Jump to content

Kari73

Members
  • Content Count

    188
  • Joined

  • Last visited

About Kari73

  • Rank
    Member
  • Birthday 10/25/1973

Profile Information

  • Gender
    Kvinne
  • Location
    Stavanger

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er det kun vekta som viser +5 kilo eller merker du det på klærne og ser det i speilet også? Om det kun er vekta som viser det, så har det jo ingenting å bety. PS. Min digitale vekt viser alltid for mye når batteriet begynner å bli dårlig...
  2. Jeg ville startet med kostholdet. Du sier selv at det er forstyrra, vet ikke hvordan, men går ut fra at det er dårlig, usunt og uten struktur. Du som tidligere har vært i god form, vet nok hvordan et godt kosthold bør være. Ta deg sammen og spis ordentlig. Ha en matplan og loggfør, da er det enklere å holde seg til planen. Går ut fra at du vet hvilke øvelser/trening som du ikke kan gjøre pga skadene. Snakk med fysioterapeuten og få evt hjelp til å sette opp et styrkeprogram som kan gjennomføres uten at du ødelegger noe. For å komme i gang, må du gjøre det selv. Men det vet du sikkert
  3. Hva er egentlig spørsmålet? Forslag til hvordan du kan spise til frokost og lunsj for å gå ned i vekt? Det er dagens totale innhold som teller. Du må også gi info om du er gutt eller jente, hvor gammel du er, hvor høy du er, hva du veier nå, hva målvekten er. Hvor mye du trener og om du har stillesittende eller aktiv jobb.
  4. Jeg lurer litt på hvordan du kan ha fått 7 kg "overvekt" når du sier du sliter med å få ned mer enn 1400 kcal om dagen.. Du må jo ha spist endel mer enn dette tidligere, siden du har kommet fram til denne mengden nå som du vil slanke deg. Ellers er min erfaring at det er best å spise mer på treningsdager. F.eks 1400 kcal på treningsfrie dager, og 200 mer på treningsdager. Dette hvis du vil ned i vekt, ved vedlikehold eller bygging av er muskler må du spise mer!
  5. Men sånn av nysgjerrighet, si at du proppa i deg 5000kcal ekstra denne dagen (grovt overslag ga meg det..). Da kunne du vel likegreit spist 700kcal mer hver dag uka igjennom og hatt samme resultatet?
  6. I all verden, og jeg som trodde JEG gikk bananas når jeg går bananas! Imponert!! Hvorfor skeier du egentlig sååå mye ut når du er på diett, det nuller vel ut omtrent ukevis med hard jobbing
  7. Jeg er kvinne, 42 år, 161 høy og 52 kg. Jeg har trent tung styrke i 5 år. Jeg har i denne tiden trent hovedsaklig en 2-splitt, 4-5 dager i uka. Jeg har lyst å bruke litt mindre tid på treningen. Tror dere at en dame i min alder kan opprettholde muskelmassen jeg har fått ved å trene et fullkroppsprogram 3 ganger i uka? Håper noen kan komme med litt profesjonell synsing her 2-splitten har bestått av baseøvelser + endel isolasjons øvelser. 9-10 øvelser hver gang. Fullkroppsprogrammet jeg tenker å gå over til inneholder for det meste baseøvelser + noen isolasjons øvelser. Dagene er inndelt i A og B som jeg trener annenhver gang. 8-9 øvelser hver gang.
  8. Takk for svar! Det går fint å gå opp i vekt på grunn av vannlagring og mer mat som ligger i systemet. Men vil ikke legge på meg fett. Takk for innføring i "vannlagring", jeg har ikke særlig kunnskap om sånt. Greit å se at det ikke er mye det dreier seg om selv om jeg øker mengde karbs. Jeg tenker på ved en for rask opptrapping, om kroppen vil lagre noe mat som fett selv om jeg ligger i underskudd/vedlikehold, fordi den er vant til mindre mat og har tilpasset seg et lavere forbruk.
  9. Jeg vet jo egentlig at det beste vil være med langsom opptrapping, men hadde håpet noen hadde god erfaring med rask opptrapping slik at jeg kunne forsvare å prøve det Jeg er innstilt på at vekten vil vise litt mer når jeg spiser litt mer, men helst ikke er enn 1 kg. Jeg må nok bare bruke tid, og ta en langsom opptrapping :-(
  10. Menmenmen, 70 kcal i uka blir 8 uker til med veiing og fintelling av kcal Er det noen som har god erfaring med å trappe opp raskere enn dette?
  11. Fann det var lite, hadde håpet på et svar som sa det var ok med 200 :-D Men jeg vil ikke ødelegge resultatet, så jeg prøver med 70 i uka B-) Takk for svar!
  12. Hei, jeg er en kvinne på 42 år, 161 høy og veier nå 52 kg. Jeg har gått på diett i flere uker for å bli kvitt 3 kg før sommerferien. Målet er nå nådd, og jeg vil for alt i verden unngå å fyke opp i vekt. Jeg trener tung styrke 4 ganger i uka pluss cardio når jeg har lyst. Jeg har fulgt en matplan bestående av 1300 kcal til dagen, baser på 40% protein, 40% fett og 20% karbs. Mitt vedlikehold er ca 1800 kcal (dette vet jeg av erfaring, husk jeg er 42 år så jeg trenger ikke råd om at dette er for lite kcal for meg ) Må jeg trappe opp langsomt til 1800 kcal igjen, og hvor langsomt da? Dersom jeg spiser endel karbs, vil vekten øke selv om jeg holder meg innenfor vedlikehold tro? Er det noen som har erfaring med dette og kan gi meg noen konkrete råd om hvordan jeg gjør dette i praksis.
  13. Takk for tilbakemelding, er interessant å høre hva andre syns om forskjellige dietter o.l:) Lykke til med den du holder på med nå, det høres ut som den passer bedre til deg enn den forrige ja. En diett bør jo ikke være så streng at man går helt på bekostning av seg selv så lenge det ikke er konkurranse inne i bildet:)
  14. Det var vel ikke så lite mat? Vet ikke hvor stor TS er, men syns jeg leste hun var 60 kg. Dette menyeksempelet inneholder ca 1800 kcal. For vedlikehold, dersom man har en rimelig stillesittende dag, trenger hun ca 1600kcal. Om hun så trener en drøy time styrketrening, forbrenner hun ca 200kcal. Da er hun plutselig på vedlikehold ved å innta denne menyen. Og er hun mer i aktivitet, blir det et underskudd, men sannsynligvis ikke et stort som enkelte her mener. Hun vil jo ned i vekt. Forstod det sånn at det ikke var sult, men søtsug som tok knekken på henne. Og søtsug er vanlig når man går på dietter:) Thereseops, jeg er nysgjerrig på hvordan du klarte deg, gjennomførte du programmet og hvordan blei resultatet?
×
×
  • Create New...