Gå til innhold

Ådne95

Medlemmer
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Ådne95

    X-SIZE

    Har begynt å trene x-size 4 ganger i uka, problem solved
  2. Ådne95

    X-SIZE

    Okay, tusen takk
  3. Ådne95

    X-SIZE

    Takk for svar x-press er jo ett alternativ, men føler det blir litt vel "enkelt"? Er det noen øvelser som kan anbefales å supplere med på x-press da? Det burde jo gå med to bicepsøvelser på program A, men hvilken av dagene burde jeg ta en ekstra runde triceps? Og beinpress, sidehev, flyes, en ekstra ro-øvelse, f. eks?
  4. Ådne95

    X-SIZE

    Hei! Har fulgt x-size programmet med ett par ekstra øvelser og er rimelig fornøyd med det, men programmet forutsetter i utgangspunktet at en skal trene styrke 4 ganger i uka. Det blir som regel vanskelig, jeg lander oftest på 3 økter i uka. Kan jeg for eksempel ta de 4 dagene i programmet over perioden man-ons-fre-man, og så ons-fre-man-ons, og så videre? Eller blir det såpass ugunstig at jeg burde finne meg ett annet program?
  5. Hei! Har begynt på x-size programmet, og synes øvelsen rear delt flies går jævli tungt. Type "jeg gjør noe feil"-tungt.. men har sammenlignet med masse videoer, kan ikke skjønne hva jeg gjør feil teknisk. Er nede i 5kg manualer, går lett opp til ca 20° fra armene er rett ut til sidene, så stopper det. Er det normalt eller er det bare jeg som er for stiv? Og chinups har jeg ikke helt taket på, klarer vel 1-2 pullups, men ingen chinups (håndbaken mot meg). Hører endel snakk om strikk, noen som har strikk å anbefale?
  6. var derfor jeg spurte med "div bicepscurl" mente jeg bare div bicepsøvelser.. tar en variant av isolasjonsøvelser og en eller kanskje to curls
  7. Da har jeg endra bittelitt på x-size programmet, ser veldig bra ut, mye øvelser jeg liker og men se på dag 4, der måtte jeg ta bort litt, hva kan jeg ta med der? mage? DAG 1. Overkropp: - Benkpress. - Pendleyrow / t-bar row / sittans roing. - Push-press / skulderpress / sittende skulderpress. Stang. - Pullups / Chins / nedtrekk. - Smal benk / dips. DAG 2. Bein??: - ??? DAG 3. Bryst, skuldre og triceps: - Skråbenk / benkpress / skulderpress. - Flat manualbenk / skrå manualbenk / manual floorpress - Flyes variant. - Sidehev variant. - Franskpress variant / JM press - P
  8. er bare ved tyngre løft jeg får problemer med kneet, og lang løping. har jeg sko med god demping og holder løpeøktene under 15-20min så merker jeg sjelden noe i det hele tatt grunnen til eget program med kneet nå foreløpig er at jeg forhåpentligvis kan ta tunge løft i mark og knebøy etter hvert ehm, SS ?
  9. Hei! Setter opp nytt styrkeprogram, 3 bolker, 3-4 dagers trening i uka. Har ingen idrett eller noe jeg trener mot, annet enn å bli i bedre form og minke fettprosent, generellt sett bli fit. Tar noen løp/ro-økter etter hver trening. Edit: etter tips her så tar jeg utgangspunkt i x-size programmet Er dag 4 bra nok, synes det så litt kort ut? Ta med mage? DAG 1. Overkropp: - Benkpress. - Pendleyrow / t-bar row / sittans roing. - Push-press / skulderpress / sittende skulderpress. Stang. - Pullups / Chins / nedtrekk. - Smal benk / dips. DAG 2. Bein: - opplegg fra fysioterapeut?
  10. Hoi, glemte bort at jeg lagde tråd her.. Takker for nye svar! Har nå etter to mislykka forsøk hos ubrukelig fastlege fått ny henvisning til fysioterapeut etter jeg var hos en vikarlege Noen som vet om dyktige fysioterapeuter i midt-telemark/Grenland/notodden/kongsberg eller lignende..? Hørte om en i Larvik som skulle være veldig flink.
  11. Får høre med fysioterapeut da, takker for svar
  12. Burde vel det, evt en fysioterapeut kanskje? Stoler ikke på fastlegen når det gjelder sånt, sist jeg spurte om noe treningsrelatert gikk ho først inn på treningsforum.no uten å finne noe, før ho regna ut bmi-en min (som er på 27-ish trur jeg) og foreslo at jeg var bare var i dårlig fysisk form når jeg fikk mye krampe (det løste seg med magnesiumtabeletter). tar selvfølgelig det som kommer fra "random forumbrukere" med en liten porsjon salt, men kan jo hende noen har vert borti det samme
  13. Hei! Fikk en kneskade for 3-4 år siden, skulle se hvor mye jeg klarte i beinpress uten oppvarming (ung&dum, en av de første gangene jeg var på studio dette skjedde..) Viste seg å være sprekk i brusken i kneet og at det kom til å gro litt, over lang tid, men sannsynligvis ikke helt. Fikk beskjed om å "ikke trene bein", altså ikke i det hele tatt.. Skjønte etterhvert at det ikke stemte, så gikk te fysioterapeut etter ett halvt års tid. Begynte så smått å trene opp, hjalp mye det neste halve året. Først nå nylig (3-4 år etter) funker det sånn ca som normalt. Kan løpe uten problemer og f
×
×
  • Opprett ny...