Jump to content

okveine

Members
  • Content Count

    965
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Reputation Activity

  1. Like
    okveine got a reaction from Splae in Hvor er alle?   
    Hvis det mot formodning skulle komme opp igjen et forum der man kunne samles og utveksle informasjon om trening, si ifra. *plystre*
  2. Like
    okveine got a reaction from VegaMaren in Hvor er alle?   
    Hvis det mot formodning skulle komme opp igjen et forum der man kunne samles og utveksle informasjon om trening, si ifra. *plystre*
  3. Like
    okveine got a reaction from Tonje_86 in Hvor er alle?   
    Hvis det mot formodning skulle komme opp igjen et forum der man kunne samles og utveksle informasjon om trening, si ifra. *plystre*
  4. Like
    okveine reacted to FrkHoel in Hvor er alle?   
    Siden er lagt ned fordi Egmont Publishing mente siden ikke var lønnsom nok. De valgte å prise siden så høyt at ingen andre skulle få muligheten til å drifte siden videre og dermed få trafikken...
    Derfor har bl.a. jeg valgt å forlate forumet.
  5. Like
    okveine got a reaction from RandomHero in Kommentarfelt   
    Større omstrukturering er vel en pen måte å si det på  
  6. Like
    okveine got a reaction from Pånyreise in Fete rutiner på gymmet   
    Partytriks observert på Fitness Express i går. En bro kjørte sett med knelende ab-wheel. Og spiste peanøttsmør rett fra glasset han hadde med seg mellom hvert sett. 
  7. Like
    okveine reacted to Mr.Positive in 1 år i dag.   
    Hei,
    I dag er det nøyaktig 1 år siden jeg bestemte meg for å komme tilbake til gamle vaner, og legge om livsstilen til en sunn og aktiv hverdag. Dette er ment som en motiverende tråd på at alt er mulig, og at det er aldri for sent. 1 år av et forhåpentligvis langt liv er ikke lang tid å investere i seg selv, om man ser på det i det lange løpet. Jeg har måttet gjort offringer, prioritert annerledes og vært ganske a-sosial til tider (alle mine venner fester hver helg) men det har vært sinnsykt verdt det. Jeg kviet meg noe av å legge ut bildene. Jeg skjønner ikke at jeg selv tillot meg å bli seende sånn ut, og slutte bry meg om helse og utseende. Jeg har totalt gått ned 23,5kg per i dag. Jeg ligger fremdeles i underskudd og har planer om å prøve å nå rundt 10% ish BF til sommeren. Jeg har trent styrke helt siden jeg var 16 år, fikk meg samboer i en alder av 20år, og hadde da en trenings"pause" på 2 år(derav bildet til venstre) med bare dritmat og sittestillende jobb. Begynte å starte igjen med treninga for akkurat 12 mnder siden, og begynte da å endre kostholdsvanene og tracket hva jeg spiste. I dag har jeg en mye enklere hverdag, er sinnsykt stolt over at jeg gadd å begynne, og holdt løpet ut (ikke helt ferdig enda, men snart) har mye mer energi, og selvtilliten er så sinnsykt mye bedre. Jeg har dog lært, og jeg skal aldri tilbake til formen på bildet til venstre. Jeg håper noen kan lese denne tråden og finne motivasjonen, for tross alt, så er ikke 1 år mye i det lange løpet. Jeg har hatt noen pauser fra vektnedgangen, enkelte uker her og der, husker ikke spesifikk hvilke. Så dette er nok fullt mulig på kortere tid enn 1 år. Dont wish for it, work for it!
     
    Bildet til venstre: 105kg
    bildet til høyre: 81,5kg


  8. Like
    okveine reacted to RandomHero in PSMF med meg?   
    Altså.. Hører du sier det.. Men tror overhode ikke noe på deg  
    Det er muligens lettere nå, men det er fortsatt hat uten like  hehe 
  9. Like
    okveine reacted to RandomHero in PSMF med meg?   
    Har ikke tid til noe annet her   Første 25kg forsvant lett, de neste 10kg på psmf har vært litt tyngre, har igjen 6kg jeg må ta nå før 1 juni for å unngå straff (løpe et 10k løp) pga et kolektivt veddemål med noen andre kompiser som er i samme bås  
    Så får se om jeg klarer å fullføre en måned til.  kjører psmf søndag til fredag og helt vanlig spise dager på fredag og lørdag, har fungerte knall hittil  
  10. Like
    okveine reacted to pilatus in PSMF med meg?   
    Ferdig med 10 dagers PSMF!
    Jeg har postet litt om prosessen i en annen tråd, men jeg tenkte å poste her istedet siden det er mere relevant for PSMF.
    Ressymmé: utgangspunktet var ganske greit, men jeg hadde lyst å bli kvitt den lille bilringen som satt igjen. Det fungerer bare ikke med månedsvis med seigpining med 500-ish kcal underskudd når jeg er relativt slank fra før. Derfor tenkte jeg å teste PSMF.
    Resultatet på vekta er 77,5->73,7 kg. Jeg kjørte en refeed på lørdag (dvs på dag 6). Vi vet alle at vekta er en dårlig måling på nedgang i fettprosent, men det er likevel en indikasjon. Det som er viktigere er vel at bukselinningen er MYE løsere nå.
    Jeg begynte å måle med målebånd, men jeg gjorde det dessverre ikke fra starten. Jeg vet derfor ikke nøyaktig hvor mye livvidden har gått ned, men jeg anslår ca 5 cm.
    Jeg kommer definitivt til å kjøre 1-2 uker PSMF når jeg skal ned i fettprosent istedetfor månedsvis med seigpining.
    Mine erfaringer (som forhåpentligvis kan være til hjelp for andre):
    Man er ikke så sulten som man kanskje skulle trodd siden omtrent alt av kalorier er i form av proteiner. Trening er sykt tungt. Men det er jo midlertidig Planlegging er alt når det gjelder maten. Man rekker ikke å lage et proteinrikt måltid til frokost i en travel hverdan med jobb og unger. Stek en stor pakke med kyllingfilét eller torsk på kvelden sånn at du har frokost og lunch for noen dager fremover. Spis grønnsaker. Mye grønnsaker. Og så enda mere grønnsaker. Det metter greit sammen med proteinene, og det gir deg nødvendige vitaminer Mål fremgangen med noe som gir konsistente målinger (målebånd eller klype). Det gjør underverker for motivasjonen. Lykke til!
    Edit: En ting til: jeg har refeed idag. Herregud så godt det er med carbs. HERREGUD! :-D
  11. Like
    okveine got a reaction from Litagoo in Standar Fullkrops programmet her ifra - Erfaringer?   
    Nybegynnerprogrammet hensynstar at nybegynnere kommer til å slite med korrekt teknikk på baseløft uten oppsyn.
    Eneste endringen jeg ville gjort hvis jeg skulle skrevet programmet, var muligens en beinøvelse til. Gutter vil sannsynligvis mene at det er for lite fokus på bryst og biceps, mens jenter har en tendens til å ville legge til rumpespesifikke øvelser, men personlig mener jeg at programmet slik det står er et ganske godt utgangspunkt. Hvis du har investert i en PT-time eller 5 slik at teknikken ikke ser helt katastrofe ut, eller kjøpt Starting Strength-boka, så kan du bytte ut beinpress med knebøy osv.
    Husk imidlertid at nyere forskning antyder at høye reps-tall har noe for seg også for nybegynnere, da det er nødvendig å både bygge styrke (som tradisjonelt gjøres i området 3-5 reps), men også ha en muskulatur som henger med (dvs 10-12+ reps)
  12. Like
    okveine reacted to LtdEdFred in Hva irriterer du deg over?   
    Jeg elsker når dette skjer. Da får jeg en mulig til å gå på folk \o/ Herlig ventilering i hverdagen.
  13. Like
    okveine reacted to SlayerDad in Matporno   
    Årna litt pulled pork på grillen da




  14. Like
    okveine got a reaction from FrkHoel in PHAT for muskelvekst?   
    Layne Norton's PH3. Mer av samme, brutalt tungt
    Link
  15. Like
    okveine reacted to TEW in Dagens Glade   
    Blitt pappa :-)
  16. Like
    okveine reacted to PlastBox in Sultfølelse   
    Akkurat det var det første som slo meg også. Gjør om opplegget ditt til noe mer i nærheten av:

    Frokost: 1dl havregryn med 1,5 dl melk til frokost. (skummet melk)
    Hopp over hele måltidet, i alle fall et par-tre uker. Det trengs ikke, det er ikke "magisk", og viser det seg etter et par-tre uker at du ikke er sulten om morgenen er det et tegn på at nattens faste opprettholdes og at kroppen holder deg med energi fra "batteriene".
    Lunsj: 4 knekkebrød med makrell, leverpostei eller kaviar og 2 egg.
    Lunsj: Omelett av 3-4 egg som du bretter med ost/kremost/cottage cheese/feta inni. Varier grønnsakene, lag den gjerne med oliven og soltørkede tomater eller sleng i litt restekjøtt fra middagen dagen før. Kan også serveres med en rask salat med en god olje på. Til nød et rugknekkebrød ved siden av om du absolutt må ha det.
    Middag: 200 gram torsk og masse grønnsaker + ca 4ss hvit saus så det ikke blir så tørt
    "ss" er ikke forkortelsen for liter! In all seriousness.. hva slags selvtorturist er du? Om sausen er av noenlunde kvalitet (ikke bare lettræl med industrielt fremstilt "ugressolje" og tull) skal du ikke være redd for å spise det! Fløtesaus, peppersaus, soppstuing med fløte.. enkel mat med fantastisk smak som metter og som kan lages på 5-10 minutter i stekepanna mens kjøttet/fisken hviler seg. Det samme gjelder fisk og kjøtt. Du gjør ikke kroppen din noen tjenester ved å spise planetens kjedeligste fisk når butikken er full av laks, ørret, og ikke minst okse og lam.
    I mellom og til kvelds 1 banan, 1 eple og eventuelt 1 beger yoghurt.
    Cottage cheese blandet med yoghurt (helst naturell, men gjerne med smak) eller kesam, med litt oppdelt frukt eller hakkede nøtter i.
    Drikke i løpet av dagen: Vann og 1-2 kopper kaffe.

    Da skal du se sulten forsvinner uten at vekta øker (med mindre du veier alt for lite, da vil vekta gå opp).
  17. Like
    okveine reacted to RandomHero in Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)   
    Oppdaget Jeff Wright i dag.. Sabla funny dude med noen gode poeng
    Kan vel se ut til å gjelde i 95% av alle tilfeller den under her!? hæhæ

  18. Like
    okveine got a reaction from PlastBox in Sultfølelse   
    Er ikke rart du er sulten. Du spiser jo ingenting, og måltidene er primært karbohydrater.
    http://www.dailylife.com.au/health-and-fitness/dl-nutrition/the-1200-calorie-myth-20140303-3404v.html
     
  19. Like
    okveine reacted to Marcus Halberstram in Dopingjegere skaper panikk på NM i BB og fitness   
    Det som er deilig er at jeg endelig får rett. Tenk så mange diskusjoner jeg kunne ha vært spart for hvis dopingkontrollørene kom før.
    Meg: jeg tror ikke 80kg ren LBM med fett% på 4 i alder av 21 er realistisk.
    Internett: HOLD KJEFT, da skulle du prøvd å dra på studio 7 ganger i uka og spist kylling og brokkoli, din jævla idiot!
    Joda, såe.
  20. Like
    okveine reacted to FrkHoel in Dopingjegere skaper panikk på NM i BB og fitness   
    Ser folk har begynt å spørre på forhånd om ADN kommer på Oslo Grand Prix i helgen 
  21. Like
    okveine reacted to Tronaldo in Restutisjon   
    Restitusjon er like viktig som trening. Husk at treningen er stimulien som er nødvendig for å bygge muskler (ved styrketrening), det er mellom treningsøktene du faktisk bygger muskler. Resultat av trening er i all hovedsak avhengig av tre faktorer:
    Trening Kosthold Restitusjon Hvis én av disse ikke er på plass så vil det før eller senere bli utfordringer, enten i form av treg framgang eller stagnasjon eller i verste fall overtrening. Det skal riktignok mye til for en relativt uerfaren utøver å overtrene, men det kan skje og det vil ta tid å komme seg. Kroppen blir stresset av for lite restitusjon, og over tid kan det ha negativ påvirkning på både fysisk og psykisk helse.
     
    Hvis vi ser på General Adaption Syndrome så er restitusjon etter at kroppen er tilført stress (som f.eks. trening) nødvendig for at kroppen skal tilpasse seg og du får en superkompensasjon (dvs. du blir sterkere eller mer utholden avhengig av treningsform). Uten tilstrekkelig restitusjon vil det etter hvert akkumuleres underskudd på restitusjon, og det er da det er fare på ferde. På figuren under her vil da superkompensering aldri finne sted fordi kroppen aldri rekker restituere seg.
     
    Syv dager med styrketreninger drøyt mye. Da bør opplegget tilpasses etter noe frekvensprosjekt-greier slik at det i praksis blir 3/4 økter i uka som er spredd utover flere dager.
     
    TL;DR: Restitusjon er viktig.
     

  22. Like
    okveine got a reaction from RandomHero in Strongoby   
    Det er sikkert flere som har vært innom den dietten, og vet ihvertfall at (tidligere?) forumbruker Sol (klarer ikke å huske hva hun kalte seg her igjen) var involvert med dem.
    Men i lys av siste tids hendelser og knytningen mellom Strongbody og Kaliber Gym, er vel ikke det merkenavnet sånn supersterkt lenger med mindre man har lyst til å bli assosiert med forbrytere...
  23. Like
    okveine reacted to PlastBox in Hvordan få rundere rumpe (bilder)   
    Hvilke forventninger har du til effekten av styrketrening?

    Det er nemlig hauger av unggutter på treningssentre verden over som har 20-50 ganger mer muskelbyggende testosteron i kroppen enn deg og som spiser og trener så svetten siler, beina skjelver og magen skriker uten at de plutselig over natta blir voldsomt muskuløse.

    Er ikke meningen å fremstå som fryktelig sur, men ser så ofte damer nekte seg selv alle de positive effektene av styrketrening på basis av at de tror de på mystisk vis skal bli "mandige" eller som du sier få "store muskler" sånn helt utav det blå. Faktum er at du måtte lagt flere år med innsats både på treningssenteret og på kjøkkenet (og eventuelt brukt litt ulovlig farmasøytisk hjelp) for å få en kropp noen ville funnet på å klassifisere som "mandig".

    @Tigeren nevner lengre oppe at en kvinne typisk kan klare å bygge 3-4kg muskelmasse første året, en mengde som deretter halveres for hvert år. Tre år med beinhard dedikasjon på senteret og kjøkkenet og du har lagt på deg maks 7kg muskler og —avhengig av utgangspunktet— blitt kvitt noen kilo fett. Dette gir deg ikke en "mandig" bodybuilder-kropp. Det gir deg en slik kropp man ser i enkelte herremagasiner, fordi det er nøyaktig slike formfulle og faste kropper 99.99% av alle som nyter synet av en kvinnekropp foretrekker.

    Edit: I tillegg vil du ha fått mer kunnskap om mat, bedre helse, sterkere skjelett, sterkere kropp, bedre motorikk, mer energi... Kort og godt en lang rekke positive effekter som vil hjelpe deg ikke bare nå, men langt inn i alderdommen.
  24. Like
    okveine got a reaction from PlastBox in Hvordan øke matinntaket?   
    Bytt ut diettvariantene med ting som smaker mer
    Nøtter, helmelk, sukker-variantene heller enn stevia/sukrin/whatever, osv osv. Og egg til folket!
    Ser også @VegaMaren nevner avokado, det er magisk sammen med f.eks reker og (hvitløks-)majones
  25. Like
    okveine reacted to Mr.Positive in Hvordan øke matinntaket?   
    Nøtter er prima! Masse kalorier, samt drit digg  
×
×
  • Create New...