Jump to content

Laurits

Members
  • Content Count

    633
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Laurits last won the day on January 11 2017

Laurits had the most liked content!

About Laurits

  • Rank
    Advanced Member
  • Birthday 03/19/1987

Profile Information

  • Gender
    Mann
  • Location
    sogn
  • Interests
    Mat, trening, venner/familie, båt, bil, hus :)

    sjekk ut min insta for filmer av løft. (Lassimoen)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Laurits

    Atletklubb?

    Hei. Bur på en liten plass med dårlige treningstilbud innen styrke, det jeg lurer på er hva skal til for og starte en atletklubb? Har en del venner og bekjente som driver med handbak/vektløfting og styrkeløft osv, vil ikke starte et senter men bare en enkel klubb for å løfte vekter. Dette er ikke for og tjene penger men ha en plass å møtes for og trene ilag
  2. Tenkte eg kunne dele programmet eg har brukt siste året da det har fungert veldig bra! Har økt rundt 40-50kg på totalen i knebøy,benk og mark i år på dette... eg er ingen proff, ingen personlig trener og mener ikke at dette funker for alle.. har tatt litt fra forskjellige program og satt sammen til mitt eget, om eg kan si det. Her er baseopplegget. Kjører dette i 3-4uker og øker 2.5-5kg i øvelsene hver uke. Etter 3-4 uker tar eg en lett uke for og hente meg inn for så og gå over til lavere reps i neste syklus. Di forskjellige syklusene er i parantes. Di viktige øvelsene for meg og bli sterk i er lowbar bøy, benk med stopp og mark. Så det er disse eg sparer meg mest til og da kjører litt hardere på disse øvelsene enn feks: nakkebøy, bred benk og mark med bredt grep som jeg kanskje kjører rundt 60-70% av 1rm. Bruker ikke belte før jeg kommer til syklus 3 der det begynner og bli tynge vekter og det nærmer seg max og skaderisiko er større. Teknikken min er blitt mye bedre av og ikke bruke belte på høgrepsdager da core må jobbe skikkelig! Sleit med at eg kom en del frampå i bøy og rompa kom opp i tung mark og dette har blitt så mye bedre med masse reps uten belte, frontbøy, mark med bredt grep og rompa lavt i startposisjon. Viktigste er teknikk og bygge sakte oppover i en periode på 12-15uker. Meningen er og bygge muskler i 8 og 5reps syklus for så gjøre musklene sterke med lavere reps og tyngre vekter i syklus 3. Trener abwheel/core etter øktene når jeg har energi og ork til det! Pullups og roøvelser trener jeg 1-3ganger i uka når det passer seg. Skal jeg prøve meg på ny 1rm tar jeg et par uker med 2x2reps på lowbar/benk og mark for og toppe formen for så og ta en uke med veldig lett trening og så max dag. Øvelser kan byttes ut med lignende øvelser eller om du sliter med noe så bygg det opp med en øvelse som fikser/gjør deg bedre i den. Er bare et eksempel på mitt opplegg (Syklus1)(syklus2)(syklus3) Dag1 mandag Lowbar knebøy: (4x8reps)(4x5)(3x3) Lowbar bøy med stopp: (2x5)(2x5)(2x3) Bredbenk med beina opp: (4x10)(4x8)(4x6 Strake mark: (4x10)(4x8)(4x6) Dag2 onsdag Frontbøy: (4x10)(4x8)(4x6) Benk mot strikk: (4x8)(4x6)(4x4) Mark med bredt grep/speesmark: (4x5)(4x4)(4x3) Stående roing med stang: 5x8-12 Dag3 fredag Nakkebøy/nakkebøy med stopp: (4x6-8)(4x4-6)(3x3) Benk med stopp: (4x6-8)(4x4-6)(3x3) Mark på kloss: (4x6-8)(4x4-6)(3x3) Mark fra kloss: (2x6-8)(2x4-6)(2x3 Bonusøkt lørdag/dag4 når eg har hatt tid: Striktpress/hantelpress: 4x5-10reps. Pullups/chins: 3-4 sett 5-10reps. Smalbenk opp til et toppsett og droppsett. Armer.
  3. 28år, drevet med styrkeløft 2 år med litt seriøs trening og vært med på et åpent stevne :) 175/125/210 som beste løft :)

  4. Tidlig 2014.. Må spare igjen
  5. det får du gjøre! lykke til!
  6. funker bra til benkpressvarianter/ trening av overkroppen.. men skulle vært mulighet for og ta knebøy også! her er et bra stativ du vil ha mer glede av trur eg. øvelsene som knebøy, benk, skulderpress/militærpress osvosv.. Styrkepakke Basic - Kjøp her! litt dyrere er det jo.
×
×
  • Create New...