Gå til innhold

IdaFr

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om IdaFr

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 20. jan. 1990
  1. Åh lurt! Det har jeg ikke tenkt på! Tuuuusen takk!
  2. Ja, har jo lurt på det, men jeg har forsøkt - og da kryper jeg sakte opp gitt. Lurer på om ikke jeg skal øke litt på styrken, jeg er litt kondisjons-avhengig (eks-distanseløper). Jeg skal gi det et ordentlig forsøk! Altså øke på kcal og styrke, roe ned kondisjonstreningen og se hvordan det går. Takk for info!
  3. - Fysioterapi som veiledning til gode beveglighet- og restitusjonsøvelser - Daglig tøying - Skumrulle/foamroller på leggmuskulatur og forside bein - lett styrketrening for å styrke alle muskler i beina - bidrar til bedre stabilisering - alternativ kondisjonstrening (sykkel/svømming/ski) HELT til beina er klare for løping - Idrettsmassasje av leggmuskulatur - Tilpassede sko og såler - Gode kompresjonsstrømper (feks Cep) - Betennelsesdempende kremer/tabletter etter trening og år det gjør veldig vondt - unngå asfalt/hardt underlag så godt det går, selv når du går - Lytt til kroppen, m
  4. Kjære Siren! Gratulerer med hardt arbeid for å gå ned i vekt. Det har nok krevd mye innsats, hard disiplin og selvkontroll. Likevel høres det ut som om det kanskje har gått et steg lenger enn det kroppen din kan ha godt av? Det er noen "barometere" som kan fortelle deg om kroppen din trives med den vekten og matinntaket du nå har: - Fryser du lett / er mye kald? - Tenker du (for) mye på mat? - Dårlig samvittighet når du spiser? - Mer fokus på de små "feilene" (overflødig hud etc) enn å faktisk se på hele kroppen? - Har du menstruasjon? - Overskudd til å gjøre skolearbeid/tenke kla
  5. Ja, har begynt med ST nå Håper det hjelper. Jeg vet ikke om jeg blir i dårligere og dårligere form, men før kunne jeg merke god fremgang på løpingen, for jeg hadde muligheten til å presse meg og kjenne etter. Nå får jeg jo ikke opp puls eller pust, og vil derfor ikke ha noe fremgang - heller tvert i mot. Jeg tror kosthold og hvile er bra, men jeg forsøker å gå noe ned i vekt (langsomt og såkalt sunt). Det klarer jeg ikke (ligger på 1600), vekten er kun stabil. Betyr det at jeg må redusere mer, eller er dette "kneika" hvor det beste er å holde ut? (Kanskje ikke riktig forum, unnskyld). Ta
  6. Gode råd. Takk! Da er det vel bare å "holde ut" og vente på beina:)
  7. Jeg løper/har løpt mye. Jeg elsker å løpe, det er liksom min greie. Har slitt med beinhinnebetennelse osv i mange år, varierende grad, men nå er det uutholdelig og beina er ubrukelige, til og med til å gå med! :( Har bare måttet slutte tvert med å løpe de siste 8 ukene (SAAAAVN), og tror det kan bli mange måneder til neste tur. Problem: jeg finner ikke noen alternativ treningsform som i det hele tatt likner på det som løpinga gir meg av trening (kondisjonsmessig). Jeg har nå gått på spinning de siste ukene, presser meg hardt, men beina blir jo sure etter et lite lusent intervall! Har ikke
  8. Jeg har også prøvd en del nå Gode - sikkert gjenkjøp: - Cookie Dough - Double Chocolate Chunk - Cinnamon Roll - Apple Pie Gode nok - men ikke gjenkjøp: - Banana nut muffin - White chocolate raspberry - Vanilla almond crunch ÆSJ: (og jeg er et sjokolademenneske) - Brownie - Chocolate peanutbutter - Strawberry Cheesecake Tenkte å prøve å varme opp C.Pean.butter, men kald var den uspiselig:(
  9. Hei! Jeg har også cøliaki (og type 1 diabetes), men "heldigvis" er hvetemel en matvare som mange prøver å unngå nettopp for å bli strammere og bygge muskler. En ting som jeg pleier å gjøre, når jeg går tom for matideer, er egentlig å søke opp vanlige oppskrifter som er sunne på matprat.no, matblogger osv, og så erstatter jeg glutenprodukter med erstatninger. Evt bare dropper det. Det fungerer veldig bra, anbefaler at du stikker innom matprat og andre oppskriftsider. Jeg tror du vil bli positivt overrasket over hvor mange oppskrifter som ikke innholder gluten! Evt en SS fra tid til annen som ka
  10. Nei, jeg tror det generelt har vært for lite mat, når jeg ser tilbake på kostholdet jeg har hatt. Begynte å skrive opp hva jeg spiste hver dag - ganske sjokkert over å se at dagsinntaket mitt har ligget +/- 1000kcal. Ikke rart jeg har cravet sukker... Såååå, jeg har kuttet ut natreen/sukrin/tyggis, men har beholdt suketten i teen. Har prøvd å øke inntaket med mye nøtter, fisk, fugl og egg. Grønnsakene står for karbohydratene, stort sett. Det fungerer ganske bra! Sliter med å få i meg nok fortsatt, men jeg craver ikke søtning/sukker på samme måte som før! Helt herlig. (Sjokolade derimot, hehe d
  11. Jeg er også saltgæren - det får gå inn i planen om å redusere. Godt å høre at det går over, for mat smaker bomull nå! Men jeg skal holde ut Takk
  12. Dette gir mening. Tusen takk, skjønner mer og mer at dette handler om "livet" - på alle plan - og at derfor kan være lurere å finne en balanse som tilfredsstiller både meg, økonomien og kroppen min - altså alt med måte. Takk for supermotiverende svar! (Og jeg er like sukker-avhengig som deg, så jeg skjønner følelsen. Det var vel sånn denne erstatningsgalskapen begynte, det var rett og slett enn sukkeravvenning gone bad )
  13. Kloke ord og tanker her - tusen takk Jeg begynner fra og med nå. Det blir jo godt å kvitte seg med galskapen - og utgiftene ikke minst. Blir spennende å se hvordan kroppen reagerer, kan jo nesten ikke huske hvordan det ikke var å krydre alt mulig med stevia/natreen/sukrin/aspartam. Takk for gode råd og oppmuntringer - et spark bak er jo det jeg egentlig trenger.
  14. Uff, jeg vet det jo egentlig. Det er vel bare å sette i gang... Hva skal jeg erstatte erstatningene med da? Mindre mengder (pleier å være en trigger for meg, da dette går "bra" og så pøser jeg på), eller generelt bare klare meg uten søtsmak fremover? Hva ville dere gjort? Tusen takk for svar
  15. Jeg er også skikkelig snål: - Gulrøtter med ketchup eller natreen dråper i STORE kvanta - Skinke med ketchup i en rull - Brokkolistilken med salt på, fremfor buskene Godt det ikke bare er meg!
×
×
  • Opprett ny...