Gå til innhold

Lill Ann

Medlemmer
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Lill Ann

  1. Knebøy finnes jo i flere varianter... Ikke bare ifht. beinposisjonering, men også ifht utstyr som brukes og hvor vekten legges. Om stangen er problemet (noe jeg kjenner til) Så kan du forsøke å prøve deg på Goblet Squats (se youtube eller fitnessbloggen). Den er helt fantastisk etter min mening. Den gir deg god teknikk og gode resultater. Frontbøy med stang er jo annet alternativ.

  2. Kjenner det feks ved pullups, pushups, pullups i slynge, sidehev... Kakje også på rolignende bevegelser i mindre grad. Det er de jeg kommer på nå. Det gjør ikke vondt, men merker ingen fremgang. Akkurat som om noe stopper opp. Vet at det ikke er teknikken som er problemet, og jeg har hatt lengre perioder uten trening, annen type trening og mer. Vurderer å ta ultralyd av ryggen for å finne problemet, da det har vart så lenge.

  3. Hei!

    Jeg har trent flere ulike styrkeprogram de siste månedene, siste var x-press som jeg fant her. Så byttet jeg over til programmet som ligger under artikkelen "fra 0-9 pullups på 12 uker":

    Dag 1:

    • Pull-ups, max ant reps etterfulgt av negativ på 30 sekunder (klarer maks 2 pullups)
    • Brystpress/benkpress 1 x 8-12 (benkpress 12 reps med 30 kg)
    • Pull-ups, max ant reps etterfulgt av negativ på 30 sekunder
    • Brystpress/benkpress 1 x 8-12
    • Pull-ups, max ant reps etterfulgt av negativ på 30 sekunder
    • Brystpress/benkpress 1 x 8-12
    • Pull-ups, max ant reps etterfulgt av negativ på 30 sekunder
    • Sittende press over hodet med hantel 3 x 10-15
    • Sidehev 3 x 10-12 (12 stk med 5-6 kg)
    • Face-pulls 3 x 12-15 ( 15 reps med 35 kg)
    • Fransk press 3 x 12-15 (15 reps med 15 kg)

    Dag 2:

    • Knebøy 3 x 15-20 ( per i dag på 30 kg, 20 reps)
    • Utfall 2 x 10-15 ( 30 kg på 15 reps)
    • Strake markløft 3 x 15-20 (45 kg på 18-20 reps)
    • Lårcurls 2 x 10-15 (30 kg på 12 reps)
    • Rygghev 3 x 15 ( med 10 kg)
    • Crunches 3 x max
    • Planken 2 x max tid (1 min per gang med 20 kg på ryggen)

    EKSEMPEL PÅ SPLITT:

    • mandag – dag 1
    • tirsdag – dag 2
    • torsdag – dag 1
    • fredag – dag 2

    I tillegg trener jeg en time i helgen med crossfit/sirkeltrening.

    Jeg har stagnert totalt på øvelser som pullups og benkpress. Har noe fremgang på de øvelsene som ikke inkluderer flere og store muskelgrupper på engang. Går tregt fram, så mister mye motivasjon. Kjørte opptil 9 pullups for 11-12 måneder siden, men tror at jeg overtrente, og plutselig ville ikke kroppen mer. Jeg har ikke vært i nærheten å klare akkurat dette siden. Har noe smerte/ubehag mellom skuldrene på ene siden av ryggraden, og føler at det er her problemet ligger. SÅ langt så er det ingen fysioterapeut som er helt sikker på hva problemet er, siden jeg har hatt dette ubehaget siden februar i fjor. Føler at jeg ikke kommer videre, og lurer på om noen nå kan gi meg tips. Har kun fulgt dette programmet i ca 5-6 uker, så planlegger i utgangspunktet å følge det en stund til.

×
×
  • Opprett ny...