Jump to content

Wipeout5

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Wipeout5

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei ! Nå er det godt mulig eg spør meget dumt, men eg har lest om x-strenght programmet nå om og om igjen. Når det står (dag 1 øvelse 1) Knebøy: 1x5 - betyr det. Da, 1 sett x 5 rep?? For det står også at en skal ha en 3-4 sett i forkant...? På forhånd takk for svar :-)
  2. Hvordan går det med opptreninga? Bra effekt? :-)
  3. Det vil nok hjelpe på ja :-) hvordan tar du øvelsene? Mange rep med moderat vekt, eller få rep med tung vekt? Ser du sjølv at det har hjulpet å trene fram til nå? (Mindre grop?) :-)
  4. Hehe :-) det har eg, rema liker meg :-) kjøper slike frosne grønnsaksblandinger, og koker opp med vann (fordi det er enkelt rett og slett). Spiser frukt som litt sånn "mellom måltid" :-) Takk for svar btw :-)
  5. Hei ! :-) Et kjapt (og sikkert dumt spm), men kan en bytte ut grønnsaker med frukt til maten (helt eller delvis) ? Grunnen til spm er at eg har spist relativt mye grønnsaker (og begynner å bli litt lei :-) ) og kanskje i en periode byttet desse ut med frukt istedenfor (som en form for dessert til lunch, middag osv). Eg spiser rundt 500 g grønnsaker til hvert måltid nå, og spiser 4-6 måltider for dag avhengig av treningsmengde. Takker for svar :-)
  6. Damn ! Hva var utgangspunktet ditt før du begynte med plyoreps, hvis eg kan spør :-) Nå har eg ikke prøvd programmet, men prøver å trene 2 ganger for dagen, og mellom en 4-6 timer, og har gjort det nå en 6 mnd tid. Hovedgrunnen til at eg spør er at det treningsprogrammet eg nå har er et reint styrkeprogram, og forsåvidt fornøgd med det, men eg vokser ikke så mye av det :-) Også ser eg at det ikke er lagt inn øvelser for magen, altså spesifikt. En får jo seff litt av base øvelsene da. Men takk for svar og motiverende bilder :-)
  7. Hei :-) Las en artikkel om plyoreps, er det noen som har testet ut denne formen for trening og kan komme med noen tilbakemeldinger? Artikkelen eg las så var dette et treningsprogram som lovde svært store økninger i muskelmasse og styrke. På forhånd takk :-)
  8. Er ikke helt sikker på hva som skjer når en kjører for hardt, annet at det er raskt å gå lei, treningene blir for harde, og det blir en belastning og gjennomføre dei.(noe som fører til at en gir seg med det) Hovedsakelig skal en ligge i sone 4 under arbeid, og sone 3 når en er i kvile, under treningen. Når en kjører for hardt, så kommer en da opp i sone 5 (eg låg mye der uten pulsklokke) og hvis eg husker riktig, så slå kroppen over på anareob forbrenning (for lite Oksygen i forhold til etterspørsel) og igjen da en oppbygning av syre som en ikke får luftet ut av kroppen (det begynner og virkelig bli vondt i kroppen). Det blir sagt at en ikke klarer sone 5 mer en høgst noen få minutter. Sone 5 er da det maksimale av det du klarer å tyne kroppen :-) Effekten av treningen vil ikke være optimal heller. Eg kjenner eg er litt på utrygg grunn nå, så hvis noen ser at eg skriver feil, så kom med innspill :-) Håper det var svar godt nok, hvis ikke, så gi en lyd så skal eg lese meg litt mer opp på hva som skjer reint fysiologisk :-)
  9. 4x4 er en (personlig erfaring) bra måte og forbedre kondisjon på, og ikke minst psykisk "utholdenhet". Eg merket stor forskjell, men eg var også i dårlig form, kondisjonsmessig :-) Eg vil på det sterkeste anbefale pulsklokke, eg drev å sprang 4x4 uten, og når eg fekk meg pulsklokke så såg eg at eg kjørte altfor hardt. En tommelfingerregel eg las var "en skal alltid kunne greie et intervall til, når en er ferdig med 4 intervallet, eller så kjører en for hardt" så det kan jo være en guideline nå i begynnelsen inntil du mentalt greier og hente mer ut på siste intervallet. Viktig å huske at du må ha progresjon mens du holder på, ikke for og favorisere noen men Tn.no og RYP programmet skriver endel om 4x4, og det er der eg har hentet min "kunnskap" om det. Tabata trening er jo også "inn" nå, og viser jo til lovende resultater (sjølv med kanskje en litt liten testgruppe) så virker det som et fornuftig oppsett, spes hvis du virkelig er i tidsklemma, men eg har ikke testet det mer en noen få ganger og kan ikke uttale meg noe særlig om effekten av det, annet en det som er beskrevet, både her inne og andre nettsted.
  10. Takk for utfyllende og bra svar :-) skal sjå på det :-)
  11. Hei :-) Eg skulle hatt litt innspill på et treningsprogram. Eg er veldig fornøgd med det, for all del. Men eg er relativt ny på å trene "systematisk", også er eg vel en som er meget utålmodig av meg....dessverre. Men treningsprogrammet mitt er satt opp med hovedmål å bli sterkere, 3 arbeidssett og 6-7 rep per arbeidssett. Dag 1: Rygg (mark, nedtrekk, chins, en arms roing, strakmark, rygghev) Dag 2: Bryst & skuldre (benkpress, skråbenk, militærpress, sittande skulderpress, sidehev + biceps/triceps) Dag 3: Bein (knebøy, beinpress, frontbøy, lår curl, leg extencion ) Siden eg da er utålmodig, og ser liten "effekt" på bygging av muskler, så lurer eg på om det går an å kjøre en styrkeøkt, for så å kjøre en "volum" økt senere i veka på samme musklegruppe, eller om dette blir overkill på kroppen? Ex: mandag: rygg (styrke), torsdag: rygg (volum) Onsdag: bryst/skuldre (styrke)' lørdag: bryst/rygg (volum) Fredag: bein (styrke), søndag eller tirsdag: bein (volum) Eg er 187, 83 kg, har trent dette programmet eg har nå ca 10 uker. Prøver og få ca 2 økter per dag i kombinasjon med annen trening eg driver med(hovedsakelig kondisjon) Takker for innspill!
  12. Denne var det eg mente. Woodchoppers er også en bra øvelse :-)
×
×
  • Create New...