Jump to content

linnkri

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About linnkri

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/28/1980
  1. Vekten står på stedet hvil, 73,9 kg. MEN har hatt en fabelaktig treningsuke, inn 1 cm i livet, og starter kostholdsarbeidet neste mandag:)
  2. Må jeg virkelig... Blåmandag! Klokket inn på 73,4 kg...
  3. Hadde superfin beinøkt i går, er så støl at jeg neste ikke kom ut av senga i dag... Jeg veier mandager, så logger inn første vekt imorgen.. Denne runden skal teste å bruke målebånd aktivt også. Lett å se seg litt blind på vekttallet. Her er det fantastisk vær, så nå skal jeg en tur ut å nyte sola før det blir en tur på trening. God søndag:)
  4. Jeg var ikke med i høst, men er gjerne med nå ca 72 kg nå, målet er 65 kg. Starter på fatattack 4.0 i januar.. Håper det gir boosten til å miste de siste 7 kg:)
  5. Jeg har hatt det likt som deg i lang tid, sovet 10 timer i døgnet, sliten og trøtt hele tiden. Ingenting galt på blodprøvene osv osv. Nå har jeg bare måtte erkjenne at jeg har spist for lite mat i forhold til aktivitetsnivået. Matdagen min så ganske lik ut som din. Nå har jeg økt matinntaket betraktelig, fremdeles sunn og god mat. Resultatet er: mer energi, bedre søvnkvalitet og trenger derfor færre timer, bedre trøkk på trening(de dagene jeg får i meg nok mat), ned i vekt og inn i cm. Først og fremst en mental øvelse å få i seg nok mat for min del, og ikke alle dager er like bra, men det går fremover og energinivået øker Anbefales
  6. Tenkte bare jeg skulle gi en update: ligger på 1900-2100 kcl på gode dager, og det gir gode resultater både på trening og mtp vekt:) Har en jobb å gjøre mentalt..Føles fremdeles at det er feil å spise så "mye"... Men nå vet jeg jo at det funker, og det er bare å mate på Bra økt i går: Markløft: 1x40 kg 1x50 kg 2x60 kg Hipthrust 3x10x60 kg Chins, lilla strikk 3x4 Målet er rød strikk i januar Bulgarsk utfall 8x24 kgx2 Knebøy bosuball 12x24 kg x2 Intervall i dag: 45x20 Men hadde ikke spist nok i dag, så det ble en drittøkt. Uansett, jeg skjønner at jeg må ha i meg mer mat, and I'm working no it
  7. Takk igjen! Definitivt kloke ord! Tror likevel jeg har ligget altfor lavt, 14-1600 klca må være i minste laget, vekta rikker seg knapt.. Tester nå med 1900 og gode råd fra PT'en
  8. Nei, det vet jeg jo selvsagt ikke sikkert, men de reklamerer med Rita Immerstein. Jeg trodde hun var ganske velrenommert? Etter mange år med ulike varianter og tester, Grete Roede, Lavkarbo, lavkalori osv osv er jeg forholdsvis forvirret og finner ikke helt ut av hva som funker. Det er vel derfor jeg så gjerne vil ha et ferdigopplegg jeg har snakket litt med PT'en min, og han vil hjelpe meg å komme i gang med et skikkelig opplegg
  9. Jeg skal spise mer og senke karbonivået noe, takker for innspill:) jeg er alene med to turbogutter og har relativt høyt aktivitets nivå, men har stillesittende jobb. Tror likevel det totale aktivitetsnivået har økt betraktelig, jevn trening gir energi Glad for innspill og råd, tusen takk er generelt litt kostholdsforvirret etter år med lav karbo, grete roede, div "gode" råd osv osv. Ser forresten at man kan kjøpe en kostholdsplan hos treningsforum.no, tilpasset aktivitetsnivå, livssituasjon, fysiske mål osv. Noen som har testet dette? Verdt pengene?
  10. Hei, Takker for gode svar! Jeg har testet bmr kalkulatoren og ser at jeg bør ligge på ca 2400 kcl.. Jepp, en wake up call.. Jeg skal teste å legge meg på ca 1900 for å se hva som skjer da. Vil helst både øke styrken, men samtidig få av litt fett. Hva tror dere? Verdt å forsøke?
  11. Hei, jeg trenger noen råd, for dette blir jeg ikke klok på. Jeg er 168 høy, veier 72 kg. Jeg trener tung styrke ca 3 ganger i uken(base øvelser), og løper intervall 1 gang per uke. Formen er stigende. Målsetningen er å bli sterk og jeg er på god vei, selv om det er MYE å hente enda. Foreløpig 60 i knebøy og markløft, men målsetningen er å løfte min egen kroppsvekt til jul. Jobber knallhardt med chins/pullups også, og klarer foreløpig 3 x 8 med lilla strikk. Så til problemstillingen min: jeg blir ekstremt sulten av denne treningen og er i tvil om jeg spiser nok, om jeg spiser riktig eller om jeg spiser for mye? En typisk dag ser slik ut: Frokost: - Havregrøt med cottage cheese - Kaffe med melk og litt cocosa Lunsj: Knekkebrød eller hjemmelaget speltbrød med fiskepålegg og avokado Middag: kjøtt, fisk eller fugl, med grønnsaker og ris/potet Kvelds: Knekkebrød eller hjemmelaget speltbrød med gulost. Vann til alle måltider. Tallet på vekta er ikke avgjørende for min del, men jeg innrømmer at jeg hadde trodd det ville gått nedover nå, med så mye trening. Jeg klarer ikke å yte nok på trening, kjennes ut som jeg går tom, men har samtidig det helt greit ellers. Spiser litt mer nå, men har likevel ikke trøkk på trening. Er vant til å leve på kaloriunderskudd, har gjort det i lang tid. ca 14-1600 kalorier, men går ikke noe ned på det heller. Det er noe som ikke funker her, men jeg forstår ikke helt hva. Jeg har alene med 2 små barn, så jeg har generelt høyt aktivitetsnivå. Hva gjør jeg? Hovedmålsetningen er å bli sterker og mer stram. Ergo gjøre om fettet til muskler. Håper dere har noen gode råd å gi meg. Jeg kan gjerne telle kalorier, men jeg skjønner ikke helt hvilke nivå jeg skal legge meg på. Håper på svar og gode råd fra dere L.
  12. Sterkere, sunnere og gladere!

×
×
  • Create New...