Gå til innhold

Martin89

Medlemmer
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. For best mulig restitusjon bør du spise (karbohydrater og protein) så fort som mulig etter trening. Les mer her: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/idrettsernaering/faktaark/ettertrening/media13705.media
  2. Martin89

    Pulsklokke

    Test av fitbit charge hr, inkl. omtale av unøyaktig pulsmåling: http://www.tek.no/artikler/test-fitbit-charge-hr/167604/2
  3. Takk for svar! Må nok trene mage. Har overdreven svai i ryggen og har forstått det slik at det er mageøvelser som må til. Har prøvd andre øvelser med føler ikke de "tar" skikkelig i magen. Hva er dine favorittøvelser for magen? Skal prøve de og se om de fungerer for meg!
  4. Hei! Har kjørt programmet mitt i et par uker nå, og må si meg enig i at det kanskje er for mange øvelser (merker at det blir for langt tid mellom hver gang jeg tar hver øvelse). Har derfor prøvd å kutte ut endel øvelser, slik at jeg kjører samme program hver trening: Knebøy 5X5 Markløft 2X5 Benkpress 3X10 Pullups 3XMAX Dips 3x10 Armhevinger 1XMAX Crunch 3XMAX Ser dette bra ut? Er det noen åpenbare mangler/noe mer som bør kuttes? Har vurdert å ta inn foroverbøyd roing med stang, vil dere anbefale dette? Når jeg tar benkpress merker jeg litt ubehag i skulder. Er dette vanli
  5. Har sett over hvor jeg evt. kan kutte i antall øvelser og ser at jeg har to brystøvelser i begge øktene. Lurer derfor på om jeg skal kutte armhevinger og flyes. Du sier også at jeg bør starte med de store muskelgruppene. Hadde ikke tenkt at rekkefølge har noe å si da jeg satt opp programmet, pleier bare ta øvelsene som det passer seg (ledige apperater, hva som er nærmest, etc). Kan denne rekkefølgen være grei? Treningsprogram A Knebøy 3X10 Dips 2XMAX Single arm row 2X10 Skulderpress 2X10 Biceps curl 3X10 Rygghev 1X15 Crunch 3XMAX Treningsprogram B Utfall 2X10 Pullups 2XMAX
  6. Føler jeg finner igjen mange av øvelsene jeg har valgt i de treningsprogrammene du linket til. Ingen anbefaler Upright row, bør jeg erstatte den med noe annet, eller bare kutten den ut? Er det andre av øvelsene jeg har valgt som absolutt bør kuttes?
  7. Haha, såpass ja! Er det skuldrene som er utsatt i upright row? Takk for raskt svar! Skal lese linkene
  8. Hei! Har satt opp to fullkropps treningsprogrammer som jeg tenker å kjøre annen hver trening. Syns dere dette ser greit ut? Er nybegynner i styrketrening. begynte å trene i februar, og har siden da trent mest bodypump (har bare vært i vektrommet engang i blant). Har valgt øvelser utfra hva jeg syns er greit å gjennomføre. Unntaket er knebøy, markløft og benkpress (disse har jeg aldri trent før, men har tatt de med fordi jeg overalt leser at dette er et must i ethvert treningsprogram). Treningsprogram A Biceps curl 3X10 Single arm row 2X10 Knebøy 3X10 Dips 2XMAX Rygghev 1X15 S
  9. Ja, er ganske sikker på at det er på baksiden. Skal kjenne ekstra godt etter neste gang jeg trener
  10. Hei og takk for svar Nei, ligger på matte (har prøvd ulike varianter med ulik hardhet) eller henger i ribbevegg. Edit: Er ikke særlig god i anatomi, så kan ikke garantere at det er fra halebeinet lyden/følelsen kommer fra, men den kommer hvertfall fra like over rumpa.
  11. Hei! Er sikkert ikke en skade, men har et litt irriterende problem med klikkelyd i halebeinet når jeg utfører enkle mageøvelser, som eksempel beinhev i ribbevegg eller liggende beinhev. Gjør ikke veldig vondt, men er ubehagelig. Det blir dermed til at jeg ikke gjør øvelsene. Jeg har etter 3-4 år med lite trening nettopp begynt å trene igjen. Noen som vet hva det kan være, og evt. hva jeg kan gjøre for å forebygge problemet?
×
×
  • Opprett ny...