Jump to content

Chiara

Members
  • Content Count

    1464
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Chiara


  1. Hvor langt unna jobben bor han?

    Hvis han kan gå en eller 2 mil til og fra jobben vil mye være gjort (1500-3000 kalorier) pr dag

    Om han bor nærme jobben, så kan man jo finne en annen rute som tar ca 90 minutter.

    Styrketrening er jo bra, men tror det blir fort for mye for fort hvis han skal forandre hele livet sitt på en dag.

    Det første som må inn er en livsstilsendring i det daglige livet.

    Feite folk er ofte late og gir fort opp (sorry fatties)

    Hadde jeg hatt en 200kg venn som vill komme seg i form ville jeg bare anbefalt han å gå minst 90 minutter men helst 180 minutter om dagen de første 6mnd.

    o_O

    Om feite folk er late og gir fort opp så vil gåturene på 90-180 min om dagen ikke vare lenge.

    *Han går turer allerede.

    *styrketrening er forestlått av meg som supplement. For å finne ut om det er noe han liker og pga de fordelene det gir.

    *JEG spør om styrketrening da det er det JEG kan hjelpe med. Han har fått kostholdsråd osv fra meg og en haug med andre og. men dette er ikke oe jeg kan bidra noe mer med med pr dd.


  2. Skal sjekke SS. Jeg vet ikek om han er lett nok.. han er i slutten av 20 årene, rundtt 180 cm høy og veier..tja, 150-200? Vet faktisk ikke. Virket frekt å spørre, men bør vel nesten det.

    Vil nesten tro at det er nok med kroppsvekt i begynnelsen. og må jo bli benpress maskin i stedet for knebøy o lign , jeg tviler nemlig på at han klarer den bevegelsen.

    Dette med kosthold kan jeg prate om hele tiden, men jeg vet ikke om det blir gjort noe endringer. Han har klart gå ned 20 kg tidligere så han vet jo teorien. Men det virker og som om han liker å bevege litt på seg, og så lenge det er forsvarlig så vil jeg gjerne tilrettelegge for det.


  3. Hei

    Jeg har en kollega som ønsker endring! Han skal bli pappa og vil klare holde følge med barnet når det kommer. Han er meget overvektig. Vi har startet gå turer, men jeg har "overtalt" han til å begynne med litt styrketrening og. Men hvor skal man begynne? Vil gjerne gi han en god start og lyst til å fortsette. Bor på en liten plass, ikke noe PT el lign her.

    Har noen noe tips? Linker?


  4. Jeg har bitt over litt mer enn jeg burde..

    Jeg har sagt ja til å ha treining(!), da step (!), for flyktningekvinner i morgen og trenger noen sanger for dette. De har aldri gjort noe slikt før så det blir meget basic.

    men jeg sliter litt med sanger til det.. Tenker da bare noe enkelt, positivt, som man kan jøre over de enkleste trinnene i step over og over igjen.

    Er det noen der ute som tør gi meg noen gode sanger?


  5. Prøvd å spise noe annet til lunsj? F.eks. pasta og kjøtt eller brødskive med noe proteinrikt på. Selv blir jeg kvalm av mye mindre enn en boks kesam, og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å spise en hel :eek: Blir også skikkelig dårlig om jeg ikke spiser frokost. Jeg ville prøvd å spise noe lett til frokost og noe ordentlig fast føde til lunsj. For min del er kesam for "flytende". Det blir nesten som å drikke et glass melk. Kanskje du spiser for lite rett og slett? Er jo mange ting som kan være grunnen som du selv sier.

    JA det er forsåvidt det samme hva jeg spiser til lunsj. Rart det ikke kommer etter andre måtider-dog mer ker jeg det etter mye sukker men hvem gjør ikke det. :whistle:

    edit: hvilepuls på 65-etter lunsj 85.


  6. Det er fordi du blir observant på pulsen også øker den psykosomatisk. Samme skjer med respirasjonsfrekvensen om man tenker på den ;)

    Jeg ser den. men jeg har en jobb som ikke gir meg tid til å tenke over det.altså dette er ikke noe jeg grubler på og googler. ;) så det er ikke noe jeg bekymrer meg over, er bare ubehagelig. for det er såpass merkbart at jeg blir litt uggen. jeg merker bare at pulsen blir "tyngre" og at jeg blir kvalm etter lunsj.tenkt på om det har gått for lang tid mellom måltider, mye koffein, lite søvn, fet mat..

    eneste som går igjen er de symptomene og jeg er kald hele tiden da.

    Dette har vart siden sommeren.


  7. La oss si at 1 boks kesam økter pulsen med 15 slag i minuttet. 3 bokser kesam og 10 riskaker vil ikke øke pulsen med 45 slag i minuttet, altså triple det.

    Har du målt hvilepuls og puls etter måltid. Hva er den isåfall?

    Nei-skal prøve huske det i morgen (y)


  8. Du kan sjekke loggboka mi :) Jeg har ikke funnet opp hjulet på nytt, men jeg har hatt stor nytte av de her inne, særlig Therese og StokkelandFastForm som jeg har fått hjelp med diett/treningsplan.

    Jeg er plaget med kroniske smerteer go har brukt tid på å få til teknikk i mark/knebøy. knebøy er ikke min venn, men bruker amerikansk markløft teknikk(?) og det funker.

    Jeg var 64 og er 183. Jeg veier mer nå men har det bedre. Jeg har fått mer muskler, om du ikke vil ha fett så er det bare å ikke spise all sjokoladen jeg gjør ;)

    Jeg liker også kardio, men jeg går nå bare turer og danser, jeg har mer eller mindre sluttet med jogging. Og husk å spis!

    edit:

    KISS- keep it simple. Seriøst, ingen vits å styre med mye tilskudd og telling osv med mindre du skal konkurrere. Du bare stresser deg selv, fettet klorer seg fast da ;)


  9. Jeg synes samtidig at spaltisten drar alle under en kam. Man skaper da samme effekt som "Bruker du kreatin? BOLER!"

    Jeg tolket det slik at det er sånn han mener den spornoseksuelle mannen ER(skal være, iflg han. som laget uttrykket.). Selvfølgelig er det dratt litt langt, ellers så vil ikke folk snakke om det, bruke det, disuktere det... "journalistikk" logikk..


  10. To each his own. Jeg ser gjerne på fine manner(og damer) jeg!

    Og da er det generellt det samme om de er smarte eller dumme, sikre eller usikre på seg selv osv.

    MEN, når han skriver:

    Ifølge spaltisten er denne mannen kun opptatt av kroppen og anerkjennelsen han kan få for den. Klesplagg og intelligens er langt mindre viktig for den spornoseksuelle.

    - Møysommelig har de pumpet jern, dekorert musklene med tatoveringer, tatt piercinger og latt skjegget gro. [...] Disse mennene vil være ettertraktet for kroppen sin, ikke garderoben. Og absolutt ikke deres sinn.

    De blåser med andre ord i om de fremstår dumme, så lenge de er deilige.

    Så er ikke den spornoseksuelle(klinger ikke liker "bra" som metro foresten) mannen intressant lenger, sånn bortsett fra at de ser fine ut.


  11. Jeg har vært på ferie i en uke og har ikke fått sett sesongavslutningen enda, gleeeeder meg til i kveld!! :love:

    Forøvring enig me dama over, sliter litt med å holde kontorll på alle..

    Synes og at bøkene minner meg litt om (det jeg har lest) av bibelen...(!)

    Måten de er "lagt opp" på, slektstre osv.


  12. Noen som har noen ideer? Vi er en gjeng med forskjellige personer som tilfeldigvis jobber sammen.. Det funker bra, og festene våre er festlig! Det er dog sånn at det er de samme som ender opp ikomite så nå lurer jeg på om dere kan hjeelpe meg med noe leker/underholdning? Drikkeleker utgår, ellers er vi med pådet meste. Quizer, aktivitets løyper(men med hva?), generellt ting som er litt kleine og morro for oss andre å se på!

    Noen tips? væææærsåsnill?

×
×
  • Create New...