Gå til innhold

ramforth

Medlemmer
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ramforth

  • Rang
    Nykommer

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://blogg.ramforth.net
  1. Her prøves det kaloritelling nå ja. Er det noen her som har erfaringer med styrketrening i kombinasjon med kaloritelling? Jeg mener, selvfølgelig er det det. Men om noen av dere kan svare på en liten ting. Om man kjører et standard program (jeg vet ikke oppsettet enda) på omtrent 1,5 timer. Har man da økt fettforbrenning ut over treningsøkten? Noen sa til meg at man har forhøyet fettforbrenning i over et døgn etter en drøy styrkeøkt. Er dette tilfelle?
  2. Så fint at dere er enige! Det gjør det hele lettere for meg, i alle fall. Jeg har nå gjort ferdig spisingen i dag, og det tok litt av på slutten etter middag. Vi fikk gjester, serru. Ikke bra for kostholdet og en som har gått på terrordiett i 11 dager og litt. Det ble et kakestykke for mye, så nå må jeg snart ut å gå en tur. Jeg kan legge ut hele dagen om det er interessant. Slik som den forrige rapporten. Forresten. Den rapporten jeg postet tidligere. Er den ok? Står det jeg trenger å vite der? Det er ytterlige muligheter for eksport, men det så ut som mer i forhold til vekt og centimet
  3. Jeg tenkte mest på totalt ja, fordi jeg ikke kan se mulighetene til å få full balanse med de ingrediensene jeg vet om, og rår over. Det er allerede makset ut på proteinnivå for i dag, men fett og karbohydrater ligger sånn midt på skalaen. Inntaket i dag ser ut slik: Protein anbefalt: 90g Protein faktisk: 118g Karbor anbef.: 360g Karbo faktisk: 146g Fett anbefalt: 67g Fett faktisk: 29g Men da har jeg 1000 kalorier igjen å sette inn. Har dere noen tanker om dette? Hele planen er vedlagt. Den er ikke ferdig, men kanskje jeg kan få noen innspill på den? Den finnes i alle fall her
  4. Er det nødvendig med et visst forhold mellom karbohydrater, fett og proteiner for å maksimere utnyttelsen av dem? Om det er dyrt med 200gr proteiner pr dag? Nei, egentlig ser det ikke sånn ut, om det klarer seg med det jeg har satt opp som test. Er det bedre med et overskudd av protein og fett, enn karbohydrater og fett? Eller er det beste å ha protein og karbohydrater på topp? Det ser ut til at jeg skal holde på lenge før jeg får det til å gå opp med alle fire verdiene, i alle fall. Jeg bruker "ShapeUp kaloriteller"-applikasjonen på telefon/nettbrett.
  5. Det forekommer meg da likevel fortsatt som at det er noen ting som skurrer her. Fordi, tidligere hadde vi et ganske lite balansert kosthold i huset. Men mengden kalorier (etter å ha brukt kalkulatoren) var egentlig under det som var hvileforbrenningen. Likevel gikk vi begge opp i vekt. Ikke raskt, egentlig, men stadig. Det var nok for lite grønnsaker. Det var nok for mye ris, pommesfrites og farse-mat, og sauser. Grillet og stekt mat i masser. Men, det totale antall kalorier ser ut til å være ganske lavt. Derfor spør jeg. Ikke for å trekke noen av de innkomne svar i tvil. Jeg vil bare for
  6. Ja, altså den oppskrifta var ganske typisk for meg tidligere. Det vil si at nå er jo den også opp til revisjon, siden jeg tror på en ganske helhetlig livsstilsendring. Jeg tror nok det å få nok hvile er ganske viktig, og i økende grad om man skal trene ved siden av. Jeg har pr. nå omtrent forkastet denne krasj-dietten på 500-700kalorier pr døgn til fordel for oppmerksom kaloritelling. Krasj-dietten kan kanskje funke bra for mange, men det er ikke tilrådelig, tror jeg. Men med diettklakulator i hånd har jeg og min kone prøvd å sette opp en dags rasjoner. For min egen del tror jeg at jeg k
  7. Går det an å sette opp en slags standard for hva man skal spise? Jeg spiser alt, eller kan spise alt. Har ingen motforestillinger overhodet. Er veldig glad i egg, kylling og kjøttmat. Fisk har jeg generellt spist lite av, men det er fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal begå meg med den. Jeg liker jo fisk, er bare ikke så flink til å tilberede fisk. Det eneste kostholdsrådet i forbindelse med fjerning av galleblæren var at jeg skulle være forsiktig med fettrik mat, og at middagsmåltider burde introduseres gradvis. Nå er det jo en stund siden operasjonen.Ca en måned. Har vært veldig
  8. Å, jøye meg. Her var det livlig, plutselig. Jeg ønsket råd i forbindelse med kosthold (og velvære, trening og langsiktighet). Det har jeg fått i bøtter og spann. Men også her ser det ut at det til dels er veldig varierte meninger om fasiten. For å oppsummere det jeg tror jeg har forstått; Jeg har ingenting imot å prøve kaloritelling. Det kommer jeg til å prøve. Jeg har laget med en liten loggbok, og lastet ned en kaloriteller-app på telefonen. Den er grei. Det er alltid bra å ha oversikt, såpass vet jeg. Men jeg er veldig glad for innspillet til torres fordi det pusher meg litt i ret
  9. Tusen takk. Jeg postet nok innlegget litt før jeg hadde kartlagt hele geografien av underforumer her. Kanskje jeg gikk meg vill. Vel, nå er jeg i alle fall på rett plass.
  10. Hei. Jeg har nettopp begynt å interessere meg for helsa mi. Det er lovlig seint, med tanke på at jeg er 36 år. Men bedre sent enn aldri, er det ikke det de sier? Jeg er 175cm og 97kg i skrivende øyeblikk. Har lidd under syndromet kronisk treningsvegring i snart 30 år. Har nylig "våkent" og luktet litt på kaffen, som amerikanerne sier. Jeg har innsett at jeg er altfor tung i kroppen, og har altfor romslig livvidde. Desverre vet jeg lite om hva som funker, og hvordan det funker. Derfor tar jeg mot til meg og skriver meg inn her. Håper det er masse kompetanse her, og villige sjeler som har tid
  11. Tjukkas med ønske om å bli i bedre form, og å gå ned omtrent 20 kilo.

×
×
  • Opprett ny...