Gå til innhold

Wooly

Medlemmer
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Wooly

  1. Skulle nok vært flinkere til a passe på kosten,ja . Men spiser stort sett bra mat, så klart i helgene blir det både vin og litt øl hvis det passer seg sånn, kombinert med god mat. Det må man ha . En vanlig hverdag kan se slik ut : ingen frokost, 3 skiver grovt brød og en boks makrell i tomat sånn ca kl 10/11. Middag ca 16.30 : 350-400 gram laks/ karbonadedeig/kylling/kyllingkjøttdeig, med 4/5 poteter eller en pose med hurtig ris + grønnsaker. Kvelds : 2/3 skiver brød med 2 egg eller ,magert pålegg. Og så må man jo ha peanøtter en 4/5 STORE never . Skulle nok sett på hva det ble av kcal,ka
  2. Hehe har gjort det nå. Takk for god hjelp ( som vanlig), hyggelig av dere
  3. Takk for gode forslag, skal se på begge . Hvis man bruker HLM, hvor mye går man ned i % på lett og medium dag i forhold til tung dag ? Bruker man 4-6 rep på lett og medium dag også ? Får nok kanskje kjøre både knebøy og mark på samme dag da, Tronaldo
  4. Hei igjen alle Har siden sist jeg skrev her blitt 48 år og fortsatt med Greyskull LP. Har ikke økt voldsomt på vektene jeg bruker, men det skyldes kanskje litt på kostholdet. Skulle sikkert spist litt mer for å få lagt på enda fler kg på stanga . Jeg har lagt på meg noen kg og veier nå ca75 kg fordelt på mine hele 173 cm. Jeg har ikke testet ut 1 RM, men det jeg bruker nå er : Mark : 1x5 , 1x5+ med 120 kg. Knebøy : 2x5 , 1x5+ med 94 kg. Benk : 2x5 ,1x5+ med 82,5 kg Chins med nøytralt grep 2x7, 2x5 med KV. I tillegg tar jeg sittende roing og facepull på hver trening. Jeg har så langt l
  5. Takker så mye Zarathustra og Tronaldo Takk for godt råd Tronaldo, setter stor pris på du tar deg tid til det. Jeg skal gjøre slik du foreslår på oppvarminga Får jeg skvisa en rep eller to til gjør ikke det noe, kanskje lettere og øke ett par kilo også da.
  6. Tenkte den gamle mannen fikk komme med en tilbakemelding og en takk til dere som kom med god hjelp på tråden her. Jeg begynte med GSLP etter jeg fikk svar her, og det er noe jeg trives godt med. Spiser sånn ca til vedlikehold og har lagt på meg ca 2 kg siden jul. Jeg kunne sikkert spist mer og økt mer på vekter jeg løfter, men synes dette fungerer bra for meg. Greier ikke øke på vekter fra trening til trening, men da prøver jeg å få til en rep ekstra og det er jo i seg selv en økning Jeg har lagt til ett par øvelser i tillegg til programmet jeg tar hver trening, og det er facepull og sitte
  7. Får vel drøye det en 25-30 års tid før man tenker tanken med å teste ut dop , får nok først trene noen år og se om det blir noen resultater uten Har sett litt mer på GSLP programmet, og det er nok det jeg går for i første omgang. Merker jeg trenger mer teknikk trening i både knebøy og mark. Testet ut litt med (for meg)tung knebøy for en drøy uke siden og fikk en skikkelig strekk i venstre side av r....a. Den gir seg nå så får starte litt mer forsiktig når man setter i gang igjen, og øke vektene i ett fornuftig tempo Når det gjelder de andre øvelsene i programmet bruker jeg de allerede og
  8. Takk takk Tronaldo Dette ser ut som ett fint program, som kan passe meg godt. Virker som en god treningsmengde for en "voksen mann " . EZ bar bruker jeg nå også , så da er det bare og fortsette med det. Skal prøve ut GSLP, og legge til sittende roing som du foreslår. Blir nok med øvelser da iom Chins også er med hver gang. Bør da roing og Chins også gjøres før Knebøy/mark ? Og da med for eksempel 2x5, 1x5+ ? Suverent med mange gode forslag i denne tråden fra dere alle
  9. Takk for godt forslag Bartlaus. Kikket litt på dette nå og programmet er slik jeg forstår det : Monday Bench/ or Press (A/B) 2x 5, 1 x 5+ Curl 2x 10-15 (bench days) Squat 2x 5, 1x 5+ Neck Harness Wednesday Bench/ or Press 2x5, 1x 5+ Weighted Chins 2 x 6-8 (press days, and only if you can do at least 6-8 BW chins) Deadlift 1x 5+ (with or without power cleans as warmups) Neck Harness Friday Bench/ or Press (A/B) 2x 5, 1 x 5+ Curl 2x 10-15 (bench days) Squat 2x 5, 1x 5+ Neck Harness Bodyweight Chins are done every day. 5 lb jumps on Squat and Deadlift 2.5lb jumps on
  10. Takk for svar Tronaldo, Old man SS er kanskje ikke noen dum ide Har begynt med litt mer mat og kutter ut isolasjonsøvelsen nå, så skal gi det ett forsøk med "vanlig" SS først. Hvis det blir litt mye så kanskje forslaget ditt med enn lettere dag hver uke er en god ide, får heller øke vektene litt annenhver trening da. Blir jo ikke SS vil sikkert mange si, men kanskje det som skal til for en kropp som ikke er uforskammet ung og sprek lenger Bra ide ! Takk for fin link.
  11. Da får nok armene nok juling ja Skal kutte ut isolasjonsøvelsene og mer fokus på baseøvelsene. Kjenner det i armene etter økta i dag selv om jeg kuttet ut isolasjons øvelsene.
  12. Takk for svar, dyret . Jeg har tatt det litt roligere noen dager nå og en 3 dagers pause fra trening. Var på trening i dag og kroppen kjentes bedre ut Trente 3x5 på øvelsene, og økte 5 kg på benkpress, 5 kg på knebøy og 5 kg på skulderpress. Chins og pullups var likt som sist trening. Trengte kanskje noen dager uten trening Har vel hatt en tendens til litt for mange øvelser og litt for tung løfting på alt. Kuttet ut Biceps, Triseps og nedtrekk i dag, regner med de øvelsene jeg tar dekker de musklene.
  13. Jeg trener i grunn veldig tungt og hardt på hver trening. Kan det være lurt og trene litt lettere med flere reps i en periode ? Leser litt om deloading her Kan det være noe når man stangnerer litt ? Så blir det teknikktrening på flere baseøvelser før SS etter jul
  14. Bra innsats Linjemannen, det der er godt gjort Er ingen styrkeløftklubb her jeg bor så det må bli på treningssenteret. Bra sted, med alle typer i alle aldere. Utstyr er det bra med der, og sjelden kø og lang venting på utstyr. Får nok prøve meg på SS programmet og se hvordan det går , kanskje det blir litt økning på meg også. Det viser det går an og begynne med styrketrening selv om man begynner og bli voksen , og at vi har godt av det er det ingen tvil om.
  15. Takk igjen for svar Fenris. Da blir det å trene teknikk og gå over til SS. Det er styrke jeg først og fremst kunne tenke meg å bli bedre i, og ved å kunne gjøre det på en enkel og grei måte er jeg veldig for. Flott å få slike tilbakemeldinger fra dere alle her, ikke lett og sette seg inn i alt som har med treningsprogrammer, rep, sett, vekter og mat og gjøre Men uansett, gøy er det å være i gang og kjenne formen stadig blir bedre. Og enda bedre skal den bli !
  16. Takk for svar Fenris. Jeg skal se godt på dette med SS. Jeg har sett litt på det som er skrevet om det her på FB, og det virker veldig bra. Må bare få inn bedre teknikk på de fleste av løftene først, benk og knebøy kommer seg Bruker 3x3 og 72,5 kg (+3 oppvarmingsett)i knebøy nå, kan vel starte med omtrent 60-65 kg når men starter med SS da ? Det jeg tenker mest på ang trening er og få styrke i hele kroppen og da også kanskje litt mer fleksibilitet i skrotten. Får da også spise litt mer eller begynne med litt H-melk. Ligger veldig stabil på vekt men kroppen har blitt mye mer "fit" de siste m
  17. Gratulerer med bra økning og innsats, Ove Har kikket litt på SS programmet jeg også, tror det blir ett forsøk på det etter jul. Får fortsette på det jeg gjør nå frem til det, er jo stadig litt fremgang på både form og vekter. Revir markering er det dårlig med, kun fokus på meg selv og få gjort mine ting så riktig som mulig Får kanskje prøve litt mer mat i en periode og se hva som skjer, er som nevnt tidligere her ok å få best mulig utbytte av treningen
  18. Takk for det Myr, måtte jo komme i gang med noe når kroppen var både slapp,treg og over vektig Trives veldig godt med treningen og ser alltid frem til neste treningsøkt. Godt og kjenne man er på positiv vei, vekter øker og formen blir stadig bedre. Så det er aldri for sent og begynne Forventer ikke og få STORE muskler og vaskebrett, men bra og få mest mulig ut av treningen. Noe av det beste er at alle småplager i rygg,nakke osv er borte.
  19. Takk for det LeanMachine, og takk for svar Får kanskje prøve ut det med litt mer mat og se hvordan det utvikler seg, har vært usikker på det i forhold til å legge på seg igjen. Greit om fettet som er borte ikke kommer tilbake igjen. Når det gjelder base øvelsene har jeg sikkert en god del mer og hente i forhold til teknikk. Ikke akkurat like myk og tøyelig som for 20 år siden er sånn passelig støl og stiv. Men det går seg til litt etter hvert. Når det gjelder sett og rep, hva kan være det beste og bruke ? Nå har jeg to oppvarming sett i hver øvelse. og det jeg bruker på max vekt er : Kne
  20. Hei alle. Jeg er en mann på 47 år som er i gang med og trene vekter, har hold på å trene styrke/vekter 3 ganger i uka siden mars mnd. Dvs de første 5 mnd trente jeg etter ett oppsett fra trenings studioet som gikk ut på å bruke kun apparater. Etter som jeg fikk lest litt om trening og formen ble bedre, har jeg nå holdt på med helkropp nybegynner program en stund. Noe som for øvrig er veldig ok. Tar også knebøy ett par ganger i uka og har startet så smått med mark. Jeg er 173 cm høy og veier i dag ca 70 kg. Når jeg begynte å trene var jeg like høy J og veide 84 kg. Dette etter noen år med
×
×
  • Opprett ny...