Gå til innhold

Prinsesse

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1 083
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Innlegg skrevet av Prinsesse

  1. 1 time siden, tuss skrev:

    Hvis du allikevel teller kalorier er det aller beste å loggføre uke til uke og f.eks veie deg hver mandag når du står opp. Det er viktig at du veier deg til samme tid med like premisser, det vil si før inntak av mat og før/etter toalettbesøk. Ut ifra det ser du hvor mye du har gått opp/ned. Er det mer/mindre enn 1kg kan du jo justere. Nytter ikke å skrive inn tallene i en kalkulator da alle mennesker er forskjellige. 

    Takk for svar.
    Alt dette er jeg klar over, lurte mest på hvor jeg skal starte kalorimessig :) 

  2. Starter "på nytt igjen" etter å dessverre ha lagt på meg igjen. Har kommet i gang med trening, og trener helkropp styrke tre ganger i uka, og starter også øktene med cardio i 15-20 min i starten av hver økt. For min egen del er jeg nødt til å telle kalorier - dette er eneste måte jeg har klart å gå ned i vekt før, enkelt og greit fordi jeg er veldig "alt eller ingenting" person. Jeg må ha tall å forholde meg til.

    Ut i fra det jeg har tenkt så langt, så antar jeg at jeg burde legge meg på 1800cal på treningsfri dager, og 2000cal på treningsdager. Jeg er 23 år, veier per nå 96kg :ph34r: og er 170cm høy.

    Er 1800/2000 for mye eller for lite? Vil jo helst få utbytte av trening også, men per nå er vektnedgang det aller viktigste. Ville det for eksempel vært uklokt å legge seg på 1600 på treningsfri og 1800 på treningsdager?

    Setter pris på alt av input. Problemet ligger verken i trening eller i å vite hva jeg skal spise, men hvor mye :roflmao:

  3. Etter tre uker på x-size gidder jeg ikke mer. Det er sikkert supert for mange som elsker å trene bryst, men for meg blir det ekstremt mye bryst, og veldig lite isolasjon og lavt volum på bein. 

    Noen som har lyst til å anbefale et treningsprogram? Fokuset er muskelvekst (som også er grunnen til at jeg startet på x-size), og jeg liker å trene ca. 4 ganger i uken. Har tidligere laget mine egne treningsprogram og hatt veldig gode resultater av det, men for å få litt variasjon er jeg nå inni en periode der jeg har lyst til å prøve "ferdigprogram" :)

  4. 11 timer siden, HenrikWL skrev:

    What? Hele treningssenteret blir stille mens han snakker i telefonen? :blink: Noen mennesker har en privatsfære som strekker seg 20m i alle retninger, jeg fatter det ikke…

    Ja, telefonen kobler han opp til anlegget på gymmet - og når da telefonen ringer kobler han den fra anlegget mens han snakker - ergo ingen musikk fordi han ikke skifter om fra AUX til radio eller noe. Så står han borte ved anlegget og passer på at ingen kobler til sin musikk eller skifter til radio mens han snakker. Når han er på gymmet "eier" han anlegget, samt at han breier seg selv og tingene sine ut over 2-3 benker eller apparater uansett hva han driver med. Slitsom type! 

  5. 11 timer siden, HenrikWL skrev:

    :roflmao:

    Mener det var her i tråden en plass jeg leste om en fyr som brukte belte, hansker, kalk, håndledsstøtter og drareimer - for å gjøre skråbenk i smith-maskin!

    Mulig jeg trener på samme gym som denne fyren nå (i det minste en med samme treningsfilosofi), for mandag hadde han løftebelte, håndleddsstøtter og kalk for å trene skråbenk i smithmaskin. Han bruker forresten løftebelte til alle øvelser. (Og kupper høytaleranlegget for hele gymmet og setter på sin egen musikk som er en grusom kombinasjon av dårlig hardrock og noe jeg ikke en gang vet hva er - og telefonen hans ringer HELE tiden, og da kobler han ikke fra mens han snakker, så det er helt stille på gymmet i 5-10 min av gangen mens han snakker). Dessuten trener han ikke bein, bruker svettebånd rundt hodet, har en enorm tribal, og er helt rød. Knallfyr altså :p 

  6. Hatt en kjempefin dag i alpinbakken :) 
    Og jeg fikk plass til en god del smågodt i makroene mine for dagen, mens jeg fremdeles får i meg riktig mengde protein og fett. Win! :D 

  7. Ferdig med første av totalt tre eksamener før jul! :lol: Tror faktisk det gikk ganske bra. Det blir nok ikke det blir en 6'er, men tør å håpe på en 4'er. 

    Så nå tar jeg lenge etterlengtet helg som jeg skal tilbringe med Mr.Geek, og noen dager pause fra lesing før jeg må begynne puggingen til de to resisterende. Gleder meg så sykt mye til å se Mr.Geek i morgen :wub:

  8. Fikk Fallout 4 i posten i dag og har spilt det hele ettermiddag/kveld, Mr.Geek har lyst til å komme på besøk fordi det er for lenge å vente 10 dager til vi sees igjen, og jeg er forelsket - tror jeg ^_^

  9. -Sjekket ordrestatus, og Fallout 4 ble sendt ut til meg i dag! Ventet på dette i 5 år :')
    -Fikk nye PS4'en min i posten
    -Knebøypers
    -Gått ned en halv kg selv om jeg både har økt kalorier og har begynt på kreatin
    -Pinnekjøtt til middag i morgen
    -Går rundt med sommerfugler i magen pga en viss veldig fin fyr <3

  10. Julebordet jeg skulle på med vennene mine 20. november bestemte "arrangøren" (altså han det skulle være hos) å flytte en uke frem fordi EN kompis ikke kunne komme. Det førte til at ikke bare jeg, men også to andre som i utgangspunktet kunne komme, nå ikke kan komme. Kjipt når oppmøte til en person blir prioritert over tre andres. Spesielt når den opprinnelige datoen har vært bestemt i 1,5 mnd.

  11. Beinpress vet jeg ikke, men alt annet har han nok sjans til å klare. På en annne side så skal det nok mindre til for en mann å for eksempel klare kroppsvekt i bøy enn en kvinne. Dere kan jo sjekke wilks-kalkulatoren i stedet?

    Ah, takk for tips om Wilks-kalkulatoren! :) Vi får se hvordan det går for han, haha :p

  12. Hvor realistisk er det at en 30 år gammel fyr på 175cm som veier 100kg som ikke har trent en dag siden han gikk ut av militæret 7 år siden klarer å løfte 60 i benk, 90 i knebøy, 110 i mark og 130 i beinpress? :p

    Har en kompis som har regnet ut ca hvor mange % per kg kroppsvekt jeg løfter i disse øvelsene og mener han skal klare å matche % per kg kroppsvekt innen en uke.

    Det er helt latterlig, right? Aldri i verden om han har sjans...

×
×
  • Opprett ny...