Gå til innhold

Diamond_Jackie

Medlemmer
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Diamond_Jackie

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 25. juli 1976
  1. labanvesen: tommelen opp for Bruuuuuce :-D
  2. Har slitt med det samme i "alle" år. Ganske intense magesmerter ved matinntak og ekstremt oppblåst mage (utrolig irriterende å alltid måtte ta høyde for at man i kan gå fra å være slank til å se ut som man er fødeklar på 1-2-3; veldig ubehagelig i sosiale sammenhenger). Var samtidig også en typisk kardiojente som løp og løp og løp på tredemøllen. Har nå gått over til (hovedsaklig) å trene styrke, samt å spise mer, og oftere. Har kuttet ut brød og pasta, og spiser mer proteiner enn tidligere. Merker STOR forskjell. Magen min vil nok alltid være ganske sensitiv, men jeg kan nå også spise små men
  3. Ja, det er vel det de fleste har rådet meg til. Liker fremdeles godt å løpe, så har egentlig lyst til å beholde den ene langkjøringen i uken. Men kan godt være at jeg bytter den ut til fordel for en ekstra styrkeøkt etterhvert....
  4. ...øhh, mente selvfølgelig motivere, ikke imponere. Tydeligvis på tide å logge ut for i dag. ;-)
  5. Kom på at det kanskje var litt feil å legge dette innlegget under "Motivasjon" -- det er jo ikke som om jeg har hatt en så steike imponerende fremgang at jeg mener det bør imponere andre. Visste bare ikke helt hvor jeg skulle poste det. Bør vel vurdere å lage en loggbok!
  6. Skulle vel være ganske umulig å legge på seg dersom man holder seg på det kalorinivået som er satt opp for den aktuelle "vektklassen". For det er ikke mye, spør du meg! Jeg *prøver* å holde en tilsvarende plan for matinntak, men så sklir det gjerne litt ut på kveldstid og jeg får i meg noen hundre kalorier ekstra. Klarer heller ikke få i meg type karbonadedeig/torsk til frokost...;-)
  7. Hmmm....har du prøvd Silje Marielas Fat Attack program? Vet at folk har hatt veldig gode resultater av det. Jeg har kjøpt det selv, men er veldig usikker på om jeg skal gå i gang med det...Tror jeg først og fremst trenger å bygge muskler i denne omgang, og jeg er også redd for at jeg skal bli verdens kjipeste person for omgivelsene dersom jeg skal ligge på 1300-1500 kalorier daglig i 3 mnd...;-)
  8. Fatmehnm: det viktigste er kanskje ikke tallet på vekten, men hvorvidt kroppsfasongen har endret seg? Har du f.eks. minket midjemålet til tross for at du har gått opp i vekt? Det er jo endret kroppsfasong (+ økt styrke) som er det egentlige målet vårt, men det er lett å glemme når man etter gammelt har lagt vekten definere hvorvidt man er fornøyd med formen eller ikke. For min del er alt over 55 kg fremdeles = aaaaaangst, så jeg skjønner deg veldig godt!
  9. Jeg er takknemlig for alle svar, selv om jeg blir litt forvirret! :-D
  10. Ja, det er det jeg har lurt på også. La inn et spørsmål om dette her på forumet i forrige uke, og den generelle responsen da var at jeg burde fokusere på å bygge muskler, ikke fettreduksjon. Samtidig vil jeg jo at det skal bli mulig å skimte noen mageruter etterhvert....Så nå blir jeg jaggu forvirret her. Det skal sies at jeg begynte å trene styrke allerede i januar, men treningen ble gang på gang avbrutt fordi jeg hele tiden ble syk. Sånn er det alltid når jeg kommer under ca 53 kg i vekt (er 167 kg og 37 år gammel) -- da blir jeg slått ut av hvert eneste virus som kommer i mils omkrets.
  11. Kalorimessig så ligger jeg på +/- 2000 daglig tror jeg. Det er heller ikke sånn at jeg stapper i meg masse usunn mat i helgene, men unner meg som sagt både sjokolade og chips ihvertfall én av dagene. Alkohol går det lite av (småbarnsmammadilemma ;-)). Jeg bytter på å løpe intervaller før/etter styrketreningen. Kjører også supersett på enkelte av øvelsene.:-) Hvis jeg forstår svaret ditt riktig, så mener du jeg bør ha fokus på fettforbrenning i tillegg til å bygge muskler?
  12. Ok.:-) Jeg følger ikke noen spesiell diett, men her er sånn ca det jeg spiser i ukedagene: Frokost: 1 skyr blandet med litt valnøtter og kanel Lunsj: salat med 1 egg og skinke/reker/kylling, gjerne også avocado 30 gram havregrøt med kanel (skal innrømme at den vanligvis nytes sammen med en iskaffe; det er gulroten som skjerper formiddagens arbeidssinnsats ;-)) Mellommåltid: 1 banan eller et eple Middag: Fisk eller kylling med grønnsaker Kvelds: rugsprø med pålegg eller gresk yoghurt med bær og nøtter, eller nok en porsjon havregrøt Fredag og lørdag spiser jeg akkurat d
  13. Takk! :-D Man merker jo ikke særlig forskjell fra dag til dag, men det er når man sammenligner med før-bildene at man skjønner at det man holder på med faktisk har noe for seg...;-)
  14. Drister meg til å legge ut noen før - og underveisbilder. Har trent styrke (og spist masse) i tre mnd nå. Vekten har økt fra 49/50 kg til 54 kg og det går stadig oppover -- er biiiiittelitt bekymret for at det betyr at jeg holder på å bli "feit", men samtidig føler jeg meg sterkere og har mer overskudd enn noensinne, så jeg går ut ifra at jeg er på rett vei. Bilde nr 1 er tatt for ett år siden og er ca slik jeg så ut da jeg begynte å trene styrke (bare at jeg var enda tynnere for 3-4 mnd siden enn på bildet). Som dere ser, ikke en eneste muskel på overkroppen (det skal sies at jeg står og
  15. Så hyggelig sagt av deg, Xnet! Er ikke noen sofagris så det står ikke heeelt ille til, men ønsker å stramme opp litt og oppgradere musklene fra fiskebollestørrelse.;-) Tusen takk for innspill, alle sammen!
×
×
  • Opprett ny...