Gå til innhold

Helden

Medlemmer
  • Innholdsteller

    150
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av Helden

  1. Jeg er selv veldig fornøyd, men jeg kan tenke meg til hvorfor noen ikke er fornøyd. Når man først betaler så mye, så vil man jo ha det man betaler for, og for noen kan man faktisk ikke legge inn mer enn det er plass til, og da kan det være puppene blir mindre enn man egentlig skulle ønske. I tillegg kan det være at noen kirurger sier til en pasient at hun kommer til å få en D-cup, men så ender hun opp med en liten C-cup i stedet. Dette er selvfølgelig veldig forskjellig fra person til person :)

    Men de fleste som er misfornøyd, føler vel egentlig at puppene ble for små i forhold til hva dem egentlig ønsket seg, det er ihvertfall mitt inntrykk :)

    Da kommer idioti spm nr 2, kan man ikke da fylle på mere litt siden ? og er det ikke en håndtverkslov som kommer inn i bildet om kunden er missfornøyd utilfreds etc ??

  2. Etter å ha lest litt flere av de postene her inne virker det som ca 90% er blitt fornøyde med resultatene, mens 10% ikke er. Hva er grunnen til at dere ikke ble fornøyde da? er det eventuelt noen restriksjoner kirurgene har lagt inn/ etiske lover og regler som jeg som mann ikke har fått med meg ? (ja spør i nysjerrighetens navn) :pompous:

  3. Har i alle fall aldri hørt om noen som har operert inn proteser gjennom navelen, haha! Men man kan gå inn både gjennom brystvorten, snitt under brystet, og - som du sier - gjennom armhulen :) Da er risikoen for infeksjon piittelitt større, vel og merke.

    Så dette i en dokumentar på TV2 der dem gikk via navelen, men det er saltvannsballonger og ikke silikon. Dem tar de tomme ballongene via en slange og opp for så å fylle dem med saltvannsløsninga når dem er plassert i brystet. Ganske fascinerende om jeg skal si det

  4. Jeg tråkker sikkert noen på føttene her, men et 3-4 ukers kurs og 45000 i studieavgift må være en av de enkleste veiene til 1000 kr/timen som finnes...

    Ja om du har muligheten til å studere der du bor, jeg ble pendlende til og fra Trondheim fordi dem ikke hadde kurs her oppe og da kan du få legge på en del. At man får 1000 kr pr time jaja da må du vise meg den PT, som nevnt i tråden her sitter man kanskje igjen med 220-240 pr kunde. :cool:

  5. Takk for tips Helden! Har nå drukket en del farris (eget produsert saltvann -funket mer som brekkmiddel enn noe annet;) ) og det virker som det hjelper. Gjennomførte min beste coretrening så langt onsdag uten en eneste krampe!

    Godt å høre at du fikk bort litt kramper og får gode økter. hehehe ja folk er alt for redd mineraler og tror at salt dreper. Litt farris og litt salt i maten så er du på topp igjen :D

  6. Dere som har tatt silikon evt. planleggre å gjøre det, velger dere da å legge implantatet under eller over muskelen og hvilket sted ønsker dere at inngrepet skal gjøres på ? Leste dem kan gå inn via armhuler med silikon, mens med saltvannsproteser kan dem gå via navelen, noe fakta i dette ? :confused:

  7. Jeg kunne påpekt at man bare blir god i det man driver med, og da han ikke driver med kickboxing blir det uklokt å påpeke at han nok suger i noe han ikke driver med. Men hva er det mulig å forbedre raskest, teknikk eller styrke? Og vil ikke stor fysisk styrke føre til en en kropp som tåler mer juling, mtp sterkere ledd,sener og denslags?

    Tja det kan nå diskuteres, Innen de fleste "rene" kampsporter er det nå Kina og Japan som har dominert frem til mot nyere tid. Kan ikke huske at så alt for mange av Shaolin-munkene trente BB, men dem trente Ironbody og med mye kroppsvekt. :cool:

    Dem starter jo selvsagt treningen tidlig så dem får jo både go teknikk, smidighet og styrke fordi dem driver med dette ca 30 timer i uka.

  8. Sier du det til dem som lyfter 90grader knebøy eller di som gjøre dype knebøy? Skulle vilje se deg lyfte 300 uten belte ;)

    Nå trener jeg for det første ikke så tungt, men jeg tenker mere utifra et helhetlig perspektiv, være det seg om du kjører dype knebøy eller 90º bøy. Har sett på flere stk som kjører godt over 250 i bøy og markløft uten noe på seg og dem har teknikken på plass :cool:

  9. Yupp. Det der slo meg en stund etter at jeg har posta tråden. Jeg innså at jeg har fullstendig gitt beng i dra-øvelser, og da er det egentlig bare common sence at baksiden er svakere enn framsiden. Blir nok manualer og en del enarms fremover.

    Hahahaha! unnskyld stygt å le av dem som er småskadet og slik, men klarte ikke holde meg :whistle:

    Men akkurat som Krembolle har sagt, tren opp ryggen din, anbefaler sterkt at du vedlikeholder fronten en stund og trener tung men kontrollert rygg. En arms hantelroing, klassisk markløft, sittende lav kabelroing / Ståene roing med stang, facepulls etc. Om ting ikke bedrer seg ta deg en tur til en massør eller fysioterapeut/ sportsterapeut og få dem til å "overhale" ryggen din litt :cool:

  10. Ja det koster litt, men samtidig tror jeg ikke det koster så mye å spørre noen om litt veiledning. Med tanke på hva det koster å bli en PT idag, forstår jeg jo at man ønsker å få litt penger ut av utdannelsen. Desverre så er ikke PT eller TV en beskyttet tittel og man finner mange aktører som er userriøse.

    Norge er litt treig, men vi skal se om at en 3-4 års tid er PT veldig in. Noe må man selvsagt påberegne å betale, men prisene kommer til å gå litt ned :)

  11. Tråden virker til å spinne litt ut, men sånn som jeg har lest dette så virker det til at de fleste har fått med seg spørsmålet og legger seg på ca 14-16 års alderen. :)

    Når det er sagt så må man for all del se på hva barnet/ ungdomen selv også ønsker bedrive av idrett på fritiden. All trening er bedre enn 0 trening

  12. 1. Enig i at barn først og fremst bør trene kroppen som et system, men jeg ser ikke hvorfor ytre motstand annet en kroppsvekt er så annerledes. Merker musklene noen forskjell på knebøy med og uten vekt annet enn hvor tungt det er?

    Jeg har ikke uttalt meg om fremgangsmåte med tanke på cardio, kosthold eller styrke, så å late som jeg har sagt at alle overvektige barn skal trene styrke er et stråmannargument.

    2. Ja det er ekstrem mangel på dokumentasjon. Det er derfor veldig overaskende at du og andre her i tråden er veldig bastant på dette med kroppsvektrening. Dere har ikke grunnlag til å si at kroppsvekttrening er tryggere. Du og andre har heller ikke foreslått en god grunn til at kroppsvekttrening skullle være "bedre". Det er i alle fall en veldig stor fordel med trening med vekter fremfor kroppsvekttrening: Uendelig skalering av vekter. Dvs. at det alltid kan finnnes en "perfekt" vekt for hvert individ.(gitt at utstyret er på plass, noe det kanskje ikke er for de svakeste).

    Dette med dårlige hormonelle forhold hos jenter, hva har det med saken å gjøre? Hvorfor er det bare i forbindelse med styrketrening det er et problem og hvor har du det fra?

    1.Det er mulig jeg leste litt feil i en tidligere post og utalte meg for raskt om det med fremngangsmåte på overvektige barn, så da beklager jeg. :unsure:

    2.Jeg tenker dette med kroppsvekt først og fremst fordi det er innlæring av grunnmotorikk og den nevrale tilpassning som må komme før den yttre belastning skal være så ekstremt stor. Teknikk og mestring først så yttre belasting. De fleste barn som trener flere ting samtidig. (ja kan selv se tilbake på både styrke og kampsport) har man også sett en del tendenser på overtrening, men det er foreldre sin skyld som ikke setter ned foten.

    Jeg er jo ikke uenig med deg at barn burde trene styrke og ja finner dem dette positivt så legg inn yttre belastning, bare tenk langsiktig og jevn progresjon da. :)

    Når det gjelder den saken med jenter, så kan du jo bare se til disse som er 16 år og stiller i OL. Dem er overtrente pga for mye trening med både den idretten dem driver med + all styrketrening om den er med kropp eller yttre belastning å gjøre.

  13. 1. Det at det ikke er noen som passer på barna på treningssenteret tyder på at foreldrene ikke er sitt ansvar bevisst. Jeg ser ikke noe i veien med f.eks at et fotballag trener på treningssenter med treneren sin.

    2.Det er ikke realistisk at barn skal styres av kompetente mennesker hele tiden, men det er realistisk at de som vil trene styrke kan lære seg nok til å trene forsvarlig fra foreldre, gymlærere, PTer osv. Her er et separat poeng ikke rettet mot din argumentasjon: Hvorfor læres ikke styrketrening i gymtimene?! Bortsett fra utstyrsmessige, og kompetansemessige forhold, så ser jeg ikke hvorfor denne viktige kunnskapen ikke læres på skolen.

    3. Jeg kan være enig i at det kan se ut som trening med vekter er "farligere" enn med kroppsvekt, men jeg har ikke sett/hørt noen dokumentasjon for dette og jeg utfordrer den forutinntatte holdningen om at kroppsvekttrening er "bedre".

    1. Først og fremst bør barn trene mest mulig sammensatte og store muskelgrupper med egen kroppsvekt lenge før en yttre motstand skal inn på dem. Derfor ville jeg personlig sagt at lenge før man skulle kjøre benk eller nedtrekk, så burde dem beherske armhevinger og klatring. Du sier om dem er for overvektige, ja da ville jeg heller sett på kostholdet og Cardio lenge før jeg tenkte på at dem skulle trene ren styrketrening.

    2. Når det gjelder om det er fordel å trene med kroppsvekt før du trener med vekter så har du nok rett i at der er mangelfull eller ikke eksisterer mye/ noe dokumentasjon. Der kommer det inn en del lover om forskning og etiske regler på barn.

    Samtidig så veit vi jo at en del hormoner ikke akkurat har fordeler ved å trene tung styrke, mere utbredt blant unge jenter der menstrasjon uteblir etc. Det koster også kroppen din mye energi å vokse samt gjøre alle motoriske ferdigheter bedre strukturert i puberteten.

  14. I hear you, and immaletyoufinish, but....ikke alle har råd til å punge ut for en PT. Du kan sikkert argumentere med at "er det verdt det å få skader da?" noe jeg er enig i. Men jeg skulle ønske at noen hadde fortalt meg det før jeg begynte å trene. At "det her er forsmak, resten koster 800 i timen og du kommer sikkert til å trenge minst 10 timer per øvelse for å terpe inn teknikken".

    Vel ja det koster litt å leie en PT, ser at det kan for noen være litt vel dyrt. Forstår også at du ikke liker et slikt argument som du selv har skrevet. Personlig ville jeg sett på det i det lange løpt da og tenkt hva er f.eks. 4000kr invistert i egen kropp, kontra å gå 4 hælger ut på byen på fylla. Det går også an å faktisk kjøre øvelser i Apparater i en startfase, da disse ofte har en låst bane og er beregnet for å treffe den muskelen du ønsker å jobbe med. Kjør med lett motstand og kjenn etter hvilke muskler som jobber. :cool:

  15. Tøye, varme opp brystet, starte med flyes, sidehev og rotatorcuffen/ mansjettene. Kjøre facepull og mye ro øvelser. Alt for mange sliter med betennelse og dårlig holdning fordi dem overtrener bryst samt forside skulder. Inn med mye øvelser for ryggen, den som må bli sterk.

    Over på frivekter da det er alt for dårlig teknikk og alt for stor ytre belastning (alt for tungt i mange pressøvelser) teknikk teknikk teknikk. Snakke med noen med erfaring, lei en PT som kan se på og korrigere. Kutte ut, militærpress, arnold press, fronthev, clean jeark og press. Disse øvelser er kun fremsiden av skulder og gjør alt bare værre. Husk i ditt daglige liv gjør du ca 90% av alt forran deg med armer og skuldre! når dem da trenes aktivt ber man om at det skal bli betent og smertefullt

  16. Hvor i boka står det? Møkkaboka har ikke stikkordsregister så den er umulig å finne frem i.

    Eh.... Det må jeg være så erlig å si husker ikke i farta, hadde dette når jeg gikk på NIH ifjor og da satt man med boka og var med på forelesning :)

    Men se den linken som også ble referert til litt lengre opp, der er det jo mere rett utifra olympiatoppen, samme greia nesten :cool:

  17. Jeg synes aldersgrensene på treningsstudioene er flott jeg. Men synes også det burde være et unntak for personer som har spesielle behov. f.eks. et tilbud for overvektige barn.

    Jeg begynte med tung styrketrening når jeg var 15, og vokst en del cm. :)

    Så absolutt Sondre, kunne ikke vært mer enig med deg, men som du nå trekker frem barn/ ungdom som er overvektige, ok se på dette da, dem trenger først og fremst omlegging av kost, så trening med egen vekt for å ikke de-motivere dem med at de ikke engang løfter stanga eller manualene på 5 kg.

    Lære å krype før man løper :cool:

  18. Jeg har til gode for å se noen beviser på at styrketrening for barn og ungdom under 16 vil skade dem.

    Skader som de pådrar seg grunnet dårlig teknikk er ikke relevant.

    Nei med riktig veiledning og teknikktrening er det få eller ingen som skader seg. Men det er når dem er nye, uerfarne og skal prøve på egenhånd uten veiledning at skader kan oppstå. Det er også svært trist å lese eller få høre om at noen har skadet seg fordi dem startet for tidlig. Det med 16 år er en veiledning, ikke en rettledning da det kan være noen kan starte allerede i 13-14 års alderen. Et sted må uansett grensen settes og dem fleste som idag kaller seg dyktige og lærde er alle blitt enige om 16 år. Haters gona hate. :cool:

  19. Leser man litt i boka til Raastad : Styrketrening i teori og praksis som er utviklet i samarbeid med olympiatoppen og veldig mange dyktige folk innen trening, anbefaler dem at du ikke belaster kroppen med vekter før du er blitt ca 16 år, da muskelutspring, fester, skjelett m.m bør få utvikle seg tilnærmet ferdig. Belastning med egenvekt kan man gjøre så tidlig man måtte ønske. :cool:

    Det finnes mange ting innen sport og idrett idag som har aldersgrense, kan nevne bla. MMA, Styrketreningsstudio, Dykking.... m.m Dette går på at man ikke får forsikkringer mot ulykker om dette skulle oppstå.

×
×
  • Opprett ny...