Jump to content

Sjokoladebolla

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  1. Da går jeg for det. I morgen er første økt. Skal bli artig å knote litt med apparatene Noen som vet om en oversikt med bilder av slike apparater så jeg vet hva de heter og kan skrive opp lettere?
  2. Jeg skjønner at det kan se forvirrende ut ja! Men det jeg mener er at jeg ikke aner hva slags kosthold jeg skal legge meg på etter at jeg er ferdig her. Prøver å planlegge og tenke litt frem til da Jeg styrer ikke all maten her, men så klart hva jeg forsyner meg med og hvor mye. Bare vanskelig å vite kaloriinntak når man ikke lager maten selv og jeg har ikke helt planer om å kjøpe meg en kjøkkenvekt som jeg tar med i matsalen. Men fra i morgen blir det sunnere valg her (mer grovt, proteiner, grønnsaker) og nå er det ikke noe sjokolade eller godis på rommet. Så det er en start, frem til jeg kan følge rådene deres i tråden og telle kalorier og proteiner Det var kanskje et klarere bilde av hva jeg mente
  3. Ingen fare, jeg tror ikke stress er en følelse jeg er i stand til å ha
  4. Ja, det har vært viktig å ha fokus på hodet de siste ukene, men et av målene i behandlingen nå er å få rutiner og begynne med et sunnere liv. Føler for å påpeke at jeg ikke har vært innlagt akutt eller noe slikt, men at jeg nå er i sluttfasen av denne prosessen som har tatt uendelig lang tid. Hodet har det mye bedre, kroppen derimot...
  5. Tusen takk for gode råd! De neste ukene er det umulig for meg å holde kontroll på kalorier og mat ettersom jeg er innlagt for behandling for depresjon og PTSD. Men jeg skal ta meg tid til dette etter at jeg kommer hjem. De neste ukene skal jeg prøve å spise mye salat, sunt fett og så ren mat som mulig med mye grønnsaker. Alkohol drikker jeg ikke og jeg får nesten ingen kalorier fra drikke bortsett fra et glass appelsinjuice og eventuelt en kopp kaffe eller to. Jeg har kjøpt min første pulsklokke og tenkte å legge treningen etter pulsen. Vil det være nok å begynne treningen med 15-20 minutter på tredemølla med god puls og deretter 40-45 minutter med styrke? Akkurat nå er målet å bli mer aktiv, få inn en rutine og komme meg i bedre form når det gjelder treningen. Jeg er i en prosess som krever mye energi nå, men vet at jeg vil få mer overskudd etterhvert. Skal begynne å loggføre hva jeg spiser, mengder og kalorier senere. Takk for tipset om apper, det skal jeg sjekke ut!
  6. Jo, også er de største problemområdene (de største av alle problemområdene) mage, lår, hofte og rumpe. Noen øvelser (helst maskiner) som kan hjelpe med å stramme disse områdene litt?
  7. Hei Jeg er ei jente på 25 år. 170 høy og veier hele 105 kilo. Jeg har gått ned 10 kilo til nå, men må gjøre mer for å fortsette nedgangen. Derfor har jeg noen spørsmål. Jeg aner ikke hva slags kosthold jeg skal følge. Det er jo tusenvis av meninger der ute. Er det noen enkle regler? Som ikke innebærer telling og regning og kompliserte planer? Jeg vet at jeg spiser for mye usunt, og tenker å kutte ut sukker og potetgull helt fra mandag av. Dette vil i seg selv minske kalorimengden med alt fra 400-1000 kalorier per dag. Men hva burde jeg spise? Tenkte kanskje å spise noe a la dette: Frokost: hjemmelagede knekkebrød/briks av havregryn, linsefrø, solsikkekjerner, og litt valnøtter, disse kjøres med en håndmikser og blandes med fem egg. Holder til ca 15 briks. Jeg spiser en med ost, makrell i tomat eller skinke. Lunsj: Omelett av to egg, stekt i olje med grønnsaker til Middag: salat med fullkornspasta, kylling og pestodressing av ekstra lett rømme eller fisk og grønnsaker, kjøtt og grønnsaker Kveldsmat: cottage cheese, briks, to knekkebrød, eller yoghurt og frukt Er dette dekkende? Og når det kommer til trening har jeg nesten ikke trent de siste årene. Men jeg liker styrketrening og hater kondisjonstrening. Hva bør jeg priorietere når jeg tenker å trene tre ganger i uken? Hvor lange økter? Håper noen kan komme med noen tips. Jeg har ikke urealistiske mål og forventer ingen mirakelkur. - Sjokoladebolla
×
×
  • Create New...