Gå til innhold

cupcake565

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg tror jeg skjønte hva du mente PlastBox, altså at man skreller/deler/skjærer før man da veier grønnsakene/kjøttet, og så blander alt sammen i feks en wok eller suppe osv, finner ut hvor mye kalorier det blir pr 100 g av den ferdige retten (summere alt som er i den delt på total vekten), også veier hvor mye din porsjon faktisk blir. Om du spiser 300 g wok osv.. Er i hvertfall sånn jeg tenkte å gjøre det. For min del handler matlaging om å sette sammen smaker, og hvis man kun skal spise en kyllingfilet, en kopp ris, og en bunt brokkoli til hvert måltid så ville det vært lettere å veie og hol
  2. Tusen takk for svar dere! Jeg har hatt det litt i bakhodet at jeg kanskje spiser for lite.. Jeg tror det er lett for når man spiser mye grønnsaker, fyller seg opp på det til hvert måltid, og med god samvittighet også.. Men totalt antall kcal ser i hvertfall her ut som det er alt for lavt..! Jeg skal gjøre sånn som dere foreslår og veie og skrive opp maten i hvertfall for noen dager.. Så får jeg se hva jeg ligger på da Men jeg lurte litt på hvordan jeg skal klare å veie mat hvis jeg feks lager en gryterett, suppe, grateng, pai osv? Jeg lager veldig ofte mat på den måten at jeg putter i alle gr
  3. Jeg spiser nesten aldri snop eller annet usunt godt lenger. Jeg har kuttet alt av brus og byttet mot farris, snop og kaker er byttet ut med frukt og dobbel 0 youghurt. En typisk dag ser omtrent sånn ut: lunjs kl 13 en skål med 1 banan, 1 eple og 1 dobbel 0 youghurt, eller: 2 knekkebrød med en most avokado oppå middag kl 17 feks en toro gryte m karbonadedeig, plusser også på så mye grønnsaker jeg klarer som løk, paprika, tomat (fersk eller boks), erter, brokkoli osv. Eller en annen middag kan være kyllingfilet stekt i stekepose i ovn, med krydder + fullkornsris (eller poteter) og masse
  4. Jeg lager en ny tråd fordi jeg er ordentlig frustrert og jeg klarer ikke å finne ut av hva kroppen min egentlig trenger, og jeg håper å få noen gode råd Jeg kan starte med å si at jeg er en jente på 23 år, 160 høy, ca 68 kg, og har en stillesittende livsstil med 3 treninger i uken. Jeg gikk veldig raskt opp i vekt da jeg flyttet hjemmefra, et klassisk eksempel på en som ikke kunne lage mat og dermed spiste grandiosa og annen takeaway mat i store mengder.. På litt over 1 år økte jeg i vekt fra like under 50 kg til 75 kg. Altså en økning av kroppsvekt med 50 % fra undervektig til overvekti
×
×
  • Opprett ny...