Gå til innhold

soppmopp

Medlemmer
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei! Trondheim Atletklubb har en kar ved navn Lubomir Kafonek som er vektløfter med hele 150 kg i støt og 127 kg i rykk. Han har studert ved NTNU og jobber som muskelterapaut. Tror han kan være akkurat den du trenger. https://www.facebook.com/pages/Muskelterapeut-Lubomir-Kafonek/125345904201967
  2. Fra følgende artikkel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19620931 (antakelig ikke tilgjengelig uten universitetsnett): "Although children and adolescents are susceptible to injury to the growth cartilage, the potential for this type of injury may be less in a preadolescent child than in an adolescent because the growth cartilage may actually be stronger and more resistant to sheering type forces in younger children (160). To date, injury to the growth cartilage has not been reported in any prospective youth resistance training research study. Furthermore, there is no evidence to suggest t
  3. Det er det nok klubben din som må gjøre, sånn jeg har forstått det.
  4. På trainingblog.com kan man logge gratis, og der får man automatisk opp mye statistikk, nye rekorder, total vekt løftet per økt og en del mer.
  5. Kort og greit: De er ikke offisielt en idrett ettersom de ikker er medlemmer av Norges Idrettsforbund.
  6. Hvorfor kan man ikke ha på sko når man tar skulderpress?
  7. Ubehaget i skuldrene er nesten garantert pga benkpressteknikken din. Igjen, søk opp basic benkpressteknikk, "tucked in shoulders" etc. I markløft er det lett å få ubehag i korsryggen ved svak mage og gluteus som fører til litt overbelastnig av korsryggen. Det synes ikke jeg. Det handler ikke om hva du klarer nå, det handler om hva som skjer på sikt. Å kjøre eksplosivt betyr ikke å kjøre raskt ned, men raskt opp. Jeg sier at du bør gå senere ned for å være mindre vinglete og for å ha bedre teknikk. Take it or leave it
  8. Du tilter jo selv albuene frem i toppen av bøy, men de detter bak underveis. Har du en tregere konsentrisk fase klarer du å holde teknikken mye bedre, i tillegg til å være trygg på at du aktiverer riktige muskler. Med litt mer vekter på, og den farta vil du begynne å klappe sammen i bøy.
  9. Hei! Du er veldig vinglete i benkpress, i tillegg til at du ikke har skuldrene dine "tucked in". Fokuser på å klem sammen skuldrene i benk, og hold skuldrene dine "inne" i socketen. Google noen benkvideoer så ser du. I knebøy må du kanskje fokusere litt mer på å holde albuene dine frem. Gå roligere ned istedenfor å stup ned. Korsryggubehaget kan kanskje løses med litt hip thrust og magetrening.
×
×
  • Opprett ny...