Gå til innhold

Tor1

Medlemmer
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tor1

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 27. des. 1991
  1. Fant dette bildet på google når jeg søkte etter calf muscle triggers, den helt til venstre der passer veldig godt med hvor jeg har vondt nede i foten.
  2. Hei, Sliter med smerter i begge føtter på omtrent samme sted. (Se vedlagt bilde) Det kan virke som om smertene blir mest trigget når jeg går i oppoverbakker men kan også sige på sakte på flatt underlag. Den kommer snikende å øker på gradvis og når en topp. (Kan virke som den avtar når musklene er blitt varme eller noe) Jogging på flaten går som regel noe lunde greit, men det var en gang jeg gjorde noen spurter opp en bratt bakke, da kom smertene ganske fort etter økten var ferdig men forsvant når jeg stoppet opp å roet ned. Jeg har lagt til merke til at når jeg tøyer musklene øv
  3. Takk for svar! Når ryggsmertene inntreffer så kjennes det ut som ryggen har en voldsom svai, vet ikke om dette passer med flektert bekkenstilling? Det er gjerne den posisjonen man ser enkelte som tar knebøy eller markløft står i. Stivheten fører til at denne svaien kjennes veldig godt. Går til naprapat for tiden for ett annet problem i ene skulderen så kan jo ta opp problemet med knærne neste gang for å få testet hva det kan være/ikke være. Var på en liten fjelltur for litt siden og fikk smerter både i venstre og høyre kne, smertemønsteret er dog noe forskjellig fra kne til kne. Det
  4. Hei, Har noen spørsmål om noen vondter jeg har slitt med over tid. Det første er knærne. Det venstre kneet knekker når jeg bøyer det, ikke smerte innledningsvis men det kommer om jeg for eksempel går mye i nedoverbakke eller er på en lengre sykkeltur, ingen smerter i hvile. Det andre kneet får lettere vondt men her er det ingen knekking, det gjør vondt på baksiden om jeg sitter på huk for eksempel, kjenner det også her når jeg går i nedoverbakke. Det skal sies at jeg overpronerer og har fått meg såler mot dette, akkurat nå gjør det vondt på utsiden av føttene også men det er vell kansk
  5. Kommer i all hovudsak til å spille en del squash så på styrkebiten er ren styrke og eksplosivitet å foretrekke. Dette må kombineres med en del studier akkurat nå så derfor har jeg øremerket 2 økter i uka til styrke. Så ett fullkroppsprogram 2 dager for meg, hadde vært det mest optimale. Takker fo linken Tronaldo, så ut som der var mye bra info.
  6. Er igrunnen en nybegynner i styrketrening som hovedsaklig spiller squash, er derfor ute etter ett fullkroppsprogram hvor jeg kan ha fremgang men uten å måtte trene for ofte siden tiden ikke strekker til. Så ett fullkroppsprogram som kan brukes 2 dager i uken hadde vært perfekt. Forstår at 2 ganger i uken kontra 3-4 vill gi noe mindre fremgang over tid, men fremgang er fremgang så lenge man øker i vekter og styrke.
  7. Men kan dette programmet jeg la inn funke med ett annet reps oppsett? Passer vell fint i og med at det tar hele kroppen hver gang, blir bare max 2 ganger i uken med styrke fremover nå.
  8. Hei, Kom over dette programmet som skal vær for de som trener 1-2 dager i uken: Hva tror dere om dette, synes det i utgangspunktet har mange reps. Link: http://www.fortsett.no/artikler/2015/9/3/1-2-ganger-per-uke/ 3 15 Knebøy 3 10 Liggende brystpress med manualer 3 15 Benpress 3 10 Sittende roing 3 20 Sit-ups på bosuball 3 10 Bredt nedtrekk 3 10 Sittende skulderpress med manualer 3 20 Stående tåhev 3 20 Stående bicepscurl 3 10 Omvendt flyes
  9. Hei. Jeg er en gutt på 23år som har begyndt å trene squash og kommer til å ha fokus på dette i lang tid fremover, ivertfall 2-3 økter i uka. Men jeg kunne godt tenke meg å kombinere det med styrketrening, og da tenkte jeg at ett fullkroppsprogram eller liggnende 2 ganger i uka hadde vært ideelt, må ha noen hviledager også. Har dere ett godt forslag til program å følge? Av erfaring så har jeg trent litt fullkropp før, har prøvd RYP, og børge fagerlis nybegynnerprogram osv i perioder. Hvordan børr treningen ver når det blir bare 2 ganger i uka, mer sett? mer reps? tyngre lettere? Jeg v
  10. Hei. Jeg er en gutt på 22 år, veier 85kg, 180cm høy. Jeg har som mål å få vekk en del fett på kroppen som har kommet etter noen år med inaktivitet og usunt kosthold. Jeg prøver å trene 3 ganger i uken med nybegynnerprogrammet til fitnessbloggen, prøver også å spise sunt og variert. Jeg vill gjerne ha tips og råd om hvordan jeg kan nå målet mitt, hvordan jeg burde trene med tanke på styrke, cardio osv, tips og råd angående matinntak osv, siden jeg er relativt nybegynner til dette. Takk.
×
×
  • Opprett ny...