Jump to content

Martine88

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

  1. Tenker å bestille time hos en rehabiliteringstrener som jeg vet er god på knebøy. Satser på at han kan se nærmere på teknikken min og korrigere meg. Skal stramme magen som bare rakkern på trening i morgen, så får vi se :-) Jeg tror jeg ihvertfall går til innkjøp av en rumble roller så lenge. Drar opp igjen tråden hvis jeg kjenner de samme smertene igjen, så tar vi diskusjonen videre :-)
  2. Jeg frykter at smertene kommer tilbake når jeg begynner med tung styrketrening igjen. Manupulasjon fjerner bare smertene der og da. Tror jeg kjøper meg en rumble roller og tar meg god tid på å styrke kjernen.
  3. Han viste meg øvelsen, og jeg kjenner den tar god på nedre magemuskler, samtidig som korsryggen blir dyttet ned i gulvet.
  4. Yes, da har jeg hatt 3 kiropraktor behandlinger siden sist jeg postet i denne tråden. Veldig hyggelig fyr, men jeg måtte nærmest spørre og grave etter svar. Jeg hadde en "låsning" i L5, noe som ikke sier meg så mye. Hadde jeg trent med de smertene over lang tid uten behandling kunne det utvikles til en prolaps. Nå føler jeg meg smertefri, og fikk beskjed om å bruke lette/medium vekter i 2-3 ukers tid før jeg begynner litt tyngre. Spurte etter øvelser jeg kunne gjøre, og det eneste jeg fikk til svar var en slags crunch samtidig som man "sykler" med beina.
  5. Som overskriften sier.. Hva er forskjellen mellom 100 % Whey Gold Standard og 100 % Whey? Næringsinnhold ikke så altfor ulikt, men tanke på allergier..? http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard http://www.proteinfabrikken.no/hovedsiden/Proteinpulver/100pcnt-Whey-Protein/100-pcnt-Whey-Protein-1000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-11089-p0000001775#.U3Iolq1_vi8
  6. Har selv vurdert rumble roller. Bruker du den groveste typen, og hjelper det mot korsrygg plager?
  7. Skal spørre etter det. Sist ga han meg noen enkle tips som jeg skulle utføre på egenhånd. Har du vært gjennom det samme?
  8. Prøvde knebøy i går og synes det hjalp å fokusere på pust :-) Nå derimot har smertene i korsryggen blitt enda verre. Utrolig vondt å stå opp fra senga og generelt vri seg. Bestiller time hos kiropraktor i dag...
  9. Kiropraktor sa at jeg hadde fått en liten låsning nederst i korsryggen og at det skyldtes at jeg ikke klarte å holde nederste del av korsrygg stiv under markløft (og sikkert knebøy..) Mer skjønte jeg ikke av fagspråket Han anbefalte ihvertfall å unngå mark og fokusere på å bygge opp kjernen, blant annet ved å kjøre planke i 10 sek og deretter pause, og gjøre dette flere ganger.
  10. Betyr hyperekstensjon svai i ryggen ?
  11. Tusen takk Tronaldo og Håvard Vika! Dette skal testes ut i morgen hvis korsryggen er med på det :-)
  12. Heisann! Jeg har tatt til meg mange av rådene, og jeg føler det går litt bedre. Jeg prøvde uten sko, men synes jeg fikk litt dårlig balanse faktisk. Skal prøve flere ganger Her er en ny video med litt tyngre vekter. Hva synes dere? Du spesielt, Håvard Vika I det siste har jeg vært plaget med murringer i korsryggen. Hadde vondt før påske og det skyldes feil teknikk i mark, fikk 3 behandlinger hos kiropraktor og jeg var frisk igjen. Nå har de samme smertene kommet på nytt. Har ikke gjort mark eller andre øvelser som er veldig belastende for korsrygg. Knebøy derimot gjør jeg 2-3 ganger i uken, men varierer på belastningen. Kan være det er årsaken til plagene. Ikke noe godt i hvertfall
  13. Tusen takk for veldig gode råd! Skal på trening senere i dag, så da skal jeg teste ut alt dette :-)
  14. bør jeg da ha bredere grep? vanskelig å ha smalt grep samtidig som man skal ha stanga lavere på ryggen .
  15. Hei! Begynte med styrketrening i januar og sliter litt med teknikken i knebøy. På de siste repetisjonene kommer hofta først og jeg tipper fremover. Prøver å fokusere på spenn og pust, men får det ikke helt til. Tips? Bør jeg gå ned i vekter?
×
×
  • Create New...