Jump to content

knaillis

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

About knaillis

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 04/15/1988
  1. Takk for svar Oddis! men er knebøy en typisk kroppsvektøvelse da? vil ikke det være mere som chins og dips etc? og blir det ikke litt feil å regne benkpress og knebøy ut fra samme metode? i mitt hodet så har ikke kroppsvekt på langt nær like mye å si når d kommer til benkpress som for eksempel på markløft og knebøy. og ja, i dette tilfellet så betyr høy vekt definitvt mer muskler!
  2. Jeg og bestekompisen min har i flere år nå trent sammen. Men i høst endte vi opp i forskjellige byer på grunn av studier. Vi har derfor startet en konkurranse for å holde motivasjonen oppe. Konkurransen går ut på at vi har trent som villmenn i hele høst for så ha en lift-off når vi endelig møtes hjemme til jul der vi konkurrerer om å løfte mest i noen utvalgte øvelser. Poenget deles ut til den som løfter mest og vi har ikke tatt med i betraktning at det er stor kroppslig forskjell mellom oss. Den ene av oss er 169 cm høy og veier 71 kg og den andre er 183 med ca 116 kilo . I den anledningen dukket det opp et interessant spørsmål. Når vi to, den lille og den store, konkurrerer i en øvelse som for eksempel knebøy og begge løfter for eksempel 120 kilo. Hvem er det da som egentlig burde ta poenget for øvelsen? Er det han som veier 71 kilo som da løfter ca 1,7 ganger kroppsvekten (pluss sine egne 71 kilo) eller han på 116 kg som løfter like over én gang kroppsvekt men som i tillegg har sine 116 kilo å løfte. hvis man regner enkelt sammen med hensyn på kroppsvekt så ser vi jo lett at personen på 71 kilo kun har løftet 191 kilo,mens han på 116 kg når har løftet 236 kilo. Reglene i vår lille konkurranse er allerede satt, men det hadde vært artig å vite hva folk på forumet tenker om dette og om noen her vet hvordan dette faktisk fungerer?
  3. Høstforkjølelsen kom i år også, litt senere enn vanlig, men nå sitter jeg her med sår hals og snørr i alle retninger. Ettersom at jeg ikke føler meg direkte dårlig, bortsett fra ovenevnte symptomer, så fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på en økt i går. Det var nesten ingenting å hente på styrkefronten, kroppen var nesten helt "tom". Likevel klarte jeg å gjennomføre en økt der jeg fikk kjørt kroppen litt, dog med mye lettere vekter enn planlagt/vanlig. Hva bør jeg (egentlig) gjøre nå når jeg ikke er helt on top? burde jeg holde meg i ro et par dager eller burde jeg bite tenna sammen og do that shit? Det er vel noe som heter at Med ondt skal ondt fordrives....? Hva er den beste maten for en kropp som sliter litt? Har hørt om folk som spiser junk for å gi kroppen mer å jobbe på i kampen mot sykdommen, interessant! Hva gjør dere?

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...