Gå til innhold

chubby2champ

Medlemmer
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    chubby2champ ga poeng til Aurelius i Genmodifisert soya funnet i to proteinprodukter   
    Hva er problemet med genmodifisert soya?
  2. Like
    chubby2champ ga poeng til Tiwas i iHerb-tråden   
    Skal vel uansett mye til for å bli bøtelagt om det er til privat bruk...
  3. Like
    chubby2champ ga poeng til arnold78oslo i iHerb-tråden   
    Det skjer ingenting. Kan ta med lovlig for 3 mnd forbruk! Hvordan jeg vet dette?, Jo fordi jeg har jobbet for Statens Legemiddelverk. . Men det gjelder ikke alt. Noen ting slipper ikke igjennom. Men akkurat denne går greit!
  4. Like
    chubby2champ ga poeng til miaheart i Se&hør   
    Da er artikkelen om min historie i denne helgens Se&hør!
    [ATTACH]143129[/ATTACH]

  5. Like
    chubby2champ ga poeng til Mali-H i Beste proteinbar?   
    http://nutramino.com/no/Bars/20013/Nutramino-Proteinbar-Crispy-Vanilla-Caramel-64g-12-stk.html

    Spiser alt for mange sånne
  6. Like
    chubby2champ ga poeng til Aaandreaaa i Høysensitivitet   
    Kan ikke særlig mye om høysensitivitet, men det er vel et hypotetisert personlighetstrekk såvidt jeg har forstått. Har kun sett forskning fra én lab i Kina hvor de har funnet ting som tyder på at det med styrkede sanseinntrykk stemmer, men det bør etterprøves i andre laboratorier og med bedre eksperimentelle metoder. Dama som har kommet med denne hypotesen har kun publisert bøker og ingenting i vitenskapelige tidsskrift såvidt jeg vet, og akkurat det er jo litt sketchy. Foreløpig er jeg skeptisk til at dette er et personlighetstrekk på den måten at alle disse tingene samvarierer på en forutsigbar måte. Begrepet er i tillegg noe vagt definert.
  7. Like
    chubby2champ ga poeng til Whiplash i Rippetoe er misfornøyd   
    .. med treningsutdanningen i statene:

    http://www.t-nation.com/powerful-words/problem-with-exercise-science

    Verd å lese hvis dere har noen minutter til overs=)
  8. Like
    chubby2champ ga poeng til Indiska i 51 bananer på en dag, how hard can it be?   
    Ville vært meget skeptisk. Kaliumbalansen din kan gå på en real smell. Hyperkalemi er seriøse greier. Ville personlig aldri gjort det.
  9. Like
    chubby2champ ga poeng til Myr i "10 years of gains in 1 year", ROIIIIIDS   
    Fyfaen, så naive man er om man tror overforbruk av AAS og andre preparater er "ganske ufarlig". Det er nok relativt ufarlig (om man kan si det...) å kjøre moderate doser over x tidsrom, men økning av doser er ikke proposjonalt med økning av risikoen. Øker du den lave kuren med 30% og tidsrommet med 100% kan helserisikoen øke med xxx prosent.

    Alle bruker Arnold som kroneksempelet, men i den tiden brukte de kun AAS og gjerne over lang tid med mer moderate doser (og det finnes nok av eksempler fra den tiden som døde tidlig, spesielt Munzer). Idag ser vi Bostin Loyd og Big Ramy som vokser 5x så fort, pga latterlige doser av AAS, vekst, insulin og alt mulig på kortest mulig tid. Det å si at man 100% vet hva man gjør når man kjører på med alt dette, er det dummeste jeg har hørt på lenge.
  10. Like
    chubby2champ ga poeng til Danisan i Metthetsfølelse og karbohydrater   
    Hva som gjør person A mett behøver ikke å gi den samme effekten til person B.

    Sult kan være et merkelig fenomen og miljøfaktorer påvirker, hvor noen spiser av ren kjedsomhet, uten å være sultne i det hele tatt. Definisjonen av sult er både de de psykiske- og fysiologiske mekanismene i spill hvorav hensikten er å få vedkommende til å spise. Hva som derimot stimulerer til sult og metthet kan derimot være veldig individuelt. Insulin fungerer som en sterk mettehetshormon og noen har bedre mekanismer enn dette for andre hvorav fett på sin side gir en mer langvarig metthet hos noen andre.

    Her er det bare å eksperimentere og finne ut hvilken matvarer som kan gi en økt form for metthet og som frøken hoel ovenfor nevner så er eks poteter en finfin matvare som er relativ energifattig sett i sammenheng med volum og har evnen til å mette over en lengre periode. Så poteten har de siste årene fått en ufortjent rykte som en matvare man skal "sky unna".

  11. Like
    chubby2champ ga poeng til SlayerDad i Noen tanker/tips til deg som vil ned i vekt og er nybegynner   
    Så du har lyst til å ta av noen kilo?

    Gratulerer! Du har tatt det første skrittet.

    Jeg er ingen ernæringsfysiolog, jeg er ikke en personlig trener, jeg er ikke en 'muscle bro'.

    Det jeg har gjort, er å ta av 30-40 kg de siste tre årene.

    Dette er ment som noen råd, eller kanskje snarere, tanker å ha i bakhodet når du nå tar dine første steg ut i den store, vide fitnessverden.

    Jeg vil ikke fortelle deg hvilket kosthold du skal ha, hvordan eller hvor ofte du skal trene, ei heller hva du skal trene.

    Det jeg vil dele med deg, er noen av mine erfaringer og tanker.

    Kosthold

    Nei, jeg skal ikke fortelle deg at du skal spise lavkarbo, lavfett, 5:2, paleo eller noe annet.

    Det finnes mange veier til Rom. Du må rett og slett finne ut hva som passer deg. Vi er alle forskjellige, og det som har funket for meg, vil ikke nødvendigvis fungere for deg.

    Dog er det en ting som er klart, om du som leser dette har en god del ekstra som du går rundt med, noe må endre seg.

    Uansett hvilken vei du velger, tenk på det som en varig endring, ikke en diett som du skal følge i en begrenset tid før du går tilbake til gamle vaner. Det er jo tross alt de som førte galt av sted.

    Vær streng, men ikke for streng. Slipp skuldrene ned fra tid til annen, ellers vil det være nesten umulig å gjennomføre.

    Og du. Du vil sprekke. Jeg garanterer deg at du vil sprekke.

    Og du. Det er ikke verdens ende.

    En sprekk i ny og ne er ikke all verdens. Istedenfor å deppe over at du sprakk, forsøk å lære av det. Kjenn etter på kroppen hvordan den reagerer.

    Skal du ha en spisedag, så nyt denne. Men forsøk å ikke gå helt bananas heller.

    Når det gjelder antall måltider og når du skal spise, så gjelder det igjen å finne ut hva som fungerer for deg. Tre, fire, fem eller seks måltider, hver tredje, fjerde, femte time. Prøv deg frem. Det som teller er at du er komfortabel med spisevanene og at du har et moderat underskudd.

    Det som ikke hjelper er å sulte seg. Du vil bare ende opp med å overspise, ha store svingninger i blodsukkeret og ha null energi i hverdagen og til trening.

    For å gå ned i vekt må du spise skikkelig!

    Trening

    Det er mange fordeler med å trene. Å trene gir deg energi, har en postiv effekt på blodtrykket, hjertet og mange andre kroppslige funksjoner.

    En god nyhet for deg som er utrent er at det skal svært lite til for å oppleve endringer.

    Begynn i det små. Gå deg turer i passelig tempo med litt god musikk på øret, ta armhevinger på stuegulvet.

    Det aller viktigste er at du ikke går for hardt ut i begynnelsen. Gi kroppen tid til å bygge seg opp, så kan du ta mer i.

    Det er ikke nødvendig å bli medlem på et treningssenter. Dog gir det deg en mulighet til å få faste rutiner på treningen. Tenk på treningen som tid du investerer i deg selv.

    Og når du er på trening så er du på trening. Sett mobilen på flymodus, sett på godmusikken og tren hardt. Ikke send tekstmeldinger til venninna eller kompisen.

    Train hard or go home, er et krigsrop for mange.

    Men det betyr ikke at du skal lesse på med vekter eller løpe til du spyr hver eneste trening. Du skal kjenne at du tar i, og du skal fokusere på at du trener. Vær fullstendig konsentrert om treningen.

    Det kan også være lurt å ta noen timer med en personlig trener for å få et program som passer deg, og ikke minst, terpe teknikk slik at du ikke skader deg.

    Motivasjon

    Motivasjonen din vil gå opp og ned. Det samme vil vekta di. Det vil være variasjoner i energi og treningslysten din.

    Derfor er det så utrolig viktig at treningen og kostholdet blir en vane. Det er rett og slett noe du bare gjør. Tro meg, det kommer etterhvert.

    Ikke la deg demotivere av at vekta plutselig viser en kilo mer enn forrige uke.

    Ikke la deg demotivere av det faktum at du ikker klarer den samme endringen som han fyren på bodybuilding.com eller hu dama på youtube. Jeg sier ikke at alle disse gutta, eller en del av jentene, bruker forsterka havregrøt, men dersom det er noen som har gått fra tjukkas til et muskelberg på halvannet år, så er det ofte noe annet enn kun trening og riktig kosthold som har spilt inn.

    Du vil ikke bygge en kropp som Arnold på et år. Det kan godt være du ikke når målene dine på 12 måneder, 18 måneder eller to år. Tenk langsiktig. Bruk tid på dette. La det bli en livsstil.

    Lykke til!
  12. Like
    chubby2champ ga poeng til Tronaldo i Steroids, Crossfit and the Crossfit Games   
    Jeg vet ikke om dette er kosher her på forumet, men dette er en veldig informativ artikkel om steroider og testing i Crossfit og egentlig i all toppidrett.

    http://romanoroberts.com.mx/steroids-crossfit-and-the-crossfit-games-who-how/
  13. Like
    chubby2champ ga poeng til Ojive i Fitness? Porn? "fitporn" ?   
    http://www.huffingtonpost.co.uk/2014/04/05/miranda-kerr-gq-man_n_5096538.html?utm_hp_ref=fb&src=sp&comm_ref=false#next_slideshow

    (sorry for necrothread)
  14. Like
    chubby2champ fikk poeng fra Marna i Har du bestilt sko fra denne siden?   
    http://www.forbrukerombudet.no/2014/03/falske-nettbutikker Kjekk, veiledende liste hvertfall
  15. Like
    chubby2champ fikk poeng fra Ojive i Har du bestilt sko fra denne siden?   
    http://www.forbrukerombudet.no/2014/03/falske-nettbutikker Kjekk, veiledende liste hvertfall
  16. Like
    chubby2champ ga poeng til Maraud i Men's Physique - ikke klar for Norge?   
    Hadde en kompis som stilte i Men´s physique nå i dag i Sandefjord, og er egentlig kjempeskuffa over bedømminga. De som kom i finalen var 4/5 ikke atletiske men massive eller bulkete. En fra classic bodybuilding som har slanka seg ned, og en som egentlig hadde passet inn som debutant i classic bb, som bare var helt massiv. Han var flott og veltrent, men jeg trodde dette skulle være guttas "svar på bikinifitness", dog med mer muskler selvfølgelig. De som ble plukka ut i finalen kontra den som vant var jo så sprikende at jeg ikke kunne tro det. Hvor passer egentlig gutta inn på 20-25 år? Skal de bare kjøre på med AF, eller bare bygge i 15-20 år til og hive seg på Men´s Physique når de egentlig er alt for store og burde vært i en annen klasse? Jeg trodde dette var for den mer "modererte" og nasjonalt "reklamevennlige" typen?
  17. Like
    chubby2champ ga poeng til Astriiiixxx i Diett for jenter   
    Et problem er coacher som ikke skulle hat lov til å jobbe med menneskers helse, en annen ting er jenter som faktisk godtar at noen sier at de skal ha kostholdet til en meget meget syk anorektiket samtidig som de trener beinhardt. Det er skurr begge plassene.
  18. Like
    chubby2champ ga poeng til Keegil i Nakken kompenserer i skulderøvelser   
    Hvilke skulderøvelser er det du trener hvor du føler at du også bruker nakken?

    Når du sier nakken, så tenker jeg øvre del av trapezius-muskelen (den oransje delen her: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Trapezius_animation_small2.gif). Så vidt jeg vet har denne stort sett bare en stabiliserende funksjon i de fleste skulderøvelser, og med mindre du gjør øvelser som for eksempel shrugs og upright rows – som spesifikt retter seg inn mot øvre del av trapezius og som du med fordel kan kutte ut om du ikke vil trene nakke – så er det ikke så mye mer du kan gjøre for å unngå å trene nakken litt. Om du ikke bruker trapezius til å stabilisere under skulderpress eller andre skulderøvelser, så kommer utførelsen til å bli ganske dårlig og du vil ikke klare å løfte noe særlig vekter.

    De gode nyhetene er at dette egentlig ikke gjør noe som helst, for du skal være ganske "uheldig" for å klare å bygge på deg noe i nærheten av tyrenakke som jente. Dette later til å være veldig individuelt selv blant gutter, og mange kjører shrugs til den store gullmedaljen uten å få noe særlig nakke i det hele tatt.

    TL;DR-versjon: Ikke bekymre deg for dette. Unngå shrugs og upright rows, og tren skulderpress-varianter og sidehev-varianter for større og rundere skuldre.
  19. Like
    chubby2champ ga poeng til erixenM i Nakken kompenserer i skulderøvelser   
    Skulderbladet og skulderleddet jobber sammen i de fleste av skulderens bevegelser. Når du bruker skulderbladet, så vil mange muskler bak på ryggen jobbe sammen med skulderens muskler for å få til en bevegelse, blant annet da trapezius. (som er festet bak på nakken)^^^. Dette er naturlig, og de skal ha et slikt samspill.

    Hvis du virkelig sliter med dette, så prøv å hold skuldrene nede (ved isolasjonsøvelser som sidehev og fronthev), og stopp øvelsen før du heiser skuldrene, da kommer trapezius'en inn.
    Hvis du føler at du bruker nakken (og ikke bare traps'a), så prøv og slapp av, hold en nøytral posisjon i nakken og ikke spenn deg når du gjør øvelser.

    Men, ja enig med Keegil, tviler på at du kommer til å bygge en særlig stor nakke av skulderøvelser.
  20. Like
    chubby2champ ga poeng til Pinglo i Mere fokus på menn.   
    For min del er det kun snakk om mengder. Jeg har vært inne og forsøkt å lese i tråder, der når man bare poster gifer i nesten hvert eneste svar at jeg bare gir opp til slutt. Hva man gjør i egne logger og sånt er greit, men det renner ut i forumet også. Av og til kan det virke som om det er viktigere å finne en festlig gif enn å bidra med noe som faktisk har en verdi. Og det i seg selv er litt teit.
  21. Like
    chubby2champ ga poeng til ielill i Treningssenter med mye racks/benker? (Oslo)   
    FX Bislett er bra Mange racks i hvert fall.
  22. Like
    chubby2champ ga poeng til Raptorial i Overvektige får gratis parkering, Jørgen Foss.   
    "Hei, jeg har fullstendig ødelagt knærne mine pga enorm overvekt. Å gå er en enorm pine, da knærne mine er ødelagt! Jeg er per definisjon invalid. Kan jeg få et handicapbevis slik at jeg skal kunne greie å fungere best mulig i hverdagen?"
    - Nei! For du er feit og trenger å gå mye! Feite bør parkere lengst vekk fra butikken skjønner du vel!
  23. Like
    chubby2champ ga poeng til Lena Ludvigsen i Noen refleksjoner på en lørdag   
    Vel, det er sant som du sier - det er ofte fitnessutøverne som får refs fordi uvitende følger deres eksempler blindt. Men hvorfor dele hva man selv gjør, hvordan man selv spiser etc som tips når alle er forskjellige?
    Skjønner faktisk ikke poenget med å skulle dele alt man selv gjør når det kommer til trening og kosthold, synes man bør la det være ekspertenes jobb å tipse uvitende.

    Jeg kan gi et eksempel; en blogger postet nylig sin egen matrutine gjennom dagen på bloggen. Hun driver ikke med noen trening mot konkurranse etc, hun løper og spiser for å bli tynn til sommeren. Hun postet da ikke mengder, men typer mat igjennom dagen. I denne lista hadde hun altså ikke med utskjeielser eller hvor mye man må spise av disse tingene for å komme greit ut kalorimessig.
    Jeg, som JA er ganske hønemor på slike ting skrev til henne og nevnte at det kanskje ikke var så lurt å poste en sånn type plan på bloggen, og at det kunne være skummelt for folk som allerede sliter. Fikk til svar at hun så klart ikke hadde postet alt hun spiser gjennom dagen, hva hun spiser i helgene osv.. og der ligger litt av det skumle i det. De fleste forgyller sine egne vaner slik at det for verden virker spotless - helt clean og mange tenker da at ''så lenge hun gjør det er det jo ikke farlig'' - men så er sannheten at denne personen ikke i det hele tatt følger akkurat dette oppsettet til punkt og prikke.,.
    Det handler litt om moral
  24. Like
    chubby2champ ga poeng til Therese i What to do? Frustrert jente på diett for tidlig!   
    Det, samt denne "anbefalingen" tok bare kaka

    http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=721
  25. Like
    chubby2champ ga poeng til Lotta i Jeg har problemer med proteinpulver smaken. Tips?   
    Signerer på dette med GourmetPro. Sjokolade og vanilje er alltid i hus her, og funker veldig bra i baking siden de er litt kaseinlignende i egenskapene = tykner røra godt
×
×
  • Opprett ny...