Jump to content

EmilieM

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei! Kjæresten min har en veldig, veldig stram psoas på begge sider. Har vel hatt det i et par år nå. I tarten ødela det bare for knebøy, frontbøy etc, men nå kan han ikke engang ta chins, markløft eller mageøvelser uten å få store plager. Han har generelt vondt hele tiden og det hemmer vanlige aktiviteter, f.eks å bøye seg for å ta på skoene er et ork. Han tøyer og ruller hver eneste dag og er alltid kjempenøye med hvordan han beveger seg for å ikke gjøre skaden verre. Han har vært hos diverse leger og fysioterapeuter uten at noe egentlig har hjulpet noe særlig, får bare flere tøyeøvelser som ikke funker i det lange løp. Virker som han ikke blir tatt så seriøst. Er det noen som har hatt lignende plager og fått god behandling? Evt. noen som vet om en flink fysioterapeut eller lignende som kunne hjulpet i Oslo? Setter veldig pris på hjelp!
  2. Tror du dessverre kan se langt etter at de slutter å mase. Gikk selv 8 mnd uten kaker, brus og godteri og det absolutt verste med det var alle kommentarene og klagene. De sluttet heller aldri. Hver gang fikk jeg høre hånlig "du er så sunn du", selv om jeg spiste alt mulig annet(frokost var liksom vanlig frokostblanding som inneholdt noe sukker). Du kunne jo utfordret dem til å prøve seg uten, etter et par uker mistet i hvert fall jeg behovet for søtsaker og kjente rett og slett ingen trang til å spise det lenger. Da jeg etter ca 8 mnd spiste en kakebit, smakte det ikke godt engang. Ga opp i desember fordi jeg rett og slett ikke orket alle kommentarene som kom i julen, men kjenner at jeg savner det en del. Blir så fort avhengig av sukker og spiser alltid mye mer enn jeg egentlig vil, i tillegg til at jeg blir kjempeslapp og får vondt i hodet og magen av det. Allikevel er det for meg ikke verdt at hver sosial sammenkomst skal handle om hvorfor jeg ikke spiser sukker. Hvis du synes at det er verdt det, selv om du kommer til å få høre kommentarer resten av livet, så må du bare ignorere dem..
  3. Pleier å spise: Gresk yoghurt med proteinpulver og nøttemusli Sludge(Peanuttsmør, vaniljekasein og vann, ha litt i fryseren så blir det nam, godt for peanuttsmørentusiaster) Kyllingsalat med avokado og grønnsaker Egg/omelett Evt laks med rømme/fløte og spinat
  4. Liker denne boken veldig godt!! Leste den to ganger etter hverandre og tar den fram når jeg trenger litt ekstra motivasjon. Den går mye ut på hvordan du skal styre tankene dine i hverdagen for å ta gode valg og komme nærmere målene dine. Skjønner at veldig mange ikke føler de har behov for en sånn bok, fordi de holder seg motiverte og får fremgang. Men noen ganger, særlig i motgang, kan det være tøft å holde tankene riktig og da hjelper det å være bevisst på hvordan du skal gjøre det. Ettersom mye av boken handler om å ta riktige valg i hverdagen er det ikke sikkert du ser resultater med en gang. Personlig har jeg nettopp stått på eksamen etter å ha først strøket, så tatt en annen eksamen og så lest til denne på nytt. Dette var utrolig tøft, men jeg fortsatte å stå på mye pga det jeg leste i boken. Har også oppnådd mye på trening, gått fra 55 kg knebøy dårlig teknikk til 85 kg med god teknikk mye fordi jeg står opp kl 6 flere ganger i uken for å få tid. Bruker ting fra boken til å få meg opp de dagene det er tøft. Liker særlig den delen av boken som handler om hvordan "talenter" egentlig har jobbet mye mer enn folk tror, gir meg motivasjon til å jobbe hardt
  5. Har mye av det samme problemet selv, er sulten hele tiden! Kunne lett spist 3000 kcal en dag og fortsatt kjent meg sulten. Følger med på denne, håper på noen gode tips
  6. Takk for svar Tenkte jeg skulle hente ut mest mulig av ss først, regner jo med å stagnere ganske tidlig i forhold til det som er vanlig, og så heller bytte etter jeg hadde stagnert. Har jo kommet meg opp på en ok styrke, men vil fortsatt øke mer. Synes også det er et morsomt program, gøy å øke fra gang til gang. Men skjønner jo at det ikke egentlig passer så bra i forhold til mitt kosthold. Er det noe spesielt program du anbefaler?
  7. Fra jeg begynte å trene styrke har jeg gått opp rundt 10-15 kg. Var veldig tynn før det, så synes det er naturlig å gå opp en del, men skulle fortsatt gjerne vært mindre fett. Rundt midjen har jeg gått fra 63 til 70 cm. Har vel egentlig ligget på 70 cm det siste halve året. Til gjengjeld har magemusklene mine blitt mer synlige. De siste 4-5 månedene har jeg spist etter biorytme, men ikke veldig slavisk akkurat. Veier ikke maten. Dette er typisk matdag for meg: Frokost: Litt gresk yoghurt med en neve nøtter og en neve frø og protein(20-24 g ca) Lunsj: kyllingsalat med avokado/oliven, laks med grønnsaker, wok med kylling, grønnsaker og kokosmelk, tacosalat Middag: biff/kylling/torsk med litt saus og litt ris/potet/fullkornspasta og grønnsaker Kveldsmat: 24 g kaseinprotein, litt havregryn og en banan Og en proteinshake før eller etter trening på styrketreningsdager Ettersom jeg ikke veier maten hver dag, vet jeg ikke alltid 100% hvor jeg ligger, men skal være rundt 1500-2000
  8. Heihei! I det siste har jeg vekslet veldig mye mellom å fokusere på fettforbrenning og muskelbygging. Klarer rett og slett ikke bestemme meg... Vet ikke hvor mye jeg veier, sikkert et sted mellom 55 og 65 kg, er 164 cm høy(evt lav) og ganske greit trent. Trener for tiden med 57,5 kg i frontbøy, 75 kg mark, 27,5 kg militærpress og 40 kg benkpress. Følger egentlig starting strength, men blir så usikker når man egentlig skal spise veldig mye på programmet og ikke trene noe utenom... Spørsmålet mitt er vel egentlig hva jeg burde gjøre for å få den kroppen jeg ønsker. Vil gjerne miste fett og bygge muskler. Har sett at veldig mange har oppnådd drømmekroppen ved å spise mye og trene tung styrke, men foreløpig synes jeg at jeg har lagt på meg ganske mye unødvendig fett ved å gjøre det sånn. Derfor har jeg nå begynt å legge inn et par intervalløkter i uken + kuttet ned kaloriinntaket. Men så blir jeg usikker på om jeg egentlig ville fått de ønskede resultatene om jeg bare fortsatte med å øke i styrke. Skjønner at det er veldig ødeleggende at jeg vingler frem og tilbake. Trenger noen konkrete tips så jeg kan sette meg ordentlige mål. Er veldig disiplinert og legger ned mye tid og krefter i dette, så kjipt å ikke få resultater.
  9. Liker ikke myoprotein, ble kjempeskuffet ettersom "alle" sa at det var det beste. Foretrekker star nutrition gourmet pro sjokolade kasein og optimum nutrition 100% whey gold standard double rich chocolate. Synes begge er veldig gode!
  10. Tusen takk for tips! Skal prøve, verdt et forsøk.
  11. Ja, tror jeg er veeldig stram i hamstringen... har aldri klart å ta i bakken uten å bøye knærne. Har prøvd squat to stand, men klarer jo virkelig ikke å ha rett rygg når jeg gjør det, så får kanskje ikke så mye ut av det. Jaja, er vel "bare" å tøye mer
  12. Takk for tips! Har sett på artikkelen tidligere og har prøvd å gjøre det som står der, men som sagt synes jeg det har gitt litt lite resultater. Så har vel egentlig begynt å vurdere om jeg er et håpløst tilfelle. Problemet er at jeg begynner å slite allerede ved parallell, og noe kortere vil jeg ikke gå. Men det med å gå gradvis kan jeg jo prøve
  13. Takk for tips! Har brukt martin norum sin frekvens, hjalp som sagt litt, men det var mest ved at jeg fikk knærne litt lengre ut. Synes ikke jeg så noe særlig forskjell på buttwinken. Skal prøve å fikse video!
×
×
  • Create New...