Jump to content

Broseidon

Members
  • Content Count

    1620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Reputation Activity

  1. Like
    Broseidon reacted to Superspurv in Kosthold/plan   
    kjempebra kostholdsplan, du kommer til å bli en bodybuilder in no time!!
    Not.
     
    Har du lagt sammen hvor mange kalorier i løpet av en dag du spiser? Skal du "brenne fett" så legger deg 10-20% i underskudd (da i forhold til hvor mye du forbrenner). Ellers så forstår jeg ikke hvorfor du skal lide deg gjennom en såpass dårlig diett. Lykke til med å få i deg nok næring av et såpass ensidig kosthold.
    Og forresten, slutt å slavisk følge kostholdprogram som er ment for bolere.
  2. Like
    Broseidon reacted to Fitsoon in Spørsmål jeg kan stille PT ved konsultasjon   
    Hei! Nå til uka skal jeg ha en halvtimers konsultasjon med en personlig trener, og jeg lurer på hva jeg skal spørre om? 
    Det er en gratis konsultasjon for "de som er interesserte i hva en personlig trener kan gjøre for dem". Tenker da at jeg må ha noen spørsmål klart, sånn at jeg kan gjøre mest mulig av tiden jeg har, men vet ikke helt hva.
    Har trent før, mens for det meste kardio og intervalltrening med kroppsvekt og noe vekt. Har vært borte fra trening i 1 1/2 år, og har de siste ukene begynt med trening med vekter 3 ganger i uka.
     Målet mitt er å gå opp i vekt og øke muskelmasse. Tenker å spørre henne om planen jeg bruker passer bra, evnt. hva jeg burde gjøre annerledes for å oppnå best mulig resultater.
    Hva tenker dere det er best å stille spm om? Noe dere selv kunne ha fått mye nytte av når dere først startet med styrketrening?
    Jente, 20
  3. Like
    Broseidon reacted to Ethereal in Det er ti-tyve aktive brukere igjen, forumet er fylt med SPAM og admin har ikke vært innom på 6 måneder   
    Å revitalisere forumet vil jo kreve at man greier få gamle/nye brukere til å delta, og jeg vet ikke helt hvordan man skal gjøre et nå vilt upopulært forum attraktivt?
    Jeg har funnet flere subredditer som tilbyr godt innhold, lite idioti og masse aktivitet, så, selv om dette er et fint sted, med 10-15 flotte brukere (😁), kan det hende at dette forumet ikke helt er verdt hostingutgiftene.
    Han selverklærte skinnyfat-duden som lager endeløse tråder, aka den eneste aktive brukeren, vil nok måtte spørre om råd han ikke tar imot andre steder, men jeg kan leve med det.😂
  4. Like
    Broseidon reacted to Forumansvarlig in Det er ti-tyve aktive brukere igjen, forumet er fylt med SPAM og admin har ikke vært innom på 6 måneder   
    Hei
    Beklager ekstremt seint svar, jeg har hatt ferie. 
    Foreløpig er det ikke planer om å gjøre noe mer med forumet enn å ha det som i dag, og selve nettsiden er jo dessverre lagt ned. Men det kan jo hende det skjer noe på et senere tidspunkt, det vet jeg imidlertid ingenting om foreløpig.
    Hanne Mari
  5. Like
    Broseidon got a reaction from HenrikWL in Det er ti-tyve aktive brukere igjen, forumet er fylt med SPAM og admin har ikke vært innom på 6 måneder   
    Kommer det til å bli en revitalisering av forumet eller blir det å skyte hesten?
  6. Like
    Broseidon reacted to Forumansvarlig in Det er ti-tyve aktive brukere igjen, forumet er fylt med SPAM og admin har ikke vært innom på 6 måneder   
    Aktiviteten har dessvere dabbet litt av etter at selve nettsiden Fitnessbloggen ble lagt ned i fjor, men forumet er operativt fremdeles, selv om nedleggelsen nok har ført til mindre aktivitet.
    Hilsen Hanne Mari, forumansvarlig
  7. Like
    Broseidon reacted to NoBro in Pre-workout som er å anbefale?   
    Rydda skapet idag, og fant en gammel kjenning jeg kjøpte for sikkert 5 år siden som har gått i glemmeboka helt siden da..:Det kjipe var når jeg kikka oppi, klumpete og steinete som f.. lukter godt dog.
    Nå er jeg vel reneste Pablo Escobar for enkelte her inne ? *Gjemme meg for DEA*
    Oppskrytt pwo synes nå jeg. Men kanskje teste en dag.

     
     
  8. Like
    Broseidon reacted to pilatus in Noen som har tips til et bra treningsprogram etter nybegynner programet?   
    Ja, da er det greit å teste et nytt program
    Det er jo nok å velge mellom. Sålenge man velger et som er relativt anerkjent, så går det egentlig mest på smak og behag, samt hvor mye man har lyst til å trene. Sålenge de andre faktorene er på plass (hvile og mat) i tillegg til trening, så kommer resultatene.
  9. Like
    Broseidon got a reaction from rudboy in Deffing   
    @Marcus Halberstram
    Hør på han her, han er magisk! Det finnes mange veier til målet, men det virker litt som om du er av den gamle skolen. Dvs, du tror du må spise "riktig" mat for å gå ned i vekt. Du har en veldig god fysikk, så jeg tror du kommer til å se bra ut når du får gått ned ca 10 kg. 500 kalorier er et veldig lite underskudd. Personlig ligger jeg 1500 under vedlikehold.

    Vil være så freidig at jeg linker til to videoer på kanalen min, som kanskje kan være til hjelp
     
     
     
     
  10. Like
    Broseidon got a reaction from Marcus Halberstram in Deffing   
    @Marcus Halberstram
    Hør på han her, han er magisk! Det finnes mange veier til målet, men det virker litt som om du er av den gamle skolen. Dvs, du tror du må spise "riktig" mat for å gå ned i vekt. Du har en veldig god fysikk, så jeg tror du kommer til å se bra ut når du får gått ned ca 10 kg. 500 kalorier er et veldig lite underskudd. Personlig ligger jeg 1500 under vedlikehold.

    Vil være så freidig at jeg linker til to videoer på kanalen min, som kanskje kan være til hjelp
     
     
     
     
  11. Like
    Broseidon reacted to byggmax in Deffing   
    Målet mitt er og bare gå litt ned i vekt rundt brystet (begynner og bli litt mannboobs, føler jeg) og magen må vekk. Har ikke noe store mål og bli shreddet ut av ville verden. 

    Jeg har spist søtsaker hver dag og drukket 1.5 liter cola hver dag i en evighet så er nok mye derfor også

    Spiller det ingen rolle når og hva du spiser så lenge du havner innafor angitt kcal? 
    Man må vel spise sunt? Nytter ikke med bærnesaus til biffen hver dag og en pose potetgull hver kveld så lenge du havner innafor? 


     
  12. Like
    Broseidon reacted to Marcus Halberstram in Deffing   
    1. Unødvendig mye proteiner. Enten kutt kaloriene eller bytt ut protein med fett/ karbs. Hvis du absolutt elsker protein, så vær så god, men emm er det ikke behov med så mye.
    2. Hva du velger å spise er relativt uvesentlig så lenge du får hitter macros og får i deg nok fiber. 100 % "clean eating" er en relativt kjedelig vei å gå hvis du har 2700 kcals å deffe på. Men hvis det funker for deg, vær så god.
    3. Cardio på 30 min, gåtur på 10 min. Same, same. Det spiller veldig liten rolle. Prøv å bevege deg mer generelt. 15 min før frokost, 15 min etter, 15 min etter lunsj, 15 min før middag, 20 min før leggetid. Gå istedenfor bil, trapp istedenfor heis. Personlig ville jeg utvilsomt kutta ut "gerilja kardio". Det har svært lite for seg, utenom å ødelegge restitusjon etter beinøkter.
    4. Styrke 6 ganger i uka er veldig bra. Vær klar over at du ikke restituerer deg like bra på deff om ellers.
    5. Jeg vet ikke hva dine ambisjoner er, men personlig ville jeg lagt meg på et vesentlig lavere kcalinntak. 500 kcal +/- vil ta relativt lang tid å utrette mye på 96 kg.
  13. Like
    Broseidon reacted to Veronica:) in Fullkroppsprogram hvor lenge?   
    Jeg nå trent en stund igjen aktivt selv (1 år siden forrige pause), og jeg kjører fortsatt fullkropp med fremgang. Mange har sagt til meg at det er på tide å splitte opp, men det er ikke aktuelt foreløpig. Fokuset på hva jeg ønsker å forbedre endrer seg imidlertid, og nå er jeg inne i en periode hvor jeg stadig prøver å bli bedre i pullups. Men fortsatt så kjører jeg bøy, mark, utfall, hipthrust osv i så og si alle øktene mine. Bare for å dele en erfaring, og at det er ingenting som heter "du må". Lytt til kroppen og lysta, jeg tror det vil gi mest treningsglede og derav mest fremgang
  14. Like
    Broseidon got a reaction from Tlviken in Hvordan få mest ut av treninga?   
    Hei! Først vil jeg gjøre litt skamløs egenreklame ved å linke til min youtube side! Der gir jeg kosthold og treningsråd til hvermansen:)

    https://www.youtube.com/channel/UCZwgkTnoQhvRSKNVsZ-Yz4g

    Så til spørsmålet ditt. For en nybegynner vil det ofte være gunstig å kjøre et fullkroppsprogram som involverer tunge baseøvelser, knebøy er en slik baseøvelse. Grunnen til at du burde kjøre fullkropp vs det å for eksempel trene bein en dag, så rygg en annen, er at du får kjørt gjennom musklene flere ganger i uka, og dette er mer ideelt:)

    Her er 3 supre programmer:
    www.fitnessbloggen.no/starting-strength


    http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/

    http://fitnessbloggen.no/starting-strength/

    https://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout



    Du tenker kanskje at dette virker osm lite trening, men faktum er at du kan bygge flott og sterk fysikk
    utelukkende ved å gjøre dette. Jeg anbefaler folk å trene et slikt program fra 6-12 måneder, for så å finne andre programmer

    Du spurte etter hvordan du kan få mest ut av treninga, jeg er overbevist om at dette er rett vei og gå:)

    ha en super dag:)

     
  15. Like
    Broseidon got a reaction from Anwen in Er dette mulig på 13 uker?   
    Vi heier vet du. Ha en fin påsk!
  16. Like
    Broseidon reacted to Anwen in Er dette mulig på 13 uker?   
    Dere er så utrolig bra! Takk, TAKK for all positiv energi, det gir meg så utrolig mye! 

    Å gå ned i vekt skal gå bra, jeg 'kan' vektnedgang i teori, har lært utrolig mye her og av flotte folk som Lyle McDonald etc. Jeg har mangla ork og viljestyrke som er grunnen til at vekta har gått oppover igjen, men å få av meg 10 kilo før FOS ser jeg ikke på som det største problemet. 

    Tusen takk for bra tips, skal sjekke ut dette Hybrid athletes, og kanalen din virker med første øyekast veldig bra! Helt RÅ transformasjon i intro-videoen til kanalen, kult å se! 

    Dette er definitivt en drøm. Det blir knallhardt, jeg blir å ofre mye på i det hele tatt kunne prøve på det, men det er så surt å angre og tenke 'hva hvis?' etterpå. 

    Dere kunne så lett falt for fristelsen med å realitetsorientere meg, i stedet heier dere og det syns jeg er så bra! 

    Jeg snakka med noen gutter jeg såvidt kjenner i dag på den lokale bryteklubben, og de ble helt gira og ville hjelpe meg med å få detta til. Jeg kjenner en som har gått kurset jeg drømmer om, som hjelper meg med teoretiske forberedelser som gjør at jeg kan skinne på intervjuene. Plutselig har jeg et helt team i ryggen. Man kan jo bli rørt av mindre! 
  17. Like
    Broseidon reacted to Marcus Halberstram in Hvordan bli kvitt de siste gjenstridige fettreservene? Ligger rundt 12% nå.   
    Termen "anabolic window" har fått mye pes i det siste. Ja, forskning viser at det er potato potaato om du tar shaken din rett før eller rett etter trening. Brad Schoenfeld og Eric Helms som stod for studiet som viste nettopp det praktiserer fortsatt post-workout shake, så det skader ikke.
    Muscle protein synthesis avtar etter 5-6 timer etter inntak av protein. Derfor kan det være en fordel med flere måltider om dagen vs IF. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15640518 og https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27916799
    Mennos synspunkt er at mens for nybegynnere er anabolic window kanskje 72 timer.. for mer advanced er det definitvt ikke det. Derfor mener han det er en fordel å sentrere mesteparten av næringsinntaket post-workout. Det er vanskelig å være uenig i det. Hvis du derimot trener hver dag spiller det veldig liten rolle om du cycler kaloriene.
    Jeg må for øvrig takke og bukke for at jeg fikk tildelt tittelen "MR BRO 2017". Det setter jeg stor pris på, MR NO SCIENCE FULL RETARD 2017.
  18. Like
    Broseidon reacted to Marcus Halberstram in Hvordan bli kvitt de siste gjenstridige fettreservene? Ligger rundt 12% nå.   
    Det er ingen trylling. Kjør et par uker maintenance og litt til for å nullstille systemet, om du vil, og ikke har tidsfrist. Deretter legger du deg på et helt moderat kaloriunderskudd og spiser sunt. Hvis du har lyst kan du kjøre 1-2 refeeds i løpet av uken. Om du kjører dem separat eller over 48 timer spiller ingen stor rolle. Bare husk å ta dem i betraktning når du regner totalt kcal underskudd per uke, så de ikke nuller ut kaloriunderskuddet ditt. Sørg for at du holder deg noenlunde i aktivitet i løpet av dagen. Ikke kjør noe drastisk opplegg, verken med underskudd eller styrke- og kardiotrening. Vær persistent uten store utskeielser. Hvis du ikke har noen tidsfrist er det uansett ikke en uoverkommelig oppgave.
    Det er lett å ty til ekstreme varianter når man vil nå målet. Erfaringsmessig er det bedre å reservere de siste prosentene til en konsistent og trygg fremgangsmåte. 
    Hvis du kjører veldige psmf varianter vil du fort bli skuffa når du re-introduserer karbs og legger deg på maintenance. det jevner seg ut etter hvert, men still. 4-5 kg pluss minus i karb og vann synes ganske godt på kroppen. er lett å bloate som faen og bli klin deppa da.
  19. Like
    Broseidon got a reaction from Anwen in Er dette mulig på 13 uker?   
    Få til dette på 13 uker, fullt mulig. Det blir ikke lett, men det skal gå greit. For pullups kan du Sjekke ut Pavel tatsolini
    https://breakingmuscle.com/learn/greasing-the-groove-how-to-make-it-work-for-you
    Dette er en enkel måte å mestre pullups/pushups osv på

    Enig med han som sa at det vil hjelpe MYE hvis du går ned litt i vekt. Fokuser på å gå ned 10kg
    Når du skal starte med løping må du prøve å unngå Junkmiles. Dvs. Når fåååååålk vil bli gode til å løpe legger dem bare ut på tur, planlegg treningen din. Jeg anbefaler Alex Viada Hybrid athletes for folk som vil kombinere styrke og kondisjon. Kanskje litt overkill, men han er typen som kan få deg til å deadlifte 150kg, for så å løpe en marathon dagen etter, 

    Det er ikke min oppgave å dømme karrierevalget ditt, men på generelt grunnlag er jeg fan av å følge drømmer:)
    Kjør på. For ekstra motivasjon er du hjertelig velkommen til å følge youtube kanalen min
    https://www.youtube.com/channel/UCZwgkTnoQhvRSKNVsZ-Yz4g

    Lykke til frøken!
  20. Like
    Broseidon reacted to Sagstein in Er dette mulig på 13 uker?   
    Skal jeg være helt ærlig så tror jeg du kan klare det hvis du virkelig går inn for det.
    Kravene virker ikke veldig strenge og fullt oppnåelige for en litt over normal sterk og frisk person.
    Du har 13 uker på deg... I løpet av den tiden kan du sikkert gå ned 10 kg, og bare det vil gjøre det mye enklere for deg å gjøre pullups og jogge 3000 m på 15 min. I tillegg vil du sannsynligvis bli sterkere og mer utholden med riktig styrketrening, løpeøkter og ikke minst riktig kosthold.
    Men jeg tror det vil kreve full dedikasjon fra dag én og 13 uker fremover. Ikke begynn rolig og se det an, men kjør på fra dag én. I tillegg så må du jo tenke på at "kampen" ikke er over når du har bestått testen. Som yrkessoldat er du avhengig av å være i god form hele tiden, helst bedre form enn du var ved opptaket, og det går ikke av seg selv bare fordi du er i militæret. Jeg har sett flere folk som har lagt på seg der inne.
    Lykke til da! Og oppdater oss gjerne på hvilket program du velger å kjøre og ikke minst hvordan det går om 13 uker. Vil jo være interessant å følge.
  21. Like
    Broseidon reacted to Zmurph in Antall økter for fremgang   
    Først og fremst, les denne: http://fitnessbloggen.no/trenger-du-egentlig-a-slanke-deg-mer/ 
    Så hovedfokus bør være på å spise mer enn du gjør nå.

    For å få resultater med styrketreningen bør du trene hver muskelgruppe 2-3 ganger i uken. Et fullkroppsprogram med fokus på progresjon vil være den beste løsningen.

    Crossfit økter funker greit for kondisjonen, men du blir ikke særlig sterk av det. Det er for tilfeldige økter, så kroppen får ikke noe "klart signal" om hva den skal bli bedre på. 
  22. Like
    Broseidon got a reaction from rudboy in Powerbuilding fra webcoaching   
    Jeg har ikke prøvd det personlig, men jeg kan gå 100 prosent god for min gode nemesis Siggar. Fyren har peiling og er både muskuløs og sterk som en bjørn:)
    Hvis du har penger og liker å få ting satt opp for deg er det nok ikke dumt å kjøpe det. Men vit at det finnes mange gode powerbuilding-program der ute, ref Jim Wendler 5/3/1, PHAT for å nevne to:)
  23. Like
    Broseidon got a reaction from Shake90 in Powerbuilding fra webcoaching   
    Jeg har ikke prøvd det personlig, men jeg kan gå 100 prosent god for min gode nemesis Siggar. Fyren har peiling og er både muskuløs og sterk som en bjørn:)
    Hvis du har penger og liker å få ting satt opp for deg er det nok ikke dumt å kjøpe det. Men vit at det finnes mange gode powerbuilding-program der ute, ref Jim Wendler 5/3/1, PHAT for å nevne to:)
  24. Like
    Broseidon reacted to Vechia in Brukket albue   
    Ikke det beste jeg har opplevd, nei Takk for det:)
  25. Like
    Broseidon reacted to Vechia in Brukket albue   
    Hei!
    Jeg har i all min tid vært opptatt av håndball, og har for tredje(!) gang i mitt liv satset på håndball igjen. Nå har jeg forøvrig ny rekord i å delta, har vært med i bedriftsserien i over ett år. Og du verden som jeg elsker denne sporten! Jeg drømmer om håndball, jeg øver på finter oppe i hodet mitt når jeg skal gå forbi mennesker på gaten, og alt jeg tenker på og ser for meg, er håndball.
    Så har det seg slik da, at denne hallidretten gir kroppen konsekvenser. Gulvbelegget i hallene er beinas fiende, og leggene er særlig utsatt. Dette har jeg fått merke i form av å begynne på beinbetennelse, og det er ikke bra. Heldigvis har jeg en god venn som studerer til fysioterapi, og som har kunnskap i legging av kinesiotape. Og jeg skal si dere så, kinesiotape skal man ikke undervurdere! Jeg er sikkert teit som sier dette, men jeg føler meg kul som kan løpe rundt med teip på legga. Jeg føler meg som en proffspiller, haha!

    Skal mer enn som så til for å hindre meg i å spille, litt vondt i legga må man regne med.
    Vel, de leggene er jo en ting. Det har ikke stoppet meg, men en annen ting gjorde det for en periode. Under en håndballkamp vi spilte i høst, var jeg veldig i siget, og så mitt snitt til å prøve å score på mål. Dessverre var forsvaret akkurat litt for stødig, og jeg er jo ikke svære jenta, så det gikk som følgende: Jeg hoppet inn mot mål for å score, ting skjer litt fort, og jeg faller, og tar imot med albuen først. Det svei, og albuen hovnet opp, men sta som jeg er, rista jeg litt i armen, og fortsatte å spille. Ett minutt senere skader ei anna fra laget mitt seg, så vi må stoppe de resterende 3 minuttene som var igjen av kampen.
    Albuen ble ikke noe bedre, jeg var inn og ut hos legen og på sjukehuset, tok røntgen, der var det ingen tegn til noe som helst, men da jeg ble henvist videre til MR, viste bildene at jeg hadde brukket albuen! Ikke rart jeg hadde litt vondt, og ikke hadde sjans til å klø meg på hodet med armen. Bruddet heter så fint Caput Radii, og det var deprimerende å google på det. Første bildet som møtte meg var en lege og en GAMMEL pasient. Jeg er ikke gammel...
    Ble ikke gips, men fatle ei ukes tid, og jeg har ikke kunnet løfte noe, eller trene noe særlig de neste månedene. Nå skal det sies at jeg har klart å bevege meg litt allikevel, så kondisen skal hvertfall ikke mangle
    Note to self: Lære meg fallteknikk.
    Dette skjedde i oktober, og jeg er fortsatt i startfasen for å kunne trene opp igjen armen. Har tatt ibruk treningsstrikker, og gått til innkjøp av albuebeskytter med skinner, så jeg er fit for fight igjen!
    Skal ikke stå på innsatsen fra oss skadde, vi møtte opp på treninger og lekte trenere!

    Andre som har brukket albuen? - Jeg trodde faktisk ikke det var mulig, men da har jeg prøvd det også. Anbefales ikke.
×
×
  • Create New...