Gå til innhold

vulpes lagopus

Medlemmer
  • Innholdsteller

    156
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Min-egen-lykkes-smed i MÅ man få blåmerker av hip thrusts?!   
    Jeg får også blåmerker på ryggen av benken, ha ha. Har ikke hatt noe problemer på hoftene så langt, enda jeg har veldig utstikkende hoftebein. Krysser fingrene for null problemer også i fremtiden
  2. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Rufselugg i Hva studerer du?   
    Straks ferdig jurist Skal bli deilig!
  3. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra fitme45 i Sommerkroppen 2014 - jente   
    Trener du noe baseøvelser (knebøy, markløft etc.)? For MEG, som er jente som er litt eldre enn deg, ville det der vært for lite mat, men det må du nesten kjenne på selv. Husk at du må ha i deg noe også siden du trener såpass mye.
  4. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Aurelius i Sommerkroppen 2014 - jente   
    Trener du noe baseøvelser (knebøy, markløft etc.)? For MEG, som er jente som er litt eldre enn deg, ville det der vært for lite mat, men det må du nesten kjenne på selv. Husk at du må ha i deg noe også siden du trener såpass mye.
  5. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Fredrik i Alternative øvelser til bulgarsk utfall   
    Tipper Ole-Mats har noen gode råd til deg. Jeg trener mye varianter av utfall, samt step-up, balansere på ball, brett, pute og diverse, med og uten forstyrrelser.
  6. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Meilin i Vridning i kneet   
    Ja det har jeg :-) fått mekka nytt helkroppsprogram der de er lagt inn, i tillegg har jeg fått noen jeg skal gjøre hjemme. Godt med oppfølging, så får vi håpe det ikke skjer igjen!
  7. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Dr.Doofenshmirtz i "Alltid" forkjøla   
    De siste ukene har jeg brukt hansker, pannebånd og ullgenser når jeg har jobbet på kjøl/frys, og jepp - det funker! Så løsningen var åpnebart at jeg ikke har kledd nok på meg. Foreløpig løsning iallefall
  8. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Groenhaug i Vridning i kneet   
    Ja det har jeg :-) fått mekka nytt helkroppsprogram der de er lagt inn, i tillegg har jeg fått noen jeg skal gjøre hjemme. Godt med oppfølging, så får vi håpe det ikke skjer igjen!
  9. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Groenhaug i Vridning i kneet   
    Så bra du endelig har fått svar! Regner med du har fått opptreningsprogram?
  10. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra elin h i "Alltid" forkjøla   
    De siste ukene har jeg brukt hansker, pannebånd og ullgenser når jeg har jobbet på kjøl/frys, og jepp - det funker! Så løsningen var åpnebart at jeg ikke har kledd nok på meg. Foreløpig løsning iallefall
  11. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Ojive i Hva betaler du for personlig trener?   
    for to år siden så betalte jeg 860kr og en helt frisk skulder for 45min på Elixia.

    What a fucking waste of money.

    Hvorfor eksisterte ikke FastForm på den tiden?!?!
  12. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Myr i Til de som "har skippa legday"   
    Du er ikke bra trent om du har tynne bein. Hvis noen påpeker at du har skippa leg-day, så skal du ta imot tipset og hoppe rett i knebøyracket, du skal ikke gå i forsvar med et comeback som du fant på et forum. Shut up and squat.
  13. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Therese i Nybegynner   
    Hvis du nylig har startet på programmet - så hold deg til det. Å finne på lure ting underveis for å "optimalisere" er like dumt som å stikke kjepper i hjulene på seg selv
  14. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Therese i Nybegynner   
    Det er tull hvis du ikke har progresjon, dvs ikke øker jevnt i styrke og trener det samme programmet for lenge (>3mnd)

    Hvis du bare vil ha noe å gjøre på gymet siden du allerede betaler for å være der, og er fornøyd med det så er det vel så greit :thumbsup:

    Hvis det er opptatt på benkpress, hva med pushups?
  15. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Stine smurfine i Hva studerer du?   
    Straks ferdig jurist Skal bli deilig!
  16. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra malenesofie i Hva studerer du?   
    Straks ferdig jurist Skal bli deilig!
  17. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Steffeen i Treningsprogram fra PT, bra eller ikke?   
    Jeg ble sendt ut i et program med øvelser kun i apparater det var visst "vanlig prosedyre". Heldigvis byttet jeg til en PT som torde å la meg utvikle meg med basisøvelser, takk og lov
  18. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Groenhaug i Vridning i kneet   
    2 uker er absolutt ikke ille. Hadde det vært rundt 3 til 6 måneder hadde saken stilt seg litt annerledes.

    Kan høres ut som korsbåndet eller et at et leddbånd enten har en revn eller har røket. Dette er ikke noe som må opereres og du kan trene deg opp til at det blir stabilt igjen.
    Har to søstere som har røket korsbåndet. Hun minste har ikke operert, bare trent det opp. Mens hun mellomste måtte operere det hvis hun skulle fortsette med håndballen.
    Men det er veldig vanskelig å si. Det er ikke sikkert det er noe annet enn at du har fått deg en skikkelig smell. Har selv tatt MR av kne før med tanke på at det mulig kunne være noe. Men heldigvis bare en skikkelig smell.

    Hvis du får hevelser så er det bare å legge beinet høyt og ise ned. Skal hovedsakelig ikke vær hovent når du skal ta MR. Lurt å ikke belaste det så meget dagen før
  19. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Felicie i Tåler "ingenting"   
    Så kjipt.. Hørtes absolutt ikke noe gøy ut. Jeg sliter ikke så mye som deg, men jeg blir også litt uggen i magen om jeg spiser skyr/kesam/cc alene. Blander jeg det med havregrøt, müsli eller en dose nøtter blir det brått mye bedre for magen min. Kanskje du kan prøve det?
  20. Like
    vulpes lagopus ga poeng til rudboy i Julehysteri   
    Word! Og med det kan vi stenge denne tråden God jul
  21. Like
    vulpes lagopus fikk poeng fra Hauffen i Pull-up og andre apparater til hjemmebruk   
    Stemmer i med de som anbefaler ebay.
  22. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Aurelius i Innside lår/kne   
    Disclaimer; jeg vet ingenting om skadeforebygging/rehabilitering, den eneste erfaringen jeg har med denslags er at de behandlere jeg har vært borti har sansen for å gi.... øvelsesvalg jeg selv ikke skjønner grunnen til, enten fordi de er for lette (selv for rehab) eller fordi de isolerer for mye og blir for snevert.

    Stramme innsiden av låret(Vastus Medialus Oblique?)... hmmm.. det første som slår meg er evt ja/nei- maskinen, ellers kjenner jeg best at beina jobber under knebøy med bred beinstilling og sumomark, gjerne hvis man fokuserer på beina ut.

    Fikk du ingen øvelsestips av lege/fysio? Hvor store hindringer legger skaden i veien for deg?

    Jeg kan ikke tenke meg en situasjon i dagliglivet hvor man trenger å stramme innsiden av knærne alene, da kroppen generellt sett jo liker å jobbe som et system. Har du svake knemuskler har jeg hørt knebøy skal være temmelig bra, det funket ihvertfall for min del (:

    Men la oss ikke bry oss om meg, la oss ringe eksperten!

    Ole-Mats Moskvil
  23. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Therese i Innside lår/kne   
    Musklene på innsiden av låret er adduktorer, for å aktivisere disse må en presse beina sammen (eller stabilisere ved ettbensøvelser)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Adductor_muscles_of_the_hip

    Som du ser er den som går helt ned og over kneleddet gracilis - var det den du mente?



    Ellers enig med Aurelius - fikk du ikke noe hjelp til rehabtrening?
  24. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Ole-Mats Moskvil i Innside lår/kne   
    Regner med det er snakk om vastus medialis (obliquus?). Når det er snakk om å "få tak i" denne muskelen så er vi som regel rimelig kort tid etter en skade/operajon. Grunnen til at vi ønsker det er fordi man ser atrofi av lårmuskelen veldig tidlig etter kneskader/operasjoner. Ofte er denne vanskeligst å få kontakt med, da den ser ut til å til en viss grad bli inhibiert ved mange skader i kneet. En ting som også kan gjøre ting litt vanskeligere er at det er betydelig vanskeligere å aktivere denne om man ikke oppnår full strekk i kneet. Jeg er ikke så opptatt av at du skal klare å aktivere bare denne, for det klarer du ikke, så det er greit om resten av låret kommer med i tillegg. Et par cues som kan hjelpe deg få tak i den: (Tar utgangspunkt i at du liger på sofaen med strakt ben)

    - Forsøk å stramme fremside legg ved å bøye foten opp mot deg (som om du skulle gått på hælene) samtidig som du prøver å stramme låret
    - Forsøk i stramme begge lårene samtidig
    - Tenk at du skal presse knehasen ned i underlaget
    - Forsøk å presse knehasen ned, stramme låret og løfte benet strakt opp fra underlaget.

    Dette pleier å ordne seg greit i løpet av en drøy uke om hevelsen ikke er for stor.

    På sikt kan det være aktuelt å prøve å styrke denne muskelen etter mer vanlige styrketreningsprinsipper. Dette er særlig aktuelt ved skader hvor det er problemer med sporinga av kneskåla, typ patellofemoralt smertesyndrom eller patellaluksasjon (kneskåla ut av ledd). Da vet vi at vi gjerne får en kokontraksjon i vastus medialis om vi stiller krav til gluteus medius (og fibularene). Derfor er særlig etbensøvelser gunstige. Step up-varianter som peterson step up med hælen hevet er gode løsninger her. Noen bruker også kinesiotaping for å fasilitere muskelen, men vi har ikke veldig god evidens til å backe dette opp foreløpig ihvertfall.
  25. Like
    vulpes lagopus ga poeng til Tronaldo i Pull-up og andre apparater til hjemmebruk   
    Du får'n billigere hos XXL. Enda litt billigere på eBay
×
×
  • Opprett ny...