Gå til innhold

9fitness000

Medlemmer
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av 9fitness000

  1. "Typiske symptomer er smerter, hevelse og svakhet i den rammede muskulaturen, samt utskillelse av store mengder pigment i urinen, noe som gjør urinen rødbrun på farge." http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/rabdomyolyse-37682.html

    Om du ikke har en mørk urin og du "bare" har vondt i muskulaturen som ved stølhet tviler jeg på at du har fått det.. Hadde du vært nybegynner ville du ikke hatt like stor treningstoleranse og du ville vært lettere utsatt, men med en relativt trent kropp skal du kjøre deg rimelig langt ned i grøfta før du pådrar deg noe slikt.

    Håper det. Øvelsene jeg gjorde er jeg vant med - er bare to-tre uker siden jeg gjorde sist. Repsantallet var lavt, bortsett fra at det ble gjort i tri-sett. Begynte bare å lure siden jeg er så veldig støl i armene.

  2. Har du mørk urin eller hovne armer? Vanskelig å strekke ut?

     

    Du har hørt mye om den, fordi det er en typisk skrekkhistorie avisene liker å skrive om.....

    Klarer å strekke ut armene, men å føre de bak kroppen gjør vondt (mye mulig fordi jeg er støl?) merker dette i begge armene. Ikke mørk urin, enda. Men så drikker jeg veldig mye vann også.

  3. Hei! Jeg lurer litt på sykdommen rabdomyolyse, noen som har kjennskap til denne? Jeg trente ganske hardt med tri-sett (pullups, pushups og facepulls) for en dag siden. (Reps 3-6-10) Altså ikke konsentrisk/eksentrisk el. dag er armene mine dritstøle og de er vonde (lenge siden jeg har trent skuldre+bryst) Er over middels godt trent (7 dager/uke) Noe jeg bør være bekymret for? Hørt så mye om denne sykdommen, ALLE får jo den?

  4. Hei

    Jente 22 år, 169 cm, 69 kg. Har en fettprosent på 24,5 og vil gjerne få den litt ned. Jeg trener 6-7 dager i uken, 1 kondisjonsdag og 6 styrkedager. Jeg deler opp styrken slik:

    A. Ben og rumpe

    B. Bryst og skuldre

    C Rygg og armer

    Trener også kortintervaller 3 dager i uken etter styrketreningen.

    Kosthold: Spiser ca. 2100 kcals, mest proteiner og fett, lite karbohydrater.

    Har noen tips om å redusere fettprosent, bør jeg endre på kosthold/trening?

  5. Hvordan ser dette programmet ut? Planlagt 6 økter, så blir trent x2 i uken

    3- splitt trenes x2 i uken

    A- Ben og rumpe + mage

    1. Knebøy

    2. Sumo markløft

    3. Hip thrust / glute brigde

    4. Gående utfall / utfall

    5. Benpress

    6. Step up / kabel kickback

    B- Rygg og skuldre

    1. Pullups

    2. Markløft

    3. Militærpress

    4. Roing

    5. Nedtekk

    6. Rear delts i kabel / fronthev / sidehev

    C- Bryst og armer + mage

    1. Benkpress

    2. Skråbenk

    3. Flies i kabel / benk

    4. Dips

    5. Pushups

    6. Triceps/bicepsøvelser

  6. Hvis du flytter fokuset fra

    til

    hele uken til at "kosedag" ikke lenger er nødvendig så er og blir det det beste alternativet.

    Jeg tror likevel alle har godt av "kosedager" innimellom, både for psyken og at kroppen ikke tar skade av litt sukker innimellom, men jeg skjønner poenget.

  7. En halv pose smågodt og litt chips ødelegger vel ikke særlig mye. Dersom det er det som skal til for at du gir full pinne på trening og kosthold resten av uken så må man virkelig få unne seg litt smågodt og chips :)

    Holder det ganske strengt i uken, er opptatt av å få i meg næringsrik og ikke minst, nok mat ellers :)

  8. Hei

    Jeg har nå gått på x-press i 8 uker, og nå tenkte jeg å bytte program. Jeg tenkte på en 2-splitt i over/underkropp som jeg vil trene 6 dager i uken (3 på hver)

    Underkroppsøvelser:

    Knebøy

    Strak mark

    Glute brigde / hip thrust

    Utfall

    Leg ex / leg curl

    Standing calf

    Overkropp:

    Benkpress

    Foroverbøyd roing

    Militærpress

    Pullups

    Dips

    (Evt isjolasjonsøvelser)

    Er det ok? eller bør jeg velge noe annet?

    Er forresten 1.68 cm, 68 kg og 21 år.

  9. De aller aller fleste øvelser tjener jo på å trenes ofte.

    Hvis du har en pullup-stang, hva med å f.eks bestemme seg for å ta en 2-3stykker(avhengig av hvor mange du klarer, er du ikke sterk nok til 2-3,prøv en repetisjon eller negative?) hver gang du går forbi? Da får man plutselig økt antallet betraktelig, terpet masse teknikk, og samtidig unngår man å slite seg helt i grøfta? :)

    Har ikke pullupstang, men begynner å ta et par hver gang når jeg er på trening, og kjører 2 harde økter i uka i tillegg ;)

  10. Yup. Biceps + pecs er mer involvert i chins. Pull-ups tar mer på traps enn chins.

    Summa sumarum: Ja takk, begge deler (y) Og hvorfor ikke med nøytralt grep også når man først holder på.

    Hvor mange økter med pullups bør jeg trene? Er så motivert at jeg vil trene det hver dag! Eller bør det bli annenhver dag?

  11. Ikke bruk belte og strikk samtidig. Klarer du å gjøre én chin-up med kroppsvekt så er det beste å fortsette å gjøre flere. Hvis du klarer 2 reps nå så gjør flere sett med 2 reps. Ta så lange pauser som du trenger for å klare neste sett. Sett et totalt antall reps du skal gjøre i løpet av en økt, så gjør du så mange sett som nødvendig. Det kan f.eks. bli slik hvis du går for 10 reps totalt: 2 - 2 - 2 - 1 - 1 - 1 - 1.

    Dette gjør du noen økter. Den siste økta så ligger du forhåpentligvis på 2 reps på nesten alle sett. Når du klarer alle 10 reps nogenlunde konfortabelt så legger du til en ekstra rep på de første settene. Da kan det f.eks. bli slik : 3 - 3 - 2 - 2. Så kan du øke antall reps du gjør hver økt, f.eks. opp til 15 reps totalt. Da kan det bli slik: 3 - 3 - 3 - 2 - 2 - 1. Prøv å få 3 reps på flest mulig sett, uten at du spreller og heise opp beina eller drar deg dødssakte oppover. Det er bedre å gjøre flere sett enn å kjøre et sett helt til failure.

    Det viktigste er i grunn at du hele tiden gjør framgang, enten med totalt antall reps og/eller antall reps i hvert sett.

    Så belte og strikk er unødvendig? Kan jeg prøve å trene negativt med vekt, har det noen bedre effekt enn kun kroppsvekt? Takk for gode råd ellers, skal prøve ut dette! Har økt i alle øvelser på treningsprogrammet utenom pullups, det sliter jeg med, så skal se om jeg får fremgang nå! :)

  12. Jeg sliter med å meste pullups. Jeg trener med strikk, og klarer mange, jeg holder negativt, men klarer fortsatt bare 2 på egenhånd. Hvordan skal jeg klare fler, kan jeg bruke belte med vekt OG ta med strikk, slik at jeg klarer kanskej bare 2-3 reps isteden for 10? :p

  13. hei

    jeg har holdt på med en gutt et par måneder nå, og problemet er at jeg ikke klarer å si fra om hva jeg føler, derfor vet jeg heller ikke hva han føler og tenker. vi har ikke møttes på lang tid nå, og ikke snakket så veldig mye den siste tiden som før, så jeg er så usikker. hva bør jeg gjøre? jeg liker jo han fremdeles utrolig godt, men tørr bare ikke si fra.

  14. Det er ikke lørdagskos om du har dårlig samvittighet, du er nødt til å gjøre noen valg om hva som er viktig for deg. Litt sjokkis, gulrøtter, ingenting eller alt? Litt sjokolade har ingenting å si så fremst det ikke er ekstrem overspising av sjokolade som gjør at gjennomsnittelig underskudd blir til overskudd titt og ofte ved overspising noen dager, for så og sulte seg. Som med alt annet er ingenting sunt/usunt alene, men en balansegang mellom å være et menneske og resultatene man vil oppnå. Videre så er ikke resultatene avhengig av en enkelt dag, eller lørdag eller måltid, men livsstilen over tid. Om du fikk valget mellom mageruter NÅ og aldri mer sjokolade, eller mageruter om 4 uker med en bit hver lørdag eller om 12 uker med sjokolade jevnt og trutt på lørdager?

    Livet er mer komplisert og innholdsrikt en sjokolade vs mageruter. Man kan få i pose og sekk, gitt at sjokoladen og aktiviteten står i stil. Mens andre vil hverken få sjokolade eller mageruter for de ser alt i svart/hvitt, utskeielse/tvangstanker sunn/usunn m.m

    Det er nok sant. Men det er ofte slik at jeg ikke klarer å styre meg på lørdager, og spiser for mye. Men en pose smågodt er innafor. Ønsker mageruter, men det tar fryktelig lang tid, selv om jeg spiser veldig sunt og ikke for mye i ukedagene.

×
×
  • Opprett ny...