Jump to content

BahamaMama

Members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  1. Jeg hadde det på akkurat samme måte! Skjønte ikke hvordan folk klarte å moderere inntaket. Hvis jeg var på middag med jentegjengen og smakte litt kake, sjokolad etc, så var det akkurat som om slusen var åpnet og jeg spiste alt jeg kom over! Fikk vondt i magen og dagen etter hadde jeg sukker hang over. I likhet med deg, syntes jeg sosiale begivenheter med søtsaker ble vanskelig. Jeg leste om sukkeravhengighet og fant ut at noen er mer disponert enn andre. Så jeg skulle teste noen sukkerfrie dager (i påsken av alle dager). Det gikk overraskende bra. Jeg har ikke noe søtsug. Men har bakt en gulrotkake fra funksjonell mat og laget hjemmelaget sukkerfri sjokolade. Da spiser jeg litt, syntes det er godt og har ikke behov for mer. Spiser frukt og bær og er fornøyd med det. Mange vil nok syntes det er ekstermt å skulle kutte fullstendig, fordi "det er jo lov å kose seg litt". Jeg skjønner den tanken veldig godt og er helt enig. Men for meg funker det ikke og når det i tillegg var så lett å kutte sukker (selv om det bare er gått 24 dager) så gjør jeg heller det, og bryr meg ikke i det hele tatt hva andre måtte mene Jeg kan ikke spise sukker fordi andre mener jeg bør gjøre det avogtil. Dette ble et langt innlegg, mulig denne tilnærmingen ikke funker for deg, men du vet hvertfall at du ikke er alene om problemet. Lykke til
  2. Er nok lurt, som nevnt over, å ta det opp på en forsiktig måte. Kanskje et alternativ er å snakke om maten er næringsrik eller ikke, og ikke bare om den er slankende eller ikke. Dere kan trene sammen eller gjøre noe sosialt som innebærer bevegelse? For mange så kommer jo ønske om å forandre kostholdet når man begynner å trene. Og jeg syntes ikke, som også nevnt tidligere i tråden, at det høres ut som du "whiner" eller har en ovenfra og ned holdning. Jeg tolker det som at du bryr deg om venninnen din og jeg kan forstå at det er veldig vanskelig å vite hvordan du eventuelt skal ta det opp. Og desto vanskeligere om hun selv ikke ser overvekten. Kanskje andre som har vært i en lignende situasjon har gode forslag og komme med
  3. Jeg har faktisk (etter tilbakemeldingene på denne tråden) bestemt meg for å droppe den deffen. Heller spise nok og bygge muskler. Jeg får tåle å ha litt fett på kroppen, det er jo faktisk ikke så mye at det er noe å klage over Så blir jo det mye kjekkere med en diett neste vår, hvis jeg klarer å bygge litt først. Og om jeg spiser næringsrik mat, i et moderat overskudd og har fremgang på trening, så blir det forhåpentligvis muskler og ikke mye fett=) Dine prestasjoner er jo kjempe bra! Hvor lang tid har du brukt på å øke så mye i muskelmasse da?
  4. Etter råd fra andre her på forumet, skal jeg heller satse på nok bra mat, ligge i et moderat overskudd og tung styrke!

  5. Det høres ut som du har idealkroppen i mine øyne Hadde du lav fettprosent når du begynte å trene da? Tror det opprinnelige innlegget ble misforstått av flere. Poenget var jo ikke å bli kjempetynn, men å miste 2-4 kg over en periode på 4-6 uker, fett å få et bedre utgangspunkt før en lang periode med nok mat og tung trening.
  6. Ja dette er vel ca nåværende status. Er noen måneder siden så kanskje litt forandringer, men positive. Har nok blitt sterkere, spes i beina. Men de ser man jo ikke her uansett
  7. Jeg mener heller ikke at 25% er mye. Men ut i fra mine preferanser er det for mye. 25% er vel en sunn fettprosent, men man kan også ha litt lavere uten at det trenger å være usunt. Jeg har mine mål ift til treningen og jeg vet at enkelte syntes at de kan virke fanatisk, men samtidig vet jeg at målene ikke er helsefarlige på noen måte. Fettprosenten min er ikke avgjørende for hvor bra jeg har det, trening og kosthold for min del er en hobby og jeg syntes det er kjekt å sette deg mål og jobbe mot de
  8. Det var vel akkurat samme tanken jeg hadde ja! Og deffen senere vil jo bli tyngre i tillegg til at man da gjerne mister mer muskler enn nødvendig. Jeg mener ikke at jeg vil ha en fettprosent som de har i konkurranser. Men jeg ser ikke poenget med å ha en "kosemage" heller. Noe midt i mellom er perfekt =)
  9. Takk for feedback folkens =) Jeg er fullstendig enig i at 60 kg er altfor lite når man er 174 høy! Og jeg mener eller tror ikke, at jeg har veldig mye fett på kroppen. Men med en fettprosent på 25% og såpass lite muskler som jeg har, så er jeg vel det man kaller "tynnfeit". Så planen var å få bort noe av fettet (diett i 4-8 uker), før jeg ville ligge i overskudd med bra mat og trene tungt over en lang periode. Men etter samtlige tilbakemeldinger så tror jeg at jeg endrer den planen! Og med mer mat så blir jo treningen mye gøyere og
  10. Tusen takk for svar =) Jeg spiser hovedsaklig kjøtt, mye grønnsaker, frukt og bær, mye fett fra avokado, cocosa, nøtter og litt meierismør. Men cirka hvor mange kcal og hvilken næringsfordeling vil være gunstig for meg? Teller ikke kcal og gram næringsstoffer hver dag altså, men gjør det avogtil for å ha en oversikt. Jeg foretrekker å ligge høyere på fett enn karbohydrater, og spiser ca 50-100 karbo for dagen. Burde jeg optimalt sett ligge høyere på karbo enn fett? Mange spørsmål her nå, men er jo en jungel av informasjon der ute, så greit å spørre eksperter når jeg har muligheten
  11. Ja har jo tenkt på det, men jeg er ikke komfortabel å ha såpass mye fett på kroppen som jeg har nå. det vil jo ta tid og øke muskelmassen og man legger vel gjerne på seg litt fett i samme slengen? Så tror jeg må få ned fettprosenten før jeg ligger i et overskudd. Det vil jo og være mye mer motiverende å bygge senere når musklene ikke blir skjult av fettet over. Så mener jeg å ha lest at det er gunstigere å bygge muskler om fettprosenten ikke er alt for høy.
  12. Jeg er 174 høy og veier rett over 60 kg, med en fettprosent på ca 25. Jeg vil derfor få fettprosenten ned så jeg føler meg litt mer komfortabel. Og deretter ha en lang periode med fokus på tung trening og nok mat. Trener styrke 4 ganger i uken og intervaller 1-2 ganger i uken. I tillegg har jeg hund som jeg går tur med ca 1 time hver dag. Er generelt aktiv og sitter ikke lenge i ro i løpet av en dag. Hvor mye kcal er for lite på diett? Jeg har i perioder lagt på 1500-1700 kcal og som regel etter en periode føler jeg meg super sliten! Så har litt vanskeligheter med å vurdere om det faktisk er altfor lavt eller om jeg bare må suck it up og tåle det på diett?
  13. Vil redusere fettprosenten til et nivå jeg er komfortabel med!

×
×
  • Create New...