Gå til innhold

Bjørn Erik Slåtta

Medlemmer
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Bjørn Erik Slåtta

  1. Hvis du føler det går bra er det bare og kjøre på. Det som ofte setter en stopper for mange dager i uken er:

    - For tunge vekter

    - For lite mat

    Ha dette i orden og du kan holde på hver dag hvis du vil . :)

    Takk for svaret! ble nemlig fortalt av en kar at jeg trener såpass mye at jeg ødelegger meg selv ++ ikke bra å trene mye og at det er bedre å ikke trene hvis jeg holder på å trene så mye som jeg gjør.. prøvde å motbevise det, men han kom alltid opp med dumme argumenter imot. Vel føler selv at jeg har det topp og er i så god form som jeg aldri har vært i før! :p

  2. Hei,som overskriften sier.. jeg trener 6 ganger i uken.

    Lurte på om det blir for mye? Har tidligere trent 8 ganger i uken derpå 2 ganger på søndagene ettersom jeg hadde tid til dette, noe jeg fikk påkjennelse av at ble for mye. Men... lets get back to business, er 6 ganger i uken med stryketrening for mye? Føler ikke jeg sliter meg ut, og blir SJELDENT utslitt og har hatt det som vane å trene 6 ganger i uken. Er det bedre å trene 6 ganger i uken enn det er å trene 4-5 ganger i uken?

    Treningen på alle dagene blir slik:

    Mandag: Bryst og triceps

    Tirsdag: Biceps og rygg

    Onsdag: Bein og skuldre

    og starter alt på nytt

    Torsdag: Bryst og triceps

    Fredag: Biceps og rygg

    Lørdag: Bein og skuldre

    Søndag: hvile.

    Har trent i 5 mnd. om 5 dager, og har opplevd STOR transformasjon!

    Vil du se transformasjonen? Instagram: Linkon95

  3. Hei, er gutt på 18 som har trent i 4 mnd. nå, snart 5.

    Er en ting jeg alltid har lurt på et par måneder. Lurer på om det er stor vits å slå sammen manualene når du gjør benkpress med manualer, altså når man er på toppen med manualene på benken og slår dem sammen. Er det bedre å presse manualene sammen, gir det bedre resultater? Har sett på en del treningvideoer at noen presser de sammen, mens noen ikke gjør det.

  4. Selv bruker jeg kreatin daglig. 2g kreatin halvtime før trening og 2g etter trening som anbefalt på Maxim boksen.

    De første gangene jeg inntok kreatin fikk jeg en del små mengder mageknipe oxså, men etter et par mnd. med kreatin vendte det seg til kroppen :)

  5. Okei! Ble litt usikker siden man i prinsippet skal ta shaken 30 min etter styrkeøkten :)

    Ta det etter trening, kjør gjerne på med kreatin dog oxså etter trening - vil gi økt muskelvekst. Hvis du ikke får inn det daglige inntaket av proteiner er det greit å få inn i seg en shake.

  6. Så flott tråd!

    Jeg er 160 høy og veier 46 kg.

    Jeg trener ca 6 dager i uken, med fokus på å løpe mellom 30 - 40 km per uke, og 3 styrkeøkter.

    Jeg ønsker å holde en lav fettprosent, men å bygge litt musker.

    Jeg er student og sitter stort sett i ro hele dagen med unntak av sykling til og fra skolen som tar ca totalt 40 minutter.

    Frokost: 2 eggehviter, spisskål, selleri, brokkoli og tomat, te.

    Lunsj: Salat med enten torsk/tunfisk eller kylling (tomat, salat, gulrot, spinat, brokkoli)

    Mellommåltid: Gulrøtter og 1 eple

    Mellommåltid 2: Gulrøtter og 1 appelsin

    Middag: Torsk/Scampi eller kylling og masse grønnsaker

    Kvelds: 1 proteinshake 2 frukt (eple eller appelsin) og brokkoli, evt cottage cheese eller syrnet naturellmelk med bær.

    Jeg begrenser inntaket av karbohydrater med unntak av grønnsaker og frukt.

    Hvis du vil bygge muskler, spis mer. Og igjen vil du bygge muskler? Tren styrke, hjelper ikke særlig å bare ro hele dagen og sykle. Begynn å tren litt mer på f.eks. manualer eller benk.

  7. Hei. Jeg var der når Ola løftet. Det han skriver stemmer det:) Jeg har selv trent markløft i flere år og har hatt som beste løft 270kg. Dere kan sikkert skjønne at jeg ble overrasket når en på 18år uten noe mark trening slo meg med en rep på 240kg. Han har ett helt rått potensiale og blir spennende å se videre utvikling hvis han fortsetter med dette:)

    Riktig, lagde brukeren idag får å så å si prøve å samspille mellom Ola nordmann, y u do dis! 2 brukere, no problem bro

    do you even lift 240 kilooo? come at me breh, zyzz4flybro come at meh bre, i fawk you ap breh!

  8. Her er ett angående snus og utholdenhets idrett.

    Quote fra annet forum:

    Etter å vært av og på snusebølgen de siste årene samtidig som jeg har syklet aktivt i turritt, NC og NM landevei har jeg i lengre tid vært på utgikk etter relevante artikler og forskning på området som omhandler nikotinens innvirkning på trening og konkurranse. Da jeg ikke har funnet noe som helt konkret viser hvilken negativ effekt snusing har, bestemte jeg meg for å finne ut av dette på egen hånd ved å aktivt snuse i vinter samt mai og halve juni måned. Dette for å få syklet ritt i starten på sesongen med nikotin i blodet..for så å kutte helt ut og se hvordan dette ville slå ut i de siste rittene før julipausen..

    Mange vil nok si dette er bortkastet å bruke tid på, men jeg mener likefullt at det kan være relevant å få ting klarlagt en gang for alle. Jeg har så langt i år kun syklet lokale turritt samt bedriftsritt. Fjorårssesongen var jeg helt snusfri, mens jeg altså i starten på denne sesongen kom fra en vinter med regelmessig snusing. (ikke snusing før rittstart på løpsdagen og ikke før det har gått 2 timer etter målgang og inntak av ernæring.

    Sesongen min i fjor var for meg en opptur med greie resultater i NC samt top50 plassering i NM i Trondheim. I de turrittene jeg deltok i var jeg som regel helt i toppen(kom inn med første grupetto). Treningsmengdene i fjor og i år har vært omtrent like med mellom 10 og 15 timer i uken..

    Etter tester på rulla har jeg i vinter økt min Vo2 max ganske betydelig, mens min aerobe utholdenhet nok er omtrent den samme. Hva ble således erfart i de rittene jeg kjørte i mai og juni?

    Resultatene er for meg slående..

    I motsetning til i fjor hvor jeg slet i starten på hvert ritt men ble sterkere og sterkere utover i rittet var opplevelsen i år den rake motsetning. Hang bedre med i starten i år grunnet bedre Vo2max mens bena ble bare dårligere og dårligere utover i rittene som igjen resulterte i at jeg falt totalt igjennom og ble frakjørt i samtlige ritt mot slutten og kom inn flere minutter bak de jeg året før hadde hengt lett med. Jeg tenkte at dette også kunne ha noe å gjøre med at jeg har nedprioritert langkjøring framfor intervaller i vinter. For å finne ut av dette kuttet jeg så ut snusing fullstendig foran de 3 siste rittene før julipausen. Resultatet lot ikke vente på seg. Uten nikotin i kroppen var det som jeg hadde fått en dose epo injisert rett i hjertet. Løpsutviklingen var nå tilbake der den hadde vært året før men med enda et gir. Sterk fra start av i hvert ritt samt aldri følt meg sterkere mot slutten noengang. Fra å komme flere minutter bak teten i de første rittene i mai og juni lekte jeg meg nå helt i front.

    Hva blir så konklusjonen?

    For meg er det ganske tydelig at vo2max innsatsen over korte perioder står ganske uforandret med og uten nikotin i blodet mens min aerobe utholdenhet er bemerkelsesverdig lav med nikotin i blodet. Dette vil jeg tro skyldes at kroppen ikke klarer å restituere seg under ritt på samme måte ved å kvitte seg med co2 og avfallsstoffer samt at blodårene trekker seg sammen og ikke klarer å frakte nok oksygen rundt i kroppen.

    Etter å ha erfart hvor mye nikotin i blodet ødelegger for min aerobe utholdenhetog restitusjon er jeg ikke lengre i tvil om at snusing og langvarig utholdenhetsidretter ikke går sammen overhodet. For min egen del så er snusen lagt bort for godt så lenge jeg har ambisjoner på sykkelsetet. Det får så være at kosen ved å ta seg en pris snus etter endt trening, dusj og mat nå er borte..

    Takk for svar, hjalp i haugevis !

    Når det gjelder trening, blodtilførsel og nikotin, hvor lang tid tar det etter en snus før nikotinen er ute av kroppen nok til og ikke gå ut over trening på en negativ måte? Har oxså hørt at nikotin kan skape problemer med blodtilførsel nedentil. Hvor lang tid før nikotinen er ute av kroppen/er så lav at den har så og si ingen innvirking, har du peiling på noe av dette? Vil gjerne vite, om noen har anelse på dette.

  9. Vel som tittelen sier?

    Gjorde litt research litt tid tilbake, men fant ikke noen kilder som var særlig pålitelige. Fant også ut, av de kildene jeg fant, at det ikke var så særlig farlig, men hvor farlig er det med tanke på trening og diverse problemer med helsa?

    Og da snakker jeg om skandinavisk snus, ikke amerikansk, som er noe dritt.

    I USA er det nemlig påvist veldig skikkelig skadelig. Folk mister tennene sine, får digre sår i kjeften, relativt ikke bra når enn er under pågang med trening. Det tilsettes alt for mye dritt i den Amerikanske tobakkversjonen.

    Noen som vet om hvor skadelig snus egentlig er for trening?

  10. smak er viktig, du skal jo drikke en del shakes! og ikke minst er det viktig at pulveret lett ristes ut i vann/melk. selv har jeg testet mye fortskjellig og sverger til optimum whey. anbefales! sjoko og vanilje, så har du litt å variere med.

    om du vil ha et pulver med flere ulike kilder til protein, er mp combat bra, har testet banan og den er veldig god

    Takk for svar :) Har aldri vært borti protein pulver så lurer på åssen effekt denne optimum whey gir? Og.. når skal en bruke protein, morgen, før/etter trening, kveld og hvor mye i mengde skal brukes?

  11. Gjennom tidene har jeg alltid tenkt over hvilke kosttilskudd som funker for meg, men er så mye forskjellige valg av kosttilskudd og jeg vet ikke helt hvilke kosttilskudd jeg skal bruke. Har lyst til å begynne med protein og har sett igjennom en del protein pulver på proteinfabrikken, og har tenkt å kjøpe en pakke med dette, men vet ikke helt hvilket som er best for meg så lurer på hvordan jeg skal finne ut hvilket pulver som er best for meg. Så... hva skal jeg se etter for å finne det som er rett for meg?

    Meal RP, Whey preotein, big mass?

    Hvilken smak anbefaler dere?

    Noen som har noe andre forslag til annen protein som funker bra?

    Noen andre kosttilskudd dere kan anbefale meg? (bruker kreatin)

    Er ikke særlig kresen når det gjelder smak, just sayin'

    HØYDE

    1.80

    VEKT

    68,6

  12. Jeg var for litt siden og skulle kjøpe par Samsung nettbrett. Spurte på Elkjøp om han på dataavdelinga hadde god peiling på disse. "Jepp, dette kan jeg", svarte han. Første punkt jeg spurte om (skulle sammenligne to forskjellige brett) svarte han feil på. Når jeg poengterte det prøvde han å ro seg inn med å prate om no annet teknisk med disse to. "Men det stemmer jo heller ikke", svarte jeg. Og la til i det jeg gikk; "når jeg innleder med å spørre om du har god peiling på dette, så ikke lyg. Blir så pinlig etterhvert..." :)

    Har vært litt borti det samme! Det hele er ofte bare komisk, har flere ganger vært på feks PC-avdelingen til Elkjøp, der det jobber folk som burde kunne dette. Har da feks spurt om hva jeg trenger for en god gaming pc, folk kan da anbefale I3 prosessorer med kun 2 kjerner og med skjermkort som er overprise, i tillegg som er ekstremt crappy, da snakker jeg forrige generasjon og gjerne budsjett versjonene ''650'' til 2k.

    Som de fleste vet så selger jo elkjøp ferdig bygde pcer, og når de anbefaler deg pcer som er overpriset og crappy, så må man jo bare facepalme. Greit nok at de ikke kan alt, men de burde kunne såpass at den kan anbefale noe som faktisk stiller kravene til kunden. Kan ikke tenke meg til alle kundene som tror de kjøper noe sykt bra, men som bare får noe middelmådig. Syntest synd på dem o_O

×
×
  • Opprett ny...