Jump to content

Fitnesslicious

Members
  • Content Count

    240
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Fitnesslicious


  1. Dette er rumpen min, og nå kan dere se at den ikke henger sammen med overkroppen i det hele tatt...

    Nå har ikke jeg noe utdannelse eller lignende bakgrunn i trening og helse. Men jeg kan si hva som hjalp med å få bedre kontakt med rumpe og bakside lår og dermed fikk mer ut av styrke treningen? Klart hvis problemet er som Kjetil1234 sier så hjelper nok ikke noe av dette.

    Det som jeg gjorde som fikk en merkbar forskjell på var rett og slett å varme opp med aktiviseringsøvelser slik som glute bridge, både med begge bena i bakken og med singel fot etc. Ved å gjøre det får jeg allerede god kontakt med musklene (det brenner litt) før jeg setter igang med selve treningsoppsettet. Mine rumpe og lår treninger er på ca. 90 min. Hvor lang tid bruker du på dine?


  2. Da er vi to, Fitnesslicious :) Jeg tenker å droppe snop frem til 17. med unntak av en liten sosial greie nå til helgen. Jeg pleier å lage meg fluff! Det er kjempegodt, mektig og kalorifattig. Jeg bruker 200g bringebær og 20g proteinpulver (lyst), så full guffe med elvisp i 7 minutter ;) Jeg lover deg at du er full etterpå:p

    Fluff har vært min lifesaver de siste ukene :) Redder meg fra å spise "de farlige greiene" :devil:


  3. Jeg laget microbrownie i går. En scoop sjokoladeproteinpulver, en t-skje mandelmel, halv t-skje bakepulver, ett egg, litt sukrin gold, og evt litt kakaopulver etter hva man liker.

    Alt blandes i en bolle og settes i microen på full effekt i 30-50 sekunder- avhenger av hvor bløt man vil ha den inni.

    Det ble søtt, deilig, kalorifattig, og absolutt en god godis erstatter :) kan jo toppes med vaniljekesam og bær, f.eks. om man ikke vil spise den tørr :)

    Hadde lyst å prøve meg på denne i kveld, men har kastet ut mikrobølgeovnen..Kjenner sjokoladesuget kommer


  4. Jeg laget microbrownie i går. En scoop sjokoladeproteinpulver, en t-skje mandelmel, halv t-skje bakepulver, ett egg, litt sukrin gold, og evt litt kakaopulver etter hva man liker.

    Alt blandes i en bolle og settes i microen på full effekt i 30-50 sekunder- avhenger av hvor bløt man vil ha den inni.

    Det ble søtt, deilig, kalorifattig, og absolutt en god godis erstatter :) kan jo toppes med vaniljekesam og bær, f.eks. om man ikke vil spise den tørr :)

    Når jeg har gått til innkjøpt til sjokoladeprotein skal jeg prøve meg på denne :)


  5. Da er vi to, Fitnesslicious :) Jeg tenker å droppe snop frem til 17. med unntak av en liten sosial greie nå til helgen. Jeg pleier å lage meg fluff! Det er kjempegodt, mektig og kalorifattig. Jeg bruker 200g bringebær og 20g proteinpulver (lyst), så full guffe med elvisp i 7 minutter ;) Jeg lover deg at du er full etterpå:p

    Det skal jeg prøve :)


  6. Jeg har også et mål frem til 17.mai. Ønsker å se bra ut i bunaden :). Spiser og trener bra, men ødelegger en del med fredags-snopet. Ønsker nå å bytte ut dette med gresk yoghurt m/honning og valnøtter for å få merkbare resultater. Andre forslag på helgekos som ikke ødlegger kaloriunderskuddet gjennom hele uken?


  7. :X3:

    Choklad är oftast säkert kort, går litt lei vanilj å slike smaker:)

    Da sparer jeg hvertfall en hel del på proteinpulver :lol:. BCAA fant jeg ikke noe særlig billigere, heller ikke fettforbrenningskapsler. Med mindre du vet om noe?


  8. Helt kurant den där. och det är extremt billigt för att det är Sverige ;)

    Wow, nå ble jeg en lykkelig jente. Denne Sverige turen skal gjøres godt. Noen spesiell smak du kan anbefale?


  9. Beklager mas, jeg synes det er så ufattelig vanskelig å skille ut klien fra hveten.

    Noen som har noe erfaring med dette (ekstremt billig. Too good to be true?);

    [ATTACH]129210[/ATTACH]

    post-21560-14440966844283_thumb.jpg


  10. De har bedre utvalg og det er ganske mye billigere, om du alikevell trenger noen av tingene er det lurt å kjøpe der ja:)

    Supert! Vet du hvor/hva butikkene heter? Hvilke merker som er bra osv? Jeg har Muscle Troponin proteinpuler nå, har de det der?


  11. Den norske krona er så pass dårlig at det egentlig ikke hqr så mye å si om man handler i norge eller sverige. Men dwt går jo ann å sammenligne prisene på nett, så finner du fort ut om det blir noen 100lapper eller bare småkroner i forskjell på åhandle i sverige:)

    Har fått med meg at den svenske kronen har blitt sterkere og forsøker nå å researche litt før jeg drar slik at jeg ikke faller i den fellen at "alt er billigere i Sverige." :) Men har aldri vært der tidligere så er usikker på hva butikkene der heter osv. Vi skal jo til Gøreborg ikke så langt fra Ullared, men vet ikke om de selger slike ting, og isåfall til hvilken kvalitet..


  12. Hei,

    Skal ta turen til Gøteborg i neste uke, og da må man vel svinge innom Ullared?

    Planlegger å kjøpe en del kjøtt (kylling, bigg, karbonadedeig), men nå må jeg jo se om de har eggehviter også! Hadde vært helt genialt om dem hadde det der.


  13. Er litt usikker på om programmet mitt er noe særlig fornuftig. Håper på å få tips og råd til å eventuelt gjøre det bedre. :) Bør vel også nevne at jeg ikke har satt det sammen selv.

    Bein + mage/rygg

    Knebøy med stang ( 5 - 6 set)

    Utfall med hantler ( 4 set)

    Bakside av lår på fitnessball (3 set) Ligner på Hip thrust.

    Strake markløft (3 set) for å styrke korsryggen

    Div mage øvelser om jeg har energi og tid.

    Overkropp

    Markløft (5 set) foreløpig er dette mest teknikk trening

    Benkpress med hantler (4 set)

    Skråpress med hantler (4 set)

    Stående roing med hantler (3 set)

    Upright row med stang close grip. (3 set)

    Dragcurl med stang (2 - 3 set)

    Kick back med hantel (2-3 set)

    Div mage øvelser her også om jeg føler jeg har energi og tid.

    Kjører bein + mage/rygg på mandag og torsdag, og overkropp på tirsdager og fredager. Kjører mellom 6-8 reps på alle øvelsene.

    Jeg sliter mest med at jeg er veldig sliten i armene når jeg skal begynne med dragcurl at jeg så vidt greier å gjennomføre settene.

    Hei,

    Hvordan fungerer det overkroppsprogrammet for deg nå når du har tatt bort markløften?


  14. Tenkte bare forsøke igjen jeg, angående mitt spm om dressurkurs :) skal få min nye Yorkshire terrier i morgen og vurderer dressurkurs. Er dette noe som anbefales alle,uansett? I så fall, hva lengde vil en anbefale og er det noen som har noen tips om kurs i oslo? :)

    Hei,

    Folk vil nok anbefale forskjellig utifra metoder og teknikker som de selv bruker. Hvordan ønsker du å føre oppdragelsen på din hund? Det finnes i hovedsak to alternativer.


  15. Her i huset driver vi overhodet ikke med ren positiv forsterkning. Om det er noen her som setter folk i bås er det vel deg?

    Når hundene våre var valper og de tygget på bordet - markerte innendørs - spiste mat fra kjøkkenbenken etcetcetc stod vi ikke og ventet til de var ferdig og ga belønning for å stoppe. Haha.

    Det håper jeg virkelig ikke det er noen som gjør. Uønsket adferd må stoppes.

    Det er mange metoder som fungerer på oppdragelse av hund, man velger utifra egen etikk hva man velger å gjøre i slike situasjoner. Og man har et valg, det er det ingen tvil om.


  16. Man trenger vel ikke utdannelse for å komme med råd som har funket for seg og sitt vel?

    Hei.

    For min del er det vesentlig når det er snakk om et levende vesen. Så lenge folk oppfatter at det er kun råd, men man skal huske når man slenger ut råd er det noen som vil forsøke seg på disse rådene og hvilke fatale konsekvenser dette kan spille inn på dem og deres eget liv.En hund er et levende dyr med masse krefter som kan forårsake mye skade. Klart man ikke behøver utdannelse for å gi råd, du kan spørre hvem som helst om alle slags råd om saker de ikke har nok kompetanse i, og hvem som helst kan slenge ut råd.

×
×
  • Create New...