Jump to content

weightlossjourney

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

  1. hehe, kan jo hende den endrer seg etterhvert. Er låv å håpe Men skal jo forhåpentligvis få mer muskler også, og det kompenserer jo litt for mindre vekttap
  2. jaja, jeg får vel bare fortsette. Skal ned MINST 5 kg til, etter disse bildene burde jeg vel satt meg mål om å gå ned over 10 kg, men det kommer jeg ikke til å klare
  3. Har målt meg også, men hjelper lite å miste cm når jeg ser like feit ut
  4. Nederste bildene er etterbildene, 6,5 kg er borte og jeg må si jeg er skuffet.. trodde det vistes, men jeg ser ikke forskjell på bildene
  5. Vet at det er umulig å si pga forskjellige oppskrifter. Men jeg har vært på besøk idag og spiste to plater vafler, dette var ikke såkalte "sunne" vafler. Noen som vet ca hvor mange kalorier jeg kan regne per plate?
  6. Det er akkurat slik som 30 kg beinpress jeg mener med lett styrke altså slik at man ikke syns det er tungt i det hele tatt, fatter ikke at de i hele tatt hidder å "trene" engang. Jeg er helt klart enig i at kompisen min tar feil, men lurer likevel på hva som skjer når musklene minsker, forbrennes de eller bare skrumper de inn?
  7. Han mener at når musklene krymper, er det fordi at kroppen forbrenner dem, altså at kroppen bruker musklene som energikilde, og at man derfor havner i overskudd. Altså hvis man skal ha 2000 kcal daglig og spiser dette, blir det overskudd fordi at når musklene minsker bruker kroppen energi derfra istede, feks 200 kalorier fra musklene, da blir 200 kcal fra maten til overs, har dere inspill til dette? Ganske heftig diskusjon her nå
  8. Ja jeg har store planer om å fortsette å trene selv etter jeg har nådd målet mitt, men blir nok litt sjeldnere da vil jeg tro. Kompisen min mener det er mye lettere å legge på seg hvis man har mye muskler og slutter å trene, men jeg mener det er motsatt; for å legge på seg fett må man ha kcal-overskudd, jo mer muskler man har jo mer kcal trenger man, det vil altså si at hvis man har mye muskler kan man spise mer før man legger på seg fett enn hvis man har lite muskler. Stemmer dette? Finnes det i hele tatt noen fordeler med å trene lett styrke i forhold til tung styrke? Ser enkelte jenter på treningssenteret tar litt over 30 kg i beinpress(vet ikke om det er det heter, men håper dere skjønner), selv tar jeg 100kg og 12 repetisjoner og kan ikke forstå at det skal være noen vits å ta bare 30kg...
  9. "Hvis du slutter å trene styrke, vil musklene dine enkelt og greit krympe inn og se mindre ut. Det kalles atrofi. Derfor kan det se ut som om musklene er blitt erstattet med fett, hvis du inntar mer kalorier enn du trenger vel og merke. Når du legger på deg fett blir disse fettlagringscellene fylt, og som ballonger sveller de opp til sin fulle kapasitet. De strekker seg for å ta imot mer og mer lipider som kommer." Skjønner ikke helt denne, hvis man inntar mer enn man trenger kan det SE ut som musklene blir erstattet med fett, det er vel på en måte det som skjer, er det ikke? Man mister muskler fordi man ikke trener og legger på seg fett fordi man spiser for mye, har jeg forstått det rett da? Og hva skjer hvis man slutter å trene men ikke spiser for mye? Musklene vil jo uansett krympe og man blir slappere i fisken, vil det ikke også da se ut som man har lagt på seg fett? Eller? Synes dette er vanskelig å forstå jeg.. Men jeg kommer uansett til å fortsette med tung styrketrening, da jeg ikke ser vitsen i å trene med vekter man omtrent ikke kjenner er der engang. Vil tro man få større muskler for å bli strammere?
  10. Har en kompis som mener at man bør være forsiktig med å trene for tung styrke hvis man ikke har tenkt å fortsette med det, han mener at så fort man slutter/kutter ned på styrketreninga trenger ikke kroppen musklene lenger og de blir til/erstattes med fett. Jeg holder på å slanke meg og trener i den forbindelse styrke, jeg trener tungt, så tungt at jeg klarer ca 7-15 repirisjoner, man må jo ha litt tyngde skal man bli sterkere mener jeg. Men hva skjer når jeg da kutter ned på treningen? Noen som kan henvise til noen artikler om dette?
  11. Sikkert lurt å ha den på normal da ja hvis du dliter med at du er mye sulten anbefaler jeg å spise mye grøønsaker, og gjerne mye fiber det hjelper iallefall meg har foreksempel masse isbergsalat oppå leverpostei-brødskivene mine
  12. Du sier mye fornuftig. Men, appen sier faktisk fra hvis du taster inn urimelige mål, havner du på unnder 1200kcals sier den ifra. Iallefall for meg. Likevel har su rett i at man ikke helt skal la seg styre av appen, men den er et fint hjelpemiddel og det er greit å ha noe å gå etter. Det er vel heller ingen her som bruker appen for å holde seg på 3-sifret kcalinntak, heller motsatt. Slurv å øyemål har absolutt mye å si, det er en av grunnen til at den appen er kjekk som en rettesnor, ikke til å styre livet. Selv veier jeg alt jeg spiser og har ganske god kontroll på hvor mye kcals jeg får i meg. Selv har jeg mål å gå ned 0,5kg per uke og skal da ifølge appen spise 1500 kcals om dagen. Jeg er svært lite aktiv til vwnlig, så dette stemmer nok greit. Trener jeg, legger jeg det inn og spiser ekstra.
  13. Hva er grensa di på da? Og har du registrert deg som aktiv eller lite aktiv? Jeg har registrert meg som lite aktiv, og får derfor mer å spise jo mer jeg trener/beveger på meg. Dette gjelder jo for alle, men har du lagt inn at du er aktiv har den allerede medregnet litt aktivitet og du kan derfor ikke plusse på alt
×
×
  • Create New...