Jump to content

Lanterne

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

  1. Kathen: Jeg har forresten gått med et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier om dagen, men vektnedgangen går for sakte. Nå begynner jeg å få litt dårlig tid Jeg orker ikke enda en måned med veiing av mat og kun ned 300 g i uken når jeg tror jeg har vært flink. Etter disse to ukene blir det nok tilbake til veiing av mat, kun for å opprettholde vekten.
  2. Tusen takk for svar, alle sammen. LeanMachine: Dette er ikke noe jeg har tenkt å drive på med i lang tid. Jeg har i utgangspunktet kun tenkt 2 uker, med tilsammen 4 oppkarbingsdager. Jeg har veldig lite muskler, og derfor er heller ikke vekten min særlig høy. Takk for lenker, Kathen! Med ekstra fett tenker jeg en håndfull nøtter/pinjekjerner daglig, samt vanlig cottage cheese, i steden for mager. Blir et halvt eple før trening, og et halvt eple etter trening for lite karbohydrater, eller kan dette være nok for å ha både noe energi og vektnedgang? Er det for mye kalorier i nøtter til at dette kan brukes som fettkilde?
  3. Hei! Jeg skal gifte meg om halvannen måned, og jeg har nå jobbet en stund for å komme meg ned i vekt. Jeg er 164 cm høy og per i dag er vekten 62,5 kg. Jeg går på greteroede-kurs, og der har jeg veid meg på ettermiddagen, med klær på. Vekten min er i og for seg ikke gale, men med min kroppsfasong og muskel- og fettprosent, er den feil. Jeg har et mål om å komme med i 58 kg, men hvis jeg skal komme meg i nærheten av dit før bryllupet må det mer drastiske ting til. I dag trener jeg på Barrys Bootcamp. For de som ikke kjenner til opplegget der, foregår en time med 10 minutter på tredemølle etterfulgt av 10 minutter styrke. Dette gjentar seg i en time.Jeg trener der 5 ganger i uken. Da jeg begynte der, fikk jeg en kroppsanalyse som viste en fettprosent på 28 %, hvilket er alt for mye. Dette var dog ikke overraskende, da jeg ikke trenger en analyse for å vite at jeg har for mye fett på kroppen. Jeg har tidligere prøvd PSMF-dietten, men etter bare en uke begynte pulsen min å slå alt for fort. Bare det å sitte i ro i sofaen gjorde at jeg hadde ubehagelig høy puls, og jeg sluttet derfor med dietten. Jeg mistenker at dette var på grunn at det lave fettinntaket, men dette er bare gjetting fra min side. Planen min for de neste to ukene er å gjennomføre en moderert PSMF-diett, med litt mer fett, samt litt karbohydrater i forbindelse med trening. Det kan kanskje ikke kalles PSMF lenger da, men jeg vet ikke helt hva annet jeg kan kalle det. I artikkelen om PSMF-dietten står det at personer som er i god form bør ta pause fra dietten to ganger i uken. Selv om jeg langt i fra kan kalles i god form, tenkte jeg å ta to pauser i uken på grunn av mye trening. Jeg tenkte også å ta en ukes pause etter to uker, og deretter fortsette i to uker/etter behov. Dere som har peiling på disse type dietter: er dette gjennomførbart, eller er modereringene mine bare med på å ødelegge for vektnedgangen? Hva bør jeg i så fall gjøre på en annen måte? Setter stor pris på alle svar!
×
×
  • Create New...