Gå til innhold

Jonas Klemetsrud - PT

Medlemmer
  • Innholdsteller

    270
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Jonas Klemetsrud - PT

  1. Trening - om du står fast så må du endre på programmeringen din. Det beste er om du lærer deg å gjøre dette selv, spesielt i det langeløpet. For dette kan løses på svært mange måter og det er mye som funker. Av programmer har du westside og bulgarian methoden fra styrkeløft siden om målet er å bli sterkest mulig. Og for muskelbygging er det bare å kjøre en haug med volum (opp mot 20 sets per muskelgruppe per uke) og kjøre variasjoner i reps og vekt (10-20 reps x 3-5 sets). Her anbefaler jeg juggernaut training systems, de er veldig flinke. Mat - 1.5g til 2g proteiner pr kg kroppsvekt. +5
  2. Spis mindre, evt begynn med lang distanse løping:)
  3. 1. Hvis du blir støl hver gang betyr det at du enten er nybegynner eller at du trener ustrukturert. Stølhet er noe som kommer når du overgår det stimuliet kroppen er vandt med, så det er ikke noe du skal kjenne på jo mindre du forandrer noe i programmet ditt. 2. Programmet dit er greit, men du må forandre på vekt, reps og sets hver gang slik at det progressivt blir vanskeligere. F.eks Hip thrust 80kg - 6x4 neste gang, også 90kg 5x5 neste gang, også 100kg 3x8 etter det igjen, f.eks. Mange måter å gjøre det her på. 3. Får å få fast rumpe må du spise mindre, for å få fin rumpe må du bli
  4. Jeg vil anbefale å ta fokus vekk fra vekta og over på treningen. Det du prøver å oppnå er en livsstil endring. Vektnedgang er et naturlig resultat av en aktiv og sunn livsstil. Hvis du er 25 år, så vil din forbrenning hver ca. 1680 kcal pr dag uten å trene. Med trening så ganger vi med 1.3 og da blir det 2180kcal. Det vil si at om du skal gå ned 0.5g fett i uka må du ligge på 1168kcal uten å trene og 1684kcal med trening. Jeg vil anbefale å få inn styrketrening 2-3 ganger i uka for å bygge muskler og få opp forbrenningen.
  5. Om du skal stille så har du ganske mye du burde sette deg inni når det kommer til kosthold og trening. Jeg ville gått til en PT, kostholdsveileder eller ernæringsfysiolog og fått hjelp. Hvis ikke så bør du kjøpe deg et par bøker om trening og kosthold så du får en forståelse om hva du driver med.
  6. Jeg satt sammen denne guiden til den ene kunden min. Det skal være en enkel guide til alt du trenger å vite om kosthold og styrketrening. Innebærer at du må sette deg ned og regne litt men det er nødvendig om du vil lykkes. Kostplan Alt du trenger å vite for reduksjon i fett eller muskelvekst Fettforbrennig Muskelvekst Prosentvis redusering av det totale daglige energiforbruket av kalorier Prosentvis økning av det totale daglige energiforbruket av kalorier 15 % for moder
  7. Akkurat det Aurelius sa. Om du trener mye tung styrke kan kreatin være en ide.
  8. Kontakt AE så sender de deg det. Dumt å oppgi hva det har vært tidligere da det alltid er i forandring
  9. Jeg pronerer ganske heftig. Men har nylig lest at det er stridig om dette har noe si? Skal prøve massasjen, men det ser ut som på videoen at det blir massert på utsiden av leggen? Der er det jo ikke noe vondt og ganske hardt hos meg i hvertfall?
  10. God aften godt folk. Jeg har nå nylig bestemt meg for å begynne å ta løpingen litt mer seriøst igjen. For rundt 2 år siden pådro jeg meg en relativt heftig beinhinnebetennelse. Det var ubehagelig/små vondt å løpe. Kunne lett ha presset meg igjennom det, men jeg var ikke interessert i få mer vondt og var keen på å bli ordentlig flink til å løpe. Så jeg sluttet 1 år og prøvde å bygge meg opp sakte, men det skal ikke mye til før jeg trykker inn på siden og leggen og jeg merker at det er på vei tilbake igjen.. Så spørsmålet er: Når skal jeg slutte å løpe? Har nettopp begynt på overga
  11. Vil bare påpeke at det er ikke organisert religion som er destruktivt. Dette er ett fenomen som er i oss for å beskytte oss fra den gang vi levde i stamme samfunn. Dette fenomenet finner du igjen i hooliganisme, okkultisme, fascisme og alle andre steder du kan implementere ideen "oss mot dem". Det er en ur gammel overlevelses mekanisme som er veldig lett å manipulerer hvis man ikke er bevist på det.
  12. Selvom det er en den offisielle forklaringen er det fortsatt en konspirasjon. Jeg brukte aldri ordet "teori". konspirasjonconspiracy (kunspɪɾɑˈʃuːn) sammensvergelse, komplott bli utsatt for en konspirasjon. Jeg tror ikke på noen teori. Jeg hopper ikke til noen konklusjoner. Fordi jeg vet ikke, og det gjør ikke dere heller og å tro det den versjonen media gir deg, gir som regel ikke det hele bildet. Hvorfor folk alltid skal ta en hard stance på "dette var det som skjedde" synes jeg er veldig merkelig. Akkurat som jeg finner religiøse mennesker veldig merkelige. Du kan ikke fortelle
  13. Ja, terroristene konspirerte korrekt. Men om noen andre var bak? I dunno. Hvis noen terrorister konspirerte om å sprenge noen tårn, hvorfor kan ikke, noen konspirerer om å bruke noen terroristerter til å sprenge noen tårn for å også ha folket på sin side for å gå inn i Iraq og afganistan for å sette opp veldig stragiske militær baser mot Iran. Og i samme sleng få med seg masse olje. Jeg vet ikke, men det gjør ikke du heller!
  14. Du må nok være litt mer spesifikk angående hva du ikke forsto. Poenget mitt, selv litt dårlig formulert, var at konspirasjoner er ekte. Med engang noen sier konspirasjons teorier så tenker folk med engang: herregud, here we go. Men faktumet at noen konspirerte for å sprenge world trade center. Om USA var bak eller hva som skjedde vet ikke jeg, men noen konspirerte!
  15. Vil bare påpeke at 9/11 var en konspirasjon av noen for å sprenge noen tårn i usa. Konspirasjoner fins, kjipt at det er en haug med yalla mennesker som ødelegger det med sine syke teorier. Jeg mener, hele romeriket var bare konstant konspirasjoner.
  16. Det er bra du står opp for det som er viktig! Go you!
  17. Jojo, mark var beast. Dessuten ser du på holdningen hans at han har nytt bra av sin trening!
  18. Han som fant det opp er feit og en krøpling. I tillegg så har jeg lest at det er veldig mange som skader seg da teknikk begynner å fail da man begynnerå bli sliten, hence, mye skader. Vil du tatt trenings råd fra han her???
  19. http://mdk10outside.blogspot.no/2013/06/pronation-doesnt-matter-for-injuries.html bump bump, vurderer evt å begynne å løpe barbeint... :s
  20. Livet er bare sosial medier. Har ikke snakket med ett menneske irl på 5 år. Utenom kasse dama på rimi, ja, takk til pose.:cool:
  21. Nei, min mening er at rus er total unødvendig og at i en ideal verden så burde ingen bruke det for å gjøre seg til noe "mer, det burde bare kom igjennom arbeid. Men så lever vi ikke i en ideal verden og må ta stilling til det. Og jeg er veldig enig i mye av det du sier. Men poenget mitt var ikke at steroider burde være lovelig fordi alkohol er lovelig, det var heller er mot argument for at alt som er farlig er ulovelig.
  22. Alkohol er kjempe farlig. Røyk er kjempe farlig. Benzo er kjempe farlig. Nå er benzo litt vanskeligere å få tak i enn røyk, men ikke fortell meg at noe er lovelig eller ulovelig pga at forskning og kunnskap er det som er bak. Nå skal ikke jeg starte en weed debatt fordi jeg er dritt lei den, men du skjønner sikkert hvor jeg går med dette. Penger styrer verden, ikke gode mennesker. Ikke få dette til å handle om meg er du snill, vær saklig. Dog, jeg kan si at jeg aldri har tatt noe av mine egne grunner. Og utifra det jeg vet om steroider, så er munntlige steroider VELDIG farlig, mens derimot
  23. Det var for å sette det på spissen og understreke ett poeng, som du tydelig ikke ser. Hvis steroider hadde gjort deg til supermann, hadde folk synes det var greit da? Nei. Supermann er ikke ekte, men steroider er og det vel det nærmeste du kommer. Og det er at noe er ulovlig er ett VELDIG fattig argument. Engang i tiden var det ulovelig å ikke tro på gud og på 1930 tallet ble man fortalt at man ble blind av å runke. Det at det er en norm eller lov gjør det ikke rett da ting alltid er i forandring. I romeriket var bedre å pule menn enn kvinner fordi kvinner var ikke verdt en dritt. Og om 50
  24. Jeg leste engang en sci-fi bok langt i framtiden hvor menneker hadde begynt å få micro-chips i hjernen sin, kalt ghost implants. Og disse implantene gjorde at de tenkte myee raskere, var koblet opp til internet, kunne gjøre ekstreme matematisk kalkulasjoner og kunne lære ting ved å laste ned informasjon direkte til hjernen. Ganske fett konsept. Uansett. Disse menneske var ekstremt lite likt av normale menneske som ikke hadde rå til disse kjempe dyre implantene til tross for at disse implantene hadde dramatiske effekter på leve alder. Drar noen morsomme paralleler Selvom jeg forstår hvordan
×
×
  • Opprett ny...