Gå til innhold

Heyarnold

Medlemmer
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Heyarnold

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 31. aug. 1994

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hvor kan jeg finne RYP? Alle url-er jeg kommer over er ubrukelige 

  2. Takker og bukker :---) Skal prøve å få filmet nå når treningen starter opp igjen
  3. Er litt usikker på om denne tråden passet best her eller under skader, men jeg tenker at den går utover bare skadeforebygging. Jeg har egentlig bare en del spørsmål angående teknikk i knebøy som jeg ikke har klart å finne frem til noen entydige svar på, og de er som følger: 1. Jeg trener selv med low-bar, og er litt usikker på hvor langt frem knærne egentlig skal gå. Jeg har alltid hørt knær over tær, men hvor langt fram skal knærne? Sagt på en annen måte, hvor vertikale skal leggene være under løftet? Jeg har alltid tatt det for gitt at de må vandre litt fremover, men jeg har også fått in
  4. Fant ikke noen tråd for denne saken, så da oppretter jeg en her og nå Det er vel ikke noen stor nyhet akkurat, men jeg har til tider tenkt noen av de samme tanken som nevnes i artikkelen. Hva synes dere om denne typen bilder? Hvor går grensen for hva som er greit? http://www.vg.no/forbruker/trening/personlig-trener-noen-treningsbilder-er-nesten-ren-porno/a/23316180/
  5. Er det mulig å trene litt alternativt på fridagene, f.eks lett kondisjonstrening, uten at det har så altfor store innvirkninger på fremgangen ? Jeg vet at Rippetoe forfekter at man skal holde hviledagene hellige, men det er kanskje noen her på forumet som har erfart hvor vidt det lar seg gjøre?
  6. Imponerende resultater! Over hvor lang tid ble dette oppnådd?
  7. Jeg har nå trent i noen uker og har lagt på 5 kg på knebøyen hver økt. Etter hva jeg har lest både i boka og på SS-forumet så skal det være realistisk å kunne gjøre det i kanskje 3-4 uker, så lenge man spiser nok mat, før man går ned til 2,5 kg økninger. Er det noen som har erfaringer knyttet til dette, eller bare progresjonen generelt? Klarte dere å øke i samsvar med hva Rippetoe legger opp til, eller er det vanskelig?
  8. 186 cm, 87,5 kg and climbing. Har som et langtidsmål å stabilisere meg på første halvdel av 80-tallet, men nå da jeg kjører starting strength er vel ikke vektreduksjon førsteprioritet.
  9. Hvor ofte kan jeg trene pushups og situps? Nå følger jeg jo styrkeprogrammet mitt to ganger i uken, men uten knebøy: - Benkpress - Markløft - Militærpress - 4 x negative hangups Så langt har jeg trent pushups og situps på følgende måte: 15 pushups 25 situps 15 pushups 25 situps Dette gjøres i en uke, før jeg øker med en repetisjon uka etter. Dette er bare for å få en mild økning ved siden av den vanlige styrketreningen min, og med denne progresjonen vil jeg klare omtrent 30 pushups og 40 situps i august. Er det for mye å trene pushups og situps alle andre dager? Det er ikke spes
  10. Hva skjer forresten dersom man gjør det dårlig på styrketestene? Regner med at de ser på dette når de skal plassere folk...?
  11. Takker for gode tips Bare for å ta et annet spørsmål: Hvordan var nivået på de som tok testene da dere var inne? Var det mange som sleit på styrkeøvelsene, eller klarte de fleste 30 pushups, 5 hangups osv?
  12. Er det noen som er noen råd å komme med for å mestre hangups? Per i dag klarer jeg ingen. Jeg vet folk ofte forslår strikk, men dette har jeg ikke tilgang til.
  13. Mange takk for utfyllende svar. Men hvordan gjennomføres 3km testen? Kan man ikke selv disponere krefter som man vill, eller må man følge en fast progresjon, slik som på sesjon?
×
×
  • Opprett ny...