse energi. Har alltid vært en frostpinne;p då fryser ikke mer nå enn heg gjorde for 10 år siden! Kanskje jeg må gjøre det ja! tusen takk!!
  21. Like
    streber fikk poeng fra Lena Ludvigsen i Øke forbrenning/metbolismen   
    Vil ikke si at jeg har hatt noe særlig problem med mat/trening egentlig. Har bare brukt helt feil måte på å bli kvitt de siste kg./siste rest av uansket fett (mage/lår) Altså ved å spise for lite. Undervektig er jeg absolutt ikke. 57-59 kg på 167 er vel helt normalt. Vet at jeg må spise mer. Men vet ikke helt hva mye nok er, slik at forbrenningen min øker litt igjenn. Sånn at jeg kan fortsette veien videre til den stramme kroppen jeg drømmer om:D haha
  22. Like
    streber fikk poeng fra FitFish i Øke forbrenning/metbolismen   
    Jeg er 21, ca 167 høy. Har økt fra ca 1000/1300 til ca 1500/1600 kcal om dagen. Trener ca 4-5 ganger i uken. Styrke og cardio annenhver dag. Tidligere lå jeg som sagt nærmest mulig 1000 kcal. Trene like mye da, men litt mer cardio. Ønsket mitt er å gå ned i fett% etter det jeg har skjønt endte jeg opp i "sparebluss" uansett hvor mye jeg jobbet for det gikk jeg ikke ned i vekt eller fett... Har derfor økt kcal for øke metabolismen.
  23. Like
    streber fikk poeng fra Aurelius i Metabolisme?!   
    Jeg er fullstendig klar over dette nå! Kjenner at jeg har et snev av skam i meg. Jeg føler virkelig at jeg har fått en oppvekker! Setter stor pris på kommentaren din. Trenger det virkelig :-)
  24. Like
    streber fikk poeng fra Ole-Mats Moskvil i Metabolisme?!   
    Jeg er fullstendig klar over dette nå! Kjenner at jeg har et snev av skam i meg. Jeg føler virkelig at jeg har fått en oppvekker! Setter stor pris på kommentaren din. Trenger det virkelig :-)
  25. Like
    streber fikk poeng fra Stining i Kaloritelling, what?   
    Bruk lifesum. det er en gratis app. du leser enten av strekkoden på matvaren, eller finner den i registeret. legger så inn hvor mange gram. du har fått i deg av div.. veldig enkel måte å se hvor mange kcal du får i deg :-D
×
×
  • Opprett ny...