Jump to content

Christer Tvedt

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Christer Tvedt

  1. Er vel heller ikke noe mål å bli verdens sterkeste eller raskeste men jeg har ikke lyst til å gi opp det ene for det andre så det må jo finnes en gyllen middelvei
  2. Takk for tipsene Er ikke det at jeg er så treig idag, løper vel en 3000 på mellom 11-11:30. Men jeg leser og hører så mye om at styrke kombinert med kardio ødelegger for begge deler, men jeg liker å ha det overskuddet jeg får fra en god kardio økt og kjenne pumpen fra en god styrkeøkt. Og ja, jeg merker jo at etter en økt med 160 kg i knebøy, så er beina litt tung en dag eller to. Aller erfaringer settes pris på
  3. PLYO er ikke en dum ide. Drev en del med det tidligere
  4. Målet er ikke nødvendigvis en raskere 3000m men kanskje en mer helhetlig tilnærming til kondis, utholdenhet og styrke. Jeg synes det er utrolig kjedelig med langkjøringer og sliter med å stå på møllen eller løpe ute i mer en 20 min kontinuerlig (fikk litt nok etter siste marathon oppkjøring ), men kan vel senke tempoet litt og øke lengden på intervallene
  5. Honolulu Marathon 2009 på 4 timer (kom inn som 2533 av ca 24000) eller 3000 meter på 10:15
  6. Jeg lurer på om det er noen som har litt erfaring med å kombinere styrke og kardio på en hard men effektiv måte uten at det ene går for mye utover det andre. Jeg er ikke på jakt etter kommentarer om at ikke trene kardio men bare løft etc. Målet mitt er å kunne løpe raskere, (gjerne en 3000 på 10-11 minutter om det er et benchmark for raskere), og samtidig kunne bygge en solid og muskuløs kropp, funksjonalitet er viktig for meg. Har tidligere kjørt ganske hardt på kardiodelen med blant annet maraton og triatloner, men ikke i stor grad kombinert dette med styrke. Trener i dag ca 6 dager i uken, hvorav 3 mer eller mindre rene styrkedager (myo-rep variant av fyrstikk programmet), 2 rene kardiodager hvor jeg kjører en form for geriljakardio, dvs 30 min med høy-intervaller (30sek - 1m 30 sek på 17,5 - 19,5 km/t, med alt fra 10-30 sek pauser), og en kombodag, da gjerne kardio og kjernetrening. Jeg ser gode forbedringer på både styrke og kondis (hvilepuls på 40), men hadde vært fint å høre hvilke erfaringer andre har med å kjøre tilsvarende opplegg.
×
×
  • Create New...