Gå til innhold

nyttliv89

Medlemmer
  • Innholdsteller

    128
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av nyttliv89

  1. Ok, dette er kanskje et veldig dumt spørsmål, men jeg må bare spørre: hva mener menn (og kvinner) når de spør andre om hvor mye de tar i benkpress? Mener de hvor mye de klarer å løfte én gang? Eller er det snakk om et sett med så og så mange repitisjoner?

  2. Min Polar FT80 sier som regel at jeg har brent rundt 150 kcal etter 20 minutter, ligger da på sånn 65%-ish av makspuls i gjennomsnitt, opp mot 80% på maks. Så det er vel ikke så helt galt med 350, vil jeg tro.

    Skjønner. Var vel jeg som trodde det var for lite, men ser det er normalt nå.

  3. Jeg skjønner hva du mener, men det er sjelden en veldig god måte å håndtere vektnedgang på. Det mest effektive er det du klarer å drive på med over tid. Det krever blant annet at du ikke blir skadet og at du holder på med en aktivitet du trives med :)

    Ja, jeg er plaget med en fot så jeg tenkte det kunne være greit å svømme litt.

  4. Uten at jeg kan si noe eksakt om hvor mye du har forbrent, så vil jeg tro at 350kcal er mer riktig enn 700. Mulig at tilogmed 350 er litt mye.

    Når det er sagt, så er svømming ypperlig trening, det er lite belastning for ledd og gir god trening til alle de store muskelgruppene i kroppen. Det at du ikke bærer din egen vekt gjør nok noe med at kcal forbruket er mye lavere enn ved f.eks. løping osv.

    Men, så er det nå en gang sånn, at den beste treningen, er den som blir gjennomført. Så om du liker å svømme, fortsett med det. Prøv å ikke tenk så mye kcal., men heller de helsegevinstene du får av det :)

    Jeg kan jo prøve å tenke slik. Men vil jo ha mest mulig effekt når jeg trener... Om du skjønner.

  5. Hei!

    Jeg har en FT7 Polar pulsklokke som jeg brukte i går når jeg svømte 1000 meter.

    Jeg svømte i ca. 45 minutter og klokken viste at jeg hadde forbrent ca. 350 kalorier.

    Er dette riktig tror dere? Jeg synes det høres veldig lite ut. Jeg svømte bryst og hadde mellom 130-160 i puls. Sikkert 135 i gjennomsnittspuls. Jeg veier 116 kg, er jente og er 166 høy.

    Når jeg plottet inn 40 minutters brystsvømming på en hjemmeside for å sjekke hvor mye man forbrenner viste den over 700 kalorier. Jeg vet jo at man ikke kan stole på slikt, men 350 kcal høres så lite ut :/

  6. Iom at du har oppretter tråder om at du er sliten, fare for lavt stoffskifte og nå har du blitt syk - ser du sammenhengen?

    Sliten pga energiunderskudd -> stoffskifte justerer seg ned -> en får dårligere immunforsvar -> blir syk

    ...bare til ettertanke

    Jeg kan være sliten pga. lavt stoffskifte også. Det er umulig å si om det har en sammenheng eller ikke. Uansett, hva skal jeg gjøre da? Jeg trente skikkelig hardt forrige uke med 4 økter cardio og 2 økter styrke. Pluss at jeg lå på 1500 kcal om dagen og 2000 kcal på lørdag. Likevel gikk jeg bare ned 0,6 kg. Om du mener jeg skal øke til 2000 kcal hver dag kan du jo tenke deg hva som skjer... Jeg går opp i vekt igjen. Det vil jeg absolutt ikke. Dessuten har jeg nå hørt med lege og tre forskjellige PT'er om dette, og alle sier at jeg bør ligge på 1500-1600 kcal om dagen. Hun siste PT'en jeg var hos tok en inBody scan på meg og sa at 1600 kcal per dag er helt riktig i forhold til min fettprosent, BMI og muskelmasse. Hun sa og at om jeg trente veldig hardt burde jeg øke kcalinntaket med et par hundre kalorier den dagen...

  7. Les disse:

    http://fitnessbloggen.no/ikke-hor-pa-kroppen-din/

    http://fitnessbloggen.no/er-du-for-syk-til-a-trene/

    Jeg ville tatt på meg joggesko/tursko og gått en tur, evt. småjogget. Det er fint vær ute, og frisk luft er deilig. Da slipper du masse bakterier som du er mindre motstandsdyktig mot - som det er flust av på treningssenterne!

    Men hvis du ikke vil trene/ikke har lyst er det ingen som tvinger deg til noen ting.. Du sier at du ikke føler deg i form til å trene men likevel har lyst, det er litt motstridende :p Men jeg ville tatt en tur ut jeg :)

    Jeg får så dårlig samvittighet om jeg ikke trener, haha.

    Men en rolig tur kan jeg prøve på. Får pakke meg godt inn i kulden.

  8. Jeg var usikker på hvor jeg skulle putte denne, men trener dere når dere er syk?

    Jeg har blitt forkjølet med rennende nese, hoste, vond hals, tette ører og vondt hode. Trente i går både styrke og cardio siden jeg følte meg i stand til det, men når jeg våknet i dag var jeg blitt verre.

    Jeg har ikke feber, og har lyst til å trene litt rolig cardio i kveld. Er det lurest å holde seg i ro eller synes dere jeg kan trene? Jeg føler meg ikke i form til å trene akkurat nå, men kanskje jeg kommer meg utover dagen.

  9. Jeg har prøvd å søke, men finner ingen andre tråder om dette. Om dere har noen så link gjerne.

    Budsjettet her er stramt. Jeg er student, og har ikke mye penger å bruke på mat. Har dere noen tips til billige middagsretter som også er sunne?

×
×
  • Opprett ny...