Gå til innhold

hop

Medlemmer
  • Innholdsteller

    567
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Innlegg skrevet av hop

  1. Spiser du mindre enn hva basalforbrenningen din ligger på?

    "I april begynte jeg å logge alt jeg spiser og aktiviteten min i appen Lifesum, og ligger på 1750 kCal/dag. Dette er vel fratrukket aktivitetene. Jeg mener at jeg logger veldig ærlig, men si at jeg bommer med 20 %, så skulle jeg fortsatt være under basalstoffskiftet. "

  2. Jeg har opplevd noe av det motsatte som deg - jeg gikk opp 10 kg på 4-5 måneder da jeg sluttet på p-ring. Veldig fortvilende, og det tok litt tid før jeg mistenkte at det var ringen som hadde skylda, men noe googling viser meg at mange har opplevd det samme. Jeg har klart å kvitte meg med 4 av kiloene, men er redd at resten er ganske godt "stuck".

    Vanskelig å si hvor lang tid det vil ta for deg, men jeg har lest at for noen kan det ta opp til ett år før virkningen av sprøyta gir seg helt. Det er ulempen med sprøyte, det er en hormonbombe som ikke forsvinner fra kroppen automatisk etter 3 måneder, og reagerer man negativt på den må man bare vente....Og vente...

    Oi! Det var jo også en bivirkning. Alt hva vi må la kroppen gå gjennom... Jeg skjønner at det ikke finnes noen quick fix, men det hadde vært fint å høre om noen som hadde veldig tilsvarende erfaring og hvordan det har gått.

    Jah. Så da setter jeg meg her. Og venter.

  3. Takk for svar, Dama! Jeg har søkt mye på nettet etter ulike erfaringer, og det du skriver er veldig gjengs.

    Det jeg finner vanskelig, er at jeg vet jeg spiser færre kCal nå enn jeg gjorde da jeg begynte med P-sprøyta; jeg trener mer og har mindre lyst på usunn mat og har blitt enda mer bevisst på hva jeg spiser enn før. Jeg drikker mye mindre alkohol enn jeg gjorde da også, og der drar det jo fort på seg.

    Nå er det ikke lengre enn 5 måneder siden jeg satte forrige sprøyte, altså har jeg vært "uten" i to måneder. Jeg skjønner at jeg ikke kan vente at det etter fire år skal rette seg opp over natta, men det hadde vært så godt å vite om jeg kan vente meg "4-6 måneder" eller mer "12-18".

  4. Jeg bruker p-sprøyta og opplever ekstrem vektøkning i forbindelse med bruken, og er på let etter andre som har hatt tilsvarende erfaring, hvordan det har gått i ettertid og om det finnes noen råd for meg som vil fungere.

    Bakgrunn: Jeg er 38 år og har brukt denne i 4 år. I den perioden har jeg slutta å røyke og begynt å trene, veldig aktivt. Jeg har hele tiden vært bevisst på kostholdet og er meget bestemt på at jeg ikke har opplevd økt matlyst hverken i forbindelse med oppstart av sprøyta og røykeslutt som kom litt senere. Det hele toppet seg i februar, hvor jeg gikk opp 6 kg på 1 måned; ingen påstår vel at det er muskelvekst. Ingen omstendigheter var endret; jeg trente aktivt og spiste moderat.

    Fortvilelsen begynner å bli veldig stor. Nå har jeg funnet frem sommertøyet og sjokket er enda større enn jeg trodde. En shorts som jeg egentlig skulle kaste i fjor fordi den var alt for stor er nå den som passer.

    I april begynte jeg å logge alt jeg spiser og aktiviteten min i appen Lifesum, og ligger på 1750 kCal/dag. Dette er vel fratrukket aktivitetene. Jeg mener at jeg logger veldig ærlig, men si at jeg bommer med 20 %, så skulle jeg fortsatt være under basalstoffskiftet.

    Det var ikke dette jeg hadde planlagt skulle bli resultatet, og iom at et av målene mine med treninga er å få en fastere kropp er fortvilelsen utrolig stor. Jeg synes ikke jeg fortjener dette, og ser ikke at det kan være annet enn p-sprøyta som forårsaker dette, og at jeg har veldig mye vann i kroppen.

    Jeg har forøvrig slutta med denne nå, men er selvfølgelig inneforstått med at det tar ei stund før hormonene er ute av kroppen.

    Jeg har gått opp ca 12-13 kg tenker jeg, tilsvarende 2 klesstørrelser på denne tiden.

    Jeg er 171 høy, 91 kg.

    Det jeg ikke er interessert i å høre nå er "husk at vektnedgang tar tid" (no shit Sherlock), "er du sikker på at du ikke spiser for mye" (har svart på dette allerede), "har du snakka med legen" (don't get me started... det er litt "utfordrende" å få legen til å forstå problemet, "eneste måten å finne det ut på er å slutte"), "sover du nok/trener du nok/hviler du nok" (ja/sikkert ikke eller sikkert eller kanskje for mye/ja). Jeg har i hele denne perioden akseptert at ulike livssituasjoner gjør at vekta kan påvirkes mye, men nå er det nok. Jeg er veldig fortvilt og veldig lei meg.

    Det jeg fortrinnsvis er interessert i å høre, er om andre har hatt tilsvarende erfaring, og hva du gjorde med det? Hvilket tidsperspektiv kan jeg se for meg før kroppen er i gjenge igjen? Er det noe som kan hjelpe på kort sikt for å gå ned noe raskt ihvertfall?

    Omtanke er også kjærkommen. :love:

  5. Jeg er med! I vår tid reiser man jo på badeferie til alle årstider, og da må bikinikroppen være innen rekkevidde til enhver tid. :roflmao:

    Jeg har fokus på sunne hverdager og utskeielser kun fredag og lørdag. Skriver også opp alle sukkerfrie dager.

    Treningsmessig er det mange tunge økter og fokus på teknikk som er øverst på lista for i år.

  6. Damer skal da gå i thigts? Trodde det var en plikt!

    Det blir for vaaaaaarmt! Må ha kort løpetights og singlet. Og selv da er det for mye. Når begynte mennesket å svette på leggene?

  7. Men Ola Squattrack Bicepscurl Gunnersen på 16 år har ikke behov for 10.000 kalorier om dagen. Han klarer seg fint på "vanlig" mat.

    Hva med Ronny Squarejaw Myoreps Raymondsen, da?

  8. Interessant tråd!

    Jeg blir ca aldri støl, og det er nesten på grensen til at jeg lurer på om jeg presser meg selv nok, men da min PT dagen etter en trening spurte hvordan kroppen var og sperret opp øynene over at jeg ikke var støl, skjønner jeg at jeg er litt heldigere der enn andre. Det jeg fortsatt blir støl av er for eksempel markløft, og tenker at det er fordi jeg ikke er så trent i de musklene. Stølheten kommer dagen etter og varte sist i fem dager. Ref svaret ditt, Tiwas: Gjør jeg helt riktig med å vente med å trene den øvelsen da til dagen etter stølheten er over, eller kan jeg ta den tidligere?

    Selv om man er støl, kan man da trene cardio for eksempel?

    Og er det ok å trene alle andre muskler enn de som er støle?

  9. IAmaBro - Det stemmer, jeg er mer enn fornøyd; for en fantastisk person og trener han er!

    Zain - Skriver under på den!

    Jeg vil anbefale Mark Nairn på det sterkeste. Som han skriver på siden sin, trener han alle typer mennesker og jeg føler meg veldig godt ivaretatt under alle timene.

    Pippen - Se melding :) Gleder meg til å høre fortsettelsen.

    Jeg har ikke blogget så mye i det siste, så jeg får vel gi en status og oppsummering når jeg har hatt min siste time med ham neste uke. Da er jeg ferdig å jobbe i Stavanger for i år, og gleder meg allerede til neste anledning - slik at jeg kan bli trent mer av Mark.

    :D

  10. Spis. Bli mett. Stopp.

    Njaaa.. ikke alle er helt der at det funker så lett. Jeg bruker MyFitnesspal for å logge det jeg spiser, og det gjør det enklere for meg å "skjønne" at nå er jeg mett. Spesielt mandag og tirsdag er ikke så lett, etter litt utskeielser i helgen. Da blir jeg fortere og mer sulten. Det er lett (for meg ihvertfall - regner med at det gjelder for andre også) å trene opp magesekken til å tåle mer, og da må jeg tåle at den er litt uvenn med meg når den skal krympes også.

    Har ikke mulighet til og veie, (...)

    Jeg veier aldri det jeg spiser, er for mye græier og så minner det meg om tantene på Grethe Roede. Jeg har lært meg å kjenne igjen vekt, for det er jo mye vi løfter på hele tiden; en pakke pålegg, 1 kg mel, en pakke smør osv. Så jeg tar vekta på gefühlen og om det ikke blir helt riktig så mener jeg selv at jeg er på veldig riktig spor. Samme med kyllingfilet - tar det på øyemål; små, mellomstore og store.

    Og ja, det er ikke proteinene i kyllingen og det der sunne i brokkolien du legger på deg av. Vær heller mer observant på saus, dressing, ris-brød-pasta-poteter, smør, meieriprodukter osv.

×
×
  • Opprett ny...